שמן מקדמיה לשיער: יתרונות, שימושים והמלצות

שמן מקדמיה

אגוזי המקדמיה, שמקורם בעצים הגדלים באוסטרליה, פופולריים בזכות טעמם העדין והמרקם העשיר שלהם. אבל מעבר לטעם הנהדר, אגוזי המקדמיה עמוסים בכל טוב מבחינה תזונתית, והם אחד המקורות הטבעיים האפקטיביים ביותר לחומצות שומן בריאות. השמן המיוצר מאגוזי עץ המקדמיה מכילים מנה מרוכזת של חומצות השומן האלו – בעיקר ויטמין אי ומגנזיום. זו אחת הסיבות שבגללן שמן מקדמיה לשיער הוא אחד המרכיבים הפופולריים במוצרי טיפוח שיער, בדגש על כאלו המיועדים לשיער יבש ופגום.

אז האם שמן אגוזי מקדמיה הוא הפיתרון להחייאת השיער שלך? יצאנו לבדוק.

יתרונות שמן מקדמיה לשיער

שמן מקדמיה מיוצר מהאגוזים של עץ המקדמיה, שנפוץ באוסטרליה ואינדונזיה. כמו שאמרנו, אגוזי המקדמיה הם מקור נהדר לחומצות שומן טבעיות. חומצות השומן הללו מרוכזות בשמן מקדמיה, ויכולות להעניק לחות לשיער ולקרקפת, בין דברים אחרים. שמן מקדמיה עשיר גם במגנזיום, חומצה אולאית, סידן ונוגדי חמצון.

רוב שמן המקדמיה המשמש במוצרי יופי ושיער הוא שמן טהור בכבישה קרה. ולמרות שיש לו גם יתרונות בריאותיים כאשר צורכים אותו כתוסף תזונה, עיקר היתרונות לקרקפת והשיער מתקבלים לאחר שימוש מקומי חיצוני במוצר.

הנה עוד כמה יתרונות של שמן מקדמיה לשיער:

מווסת את ייצור השמן – שמן מקדמיה עשיר בחומצה אולאית (מקור), עליה נכתב במחקר כי היא “מעודדת ומווסתת את רמות ייצור הסבום בעור, מה שמונע ייצור עודף שלו ובכך מונע הצטברות חיידקים”. ייצור יתר של שומן בקרקפת יכול להוביל לשיער שומני ויכול לתרום לסביבה המועדת ליצירת קשקשים ובעיות עור אחרות.

(לקריאה נוספת: מה זה סבום ולמה הוא חשוב)

מוסיף לחות לקרקפת – על ידי ויסות ייצור השמן בקרקפת, שמן מקדמיה יכול לסייע בשמירה על לחות הקרקפת והשיער. שמן מקדמיה מכיל גם חומצה לינולאית (מקור), המסייעת בשיקום התפקוד של מחסום ההגנה הטבעי של העור ומפחיתה את איבוד המים הטרנס אפידרמלי (אידוי מים דרך השכבה החיצונית של העור).

מחדש עור בקרקפת – החומצה האולאית המצויה בשמן מקדמיה פועלת לחידוש עור הקרקפת. חומצה אולאית פועלת לריכוך העור, תורמת להתחדשות תאי העור, מוסיפה לחות והיא מהווה חומר אנטי דלקתי טבעי. על ידי הזנת עור הקרקפת, שמן מקדמיה יכול לשפר את הבריאות הכללית של השיער שלך ישירות מהשורשים.

עוזר נגד יובש ופריז – חומצות השומן בשמן המקדמיה מוסיפות לחות לקווצות השיער שלך. השמן הוא קל משקל ולא שמנוני, ולכן הוא יכול לשמש בתור מרכיב להוספת לחות ועיצוב השיער, בלי להכביד עליו.

עוזר לשיקום שיער פגום – בשמן אגוזי המקדמיה יש מגנזיום, סידן, ברזל, נתרן, זרחן ונחושת. כל אלו, בתוספת נוכחות של חומצות שומן, מעניקים לשיער ברק וחוזק, שני דברים הדרושים לשיער פגום.

מונע מתח חמצוני – שמן מקדמיה הוא מקור לנוגדי חמצון. על פי המרכז הלאומי לרפואה משלימה (מקור), רדיקלים חופשיים בגוף עלולים לגרום למתח חמצוני. צריכת נוגדי חמצון, לעומת זאת, עשויה לסייע בהתמודדות עם אותם רדיקלים חופשיים. מחקר שנערך בחולדות בשנת 2016 הראה כי נטילת תוספי תזונה של חומצה אולאית עשויה לסייע בהגנה מפני השפעות החמצון (מקור). בנוסף, מחקרים אחרים מצביעים על כך שצריכת חומצות אולאית עשויה להשפיע לטובה גם על סרטן ומחלות דלקתיות ואוטו-אימוניות (מקור).

אגוזי מקדמיה

לאיזה סוג שיער זה מתאים?

כל המומחים שמצאתי הסכימו כי שמן מקדמיה בטוח לשימוש עבור כל סוגי השיער, כאשר שיער יבש ופגום יכול ליהנות מהיתרונות הטובים ביותר. ניתן לטפל בזקיקי שיער פגומים, אך חשוב באותה מידה לטפל בקרקפת כדי לאפשר צמיחה חדשה. תכולת החומצה האולאית בשמן המקדמיה מווסתת את ייצור השמן ומקדמת את התחדשות העור, מה שמשפר את בריאות הקרקפת. בנוסף לכך, גם סוגי שיער מתולתל, מקורזל או גלי יכולים ליהנות מהשמן הזה בגלל תכונות הלחות והברק הטובות שבו.

איך להשתמש בשמן מקדמיה לשיער?

היתרונות של שמן מקדמיה מתקבלים הכי בקלות באמצעות מריחת השמן ישירות על השיער והקרקפת. ישנם יתרונות בריאותיים אחרים שניתן להשיג על ידי שילוב של יותר אגוזי מקדמיה כחלק מהתזונה כמקור לחומצות שומן בריאות. לפני שאת שמה שמן על שיערך או על עורך, חשוב לוודא שהוא מגיע ממקור אמין וטוב, כאשר ההמלצה היא לשמן כתית בכבישה קרה. מנגד, עליך להיזהר משימוש בשמן מקדמיה לשיער במידה ויש לך איזושהי אלרגיה לאגוזים, מכיוון שהוא עלול לגרום לתגובה אלרגית.

הנה כמה דרכים להשתמש בשמן מקדמיה לשיער:

פשוט למרוח על השיער – קחי כמות בגודל מטבע של שמן מקדמיה בכבישה קרה, שפשפי אותה בין כפות הידיים שלך והחליקי אותה בשיערך. מומלץ לוודא כי השמן מגיע ממש עד קצוות השיער שלך, על מנת לסייע בתיקון קצוות מפוצלים ונזקים.

לפני שמפו – לפני חפיפת השיער, קחי מעט שמן מקדמיה והעבירי אותו דרך שיערך, מהקרקפת ועד הקצוות. השתמשי בשמן על מנת להתיר סבכים או קשרים בשיער, ולספק לחות לכל אזור פגוע.

לשיער פגוע וקצוות מפוצלים – ההמלצה היא למרוח את השמן על קרקפת נקייה תוך עיסוי מתמיד, ולהשאיר על השיער למשך כ-10-20 דקות לפני השטיפה. את יכולה לשים כובע מקלחת על מנת ללכוד את החום וליצור טיפול באדים להגברת היעילות של השמן.

צריכה של אגוזי מקדמיה כתוסף תזונה – צריכת אגוזי מקדמיה תספק לך את נוגדי החמצון הנמצאים באגוז עצמו. חומצה אולאית באגוזי מקדמיה הוכחה כפתרון יעיל נגד נזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. בנוסף, חומצות השומן הבריאות המצויות באגוזים אלו יכולות לעזור לקדם את בריאות השיער מבפנים.

שמן מקדמיה לשיער

Macadamia Natural Oil

כשמדובר על מוצרים המבוססים על שמן מקדמיה לשיער – Macadamia Natural Oil הוא המותג העיקרי והמומלץ בשוק. כל אחד מהמוצרים של המותג הזה מכיל תערובת ייחודית של שמן אגוזי מקדמיה ושמן ארגן (עוד מרכיב נפלא לשיער). ביחד, הם עשירים באומגה 3 וחומצות שומן שונות – מזינים, ממלאים ומתקנים את השיער מבפנים החוצה. הם מבטיחים להוסיף ברק, חוזק וזוהר לשיער ולהפחית את שבירת השיער עד 80% – כבר אחרי שימוש אחד.

בנוסף לכך, בניגוד למוצרי טיפוח שיער אחרים המבוססים על שמן ארגן, טיפוח השיער של מקדמיה קליל וחסר צבע, וכל המוצרים של המותג אינם מכילים סולפטים או פרבנים, והם חסרי אכזריות.

למרות שיש להם את השמן הבסיסי והמקורי – אני דווקא ממליצה לנסות את אחד המוצרים האחרים בסדרה שלהם, הכוללת שמפו, מרכך, מסכה, קרם ועוד כמה מוצרים שנראים חמודים.

זמין ב: אמזון | Feel Unique | AllBeauty | סטרוברינט

לסיכום

שמן מקדמיה לשיער הוא אחלה של פיתרון טבעי לטיפול בשיער יבש או שומני ובעיות קרקפת למיניהן. ניתן להשתמש בו בכמה דרכים שונות – ישירות על השיער בזמן חפיפה, כמו מסכה להשארה על השיער או כתוסף תזונה. בכל מקרה, לא משנה מה תבחרי, הקפידי להשתמש בשמן איכותי ממקור אמין, או במוצר מחברה מומלצת (במידה ובא לך להפתנק על מוצר משולב, ולא להשתמש בשמן בצורתו הטבעית).

כמו תמיד, אשמח לשמוע ממך בתגובות במידה ויש לך הערות, המלצות נוספות – או סתם בא לך להגיד לי שנהנית.

עד הפעם הבאה – XOXO

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *