שמפו נגד קשקשים: 7 המלצות לטיפול בקשקשים וקרקפת מגרדת

שמפו מומלץ נגד קשקשים

אני לא חושבת שיש מישהי שלא סבלה מקשקשים בשלב כזה או אחר בחיים, ואין יותר מבאס מלהסתכל למטה על חולצה הכהה ולגלות שהכתפיים שלך מכוסות פתיתים מביכים. אבל אין לך מה לדאוג: ישנם המון פתרונות למצב, בדגש על כמה בחירות מוצלחות של שמפו טבעי נגד קשקשים שיכולות לעזור לך בזמן מהיר מאד, עליהם נדבר היום.

אם שמת לב לגירוי בקרקפת, מעצבת השיער מישל קליבלנד (שהתראיינה על הנושא למגזין “אל”), המליצה שדבר ראשון תקבעי את חומרת המצב. שאלי את עצמך: האם זה עונתי? האם זה קשור אולי להצטברות של מוצרים בהם השתמשת או שינוי בתזונה שלך? או שמא זו תופעת לוואי של מצב חמור יותר, כמו פסוריאזיס או דרמטיטיס? (במקרה האחרון, עדיף לפנות לייעוץ של איש מקצוע רפואי).

אז מה עליך לחפש לאחר שזיהית את המקור? קליבלנד ממליצה לבחון את מרכיבי המוצר ולעשות את המחקר שלך. שני המרכיבים העיקריים שקליבלנד ממליצה לחפש מהם הם חומץ תפוחים (אידיאלי לקשקשים מזדמנים) וזפת (גישה אגרסיבית יותר למקרים חמורים של קשקשים הנגרמים על ידי פסוריאזיס או דרמטיטיס). שני המרכיבים הללו הם הבחירות הטבעיות הטובות ביותר.

אם את לא נעולה על מרכיבים טבעיים בלבד, תוכלי גם לחפש מרכיבים כמו אבץ וחומצה סליצילית המשמשים בדרך כלל למאבק בדלקות וגירויים בעור. בכל מקרה, קליבלנד גם הזכירה שחשוב להקפיד לקרוא את הוראות השימוש של כל מוצר ולנסות להשתמש במוצרים עם חומץ תפוחים או כימיקלים אחרים משהו כמו פעמיים בשבוע בלבד אם יש לך קרקפת רגישה.

בכל מקרה, כדי שיהיה לך מאיפה להתחיל, הנה 7 המלצות של מותגים שונים של שמפו נגד קשקשים שיצא לנו לנסות או שקיבלנו עליו ביקורות טובות. וכי אנחנו אוהבות אתכן, גם חיפשנו ושמנו לכל אחד מהם קישור לאתר בו מצאנו אותו במחיר הכי משתלם. ייאי!

נתחיל.

הכי מומלץ: שמפו חומץ תפוחים לשיער של WOW

שמפו נגד קשקשים WOW

זוהי הבחירה המובילה של קליבלנד והיא הגדירה אותו בתור “שמפו הקשקשים הטוב ביותר בשוק”. חומץ תפוחים מכיל חומצה אלפא-הידרוקסית המסייעת לביצוע פילינג קל לקרקפת יבשה ועוצרת התפתחות של דלקות, מה שעוזר למניעת קשקשים. בנוסף, השמפו עוזר לאזן את רמת ה-pH מה שמסייע בהשגת השיער חלק, רך ומבריק יותר, והוא היפואלרגני ואינו מכיל סולפטים או פרבנים.

מחיר הכי טוב שמצאנו: בדקי בעמוד המוצר באמזון

 

הכי אפקטיבי: שמפו ניזורל

שמפו ניזורל

השמפו נגד קשקשים “ניזורל A-D” משתמש בקטוקונזול 1%, תרופה נגד פטריות, כדי לשלוט בגירויים בקרקפת ולהקל על התקלפויות וגירוד הנגרמים מהקשקשים. הוא סופר אפקטיבי, ולכן תצטרכי להשתמש בו רק פעמיים בשבוע כדי לראות תוצאות, ומצד שני הוא נוצר במיוחד כדי להיות עדין מספיק לשימוש על שיער צבוע, שעבר עיבוד כימי ושיער אפור.

עד כמה הוא חזק? שמעתי בארץ דורשים עבורו מרשם. מזל שיש את אמזון.

מחיר הכי טוב שמצאנו: בדקי בעמוד המוצר באמזון

לניקוי עמוק: שמפו “מיוחד” על בסיס תה ירוק של פול מיטשל

שמפו שמן עץ התה פול מיטשל

השמפו המיוחד הזה (כן, זה באמת השם שלו) הוא מוצר עטור פרסים מבית פול מיטשל שהולך לרענן ולנקות לך את הקרקפת במהירות. הוא משולב בפורמולה ייחודית של שמן עץ התה (פתרון נפלא גם נגד אקנה), מנטה ולבנדר, ומסיר ביעילות את כל עודפי השמן, הלכלוך והזיהומים מהשיער מבלי לקחת ממנו לחות. קבלי חוויית שימוש נעימה עם תחושת עקצוץ קרירה למראה שיער בריא וחלק כמשי.

מחיר הכי טוב שמצאנו: כ-62 ש”ח ב-LookFantastic

תמורה למחיר: שמפו ומרכך נגד קשקשים 2 ב-1 של ניוטרוג’ינה

שמפו נגד קשקשים ניוטרוג'ינה

T / Gel 2-in-1 של ניוטרוג’ינה הוא אחד המוצרים המשתלמים, עם מחיר נגיש ופורמולה נוחה של 2 ב-1 המשלבת שמפו ומרכך, נלחמת בקשקשים ומשפרת את בריאות השיער. הפורמולה העדינה מתאימה לכל סוגי השיער וניתן להשתמש בה באופן בטוח גם על שיער שעבר צביעה. בנוסף, היא מציעה הקלה מיידית בתסמיני הקשקשים והגירוד בקרקפת, מועשרת בוויטמין E ומנקה את השיער ללא מאמץ, וסגולות המרכך שבה מזינים ומרככים אותו היטב.

מחיר הכי טוב שמצאנו: כ-16 ש”ח ב-LookFantastic

ממוקד לקרקפת: שמפו Scalp Relief של REDKEN

השמפו הנעים הזה של מותג השיער המקצועי Redken מכיל אבץ הפועל למניעת קשקשים ויובש בקרקפת, ותמצית לבנדר העוזרת להרגעת גירוי. הוא מתאים לכל סוגי השיער, ומכיל את טכנולוגיית ה-“אינטרבונד” הייחודית של המותג שעוזרת להחדיר את החומרים הפעילים לתוך סיבי השערה.

מחיר הכי טוב שמצאנו: ב-LookFantastic

אופציה נוספת: אמזון

נגד גירוד בקרקפת: שמפו נגד קשקשים של Philip Kingsley

שמפו נגד גירוד בקרקפת פיליפ קינגסלי

הביקורות על המוצר הזה מציינות כי הוא אחד המוצרים הטובים ביותר למלחמה בקרקפת מגרדת. משתמשת אחת אפילו טענה שהיא ניסתה הכל, כולל סטרואידים, אך השמפו הזה של פיליפ קינגסלי היה הדבר היחיד שהצליח לסייע במניעת גירוד בקרקפת. בנוסף, הוא מומלץ כטיפול למי שסובל מדרמטיטיס סבוריאה, תגובת עור הגורמת להתקלפות יתר וגירוד בקרקפת.

מחיר הכי טוב שמצאנו: כ-96 ש”ח ב-Look Fantastic

לעור רגיש: שמפו טבעי נגד קשקשים על בסיס אלוורה של Eufora

שמפו טבעי על בסיס אלוורה

אפילו הקרקפת הרגישה ביותר יכולה להתמודד עם הבחירה הטבעית הזו המבוססת על יתרונות האלוורה לשיער. אחת במגיבות בעמוד המוצר באמזון ציינה כי השמפו הזה היה ממש עדין ונעים לשימוש על הקרקפת שלה למרות שהיא סובלת מפסוריאזיס. ובתור בונוס, אפשר בכיף להשתמש בו על חלקים אחרים בגוף שלך בלי בעיה.

מחיר הכי טוב שמצאנו: בדקי בעמוד המוצר באמזון.

ועוד קצת שאלות ותשובות על קשקשים

אני מבינה ששמפו נגד קשקשים, מומלץ ככל שיהיה, הוא לא התשובה המלאה. הזה תשובות לכמה שאלות נפוצות שאספתי מאתרים רפואיים ברשת:

מה עושים כשיעילות השמפו פוחתת?

מי שסובלת מקשקשים באופן תכוף יודעת שהשימוש בשמפו מסוים הוא מאד אפקטיבי בהתחלה, אך לאחר מכן יעילותו הולכת ופוחתת. ברגע שזה קורה, ההמלצה היא לעבור ולהשתמש בשמפו נגד קשקשים הפועל על חומרפעיל שונה. לדוגמה – אם השתמשת בשמפו המבוסס על אבץ, החליפים לשמפו על בסיס חומץ תפוחים. מצי את הטיפול איתו, ואז חזרי לטיפול המקורי – הוא אמור להיות אפקטיבי כמו חדש.

האם קשקשים גורמים לנשירת שיער?

אין שום הוכחה מדעית לכך שקשקשים גורמים לנשירת שיער, ואם יש לך את התופעה גם כן – ככל הנראה הן אינן קשורות אחת לשניה. לנשירת שיער יש סיבות שונות, עליהן כתבנו באריכות בפוסט אחר.
לקריאה נוספת: מה עושים נגד נשירת שיער.

האם התספורת משפיעה על היווצרות קשקשים?

אין לכך שום הוכחה מדעית. אז אם בא לך להסתפר קצר, ללכת על קארה או להאריך שיער – תיהני (וקראי את המדריכים שלנו לסטייל הורס, בקישורים הרלוונטיים).

האם יש קשר בין תזונה, צריכת אלכוהול או עישון להופעת קשקשים?

לא, לא ולא.

שמפו מומלץ נגד קשקשים

לסיכום

אני ממש מקווה שאחת ההמלצות שלנו תעזור לך!

אם מצאת שמפו נגד קשקשים שלא ציינו פה ברשימה ואת חושבת ששווה לדבר עליו, נשמח לשמוע ממך בתגובות ונעדכן את הפוסט.

מחפשת המלצות למוצרים נוספים? מוזמנת לקרוא פוסטים נוספים שכתבנו עם סקירות של מוצרי שיער שאנחנו אוהבות:

2 Comments on “שמפו נגד קשקשים: 7 המלצות לטיפול בקשקשים וקרקפת מגרדת”

    1. היי דוד,
      אתה תמיד יכול לחפש את המוצרים האלו בארץ אחרי שעברו הליך יבוא ורישיון ישראלי, קח בחשבון שזה מייקר אותם בצורה די משמעותית ופערי המחירים לרוב די גדולים (לדעתי).
      בסופו של דבר מדובר על מוצרים ממותגים בינלאומיים עם תווי תקן אירופאים או אמריקאים, וההמלצה למחירים הכי טובים ששמנו פה היא מאתרים מבוססים שהם אימפריות בינלאומיות של ריטייל (שלא היו מוכרים “זבל”, אחרת לא היו קיימים). זה מספיק טוב עבורי ואני חיה עם זה לגמרי בשלום, אבל כמובן שכל אחד יכול לעשות מה שמתאים לו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *