7 תרופות סבתא וטיפולים טבעיים להפחתת רוזציאה, לפי המומחים

רוזציאה

כבר כתבתי פה בעבר על רוזציאה. החל מזיהוי הגורמים הנפוצים שלה (אלכוהול, קפה, לחץ נפשי, אוכל חריף ומוצרי חלב) ועד מוצרים וקרמים שיכולים לעזור. מנגד, רוב הטיפולים הקונבנציונליים לבעיה מכילים אנטיביוטיקה, דבר שגורם לרתיעה מסוימת מהשימוש בהם, בטח באופן תכוף. זו בדיוק הסיבה שהלכתי לחקור ואיגדתי בפוסט הזה את כל הטיפולים הטבעיים ותרופות הסבתא לטיפול ברוזציאה.

רוזציאה (באנגלית: Rosacea) הוא מצב עור כרוני הגורם לדלקת ואדמומיות בעור המתבטאת בפצעונים, נפיחות וכלי דם מורחבים קטנים ושטחיים, בעיקר באיזור הפנים. הסיבה לרוזציאה אינה ידועה, אך רוב החוקרים מאמינים כי היסטוריה גנטית של המחלה היא אחד מגורמי הסיכון, לצד גורמים סביבתיים שעשויים להחמיר את המצב ובהם חום, פעילות גופנית, אור שמש, מזון מתובל (חריף), אלכוהול, גיל המעבר, לחץ פסיכולוגי או קרם פנים המכיל סטרואידים.

רוזציאה
המקומות הנפוצים בהן מופיעה הרוזציאה

כדי לעזור לך להחליט אם תרופה טבעית היא זו שמתאימה עבורך, הבאנו פה כמה טיפים של דרמטולוגים וקוסמטיקאים מומחים. נתחיל.

רוזציאה – תרופות סבתא וטיפולים טבעיים

1. ניקוי פנים עם שמן

שגרת ניקוי הפנים שלך חיונית בתהליך שליטה על רוזציאה: “שימוש בתכשיר ניקוי פנים לא נכונים עלול לרוקן שומנים חיוניים מהעור וליצרו דלקת, מה שגורם לאסון עבור חולי רוזציאה”, אומר ניקולה ווייר, קוסמטיקאי הוליסטי בעל קליניקה מניו-יורק. במקום זאת, הוא מציע להשתמש בתכשירי ניקוי קלים, כגון שמנים לניקוי ומוצרים עתירי שמן רוז היפ, שמן היפופיאה או שמן תמנו. “המרכיבים האלה מזינים מאוד ואנטי דלקתיים”, הוא אמר.

ולא רק ששמנים עוזרים להפחתת דלקות בעור, אלא שהם גם נהדרים עבור לחות. רק היזהרי במיוחד במידה ויש לך תת-סוגים מסוימים של רוזציאה כמו “אקנה רוזציאה”, שעבורם לא מומלץ להשתמש בשמן בכלל, ואם כן אז רק באחד המתאים כמו שמן עץ התה. “רק תזכרי שפחות זה יותר – ואסור למרוח או לשפשף עור הסובל מרוזציאה”.

למרות ששמנים עדינים לניקוי מתאימים לעור רגיש, בדקי תמיד מוצרים חדשים על החלק הפנימי של פרק כף היד שלך לפני שאת שמה אותם על הפנים שלך, או על אזור אחר שנפגע מרוזציאה.

לקריאה נוספת: 5 בחירות של ניקוי פנים לעור רגיש

רוזציאה תרופות סבתא

2. תזונה נכונה

שמעת את זה בעבר: את מה שאת אוכלת. ולכן רוב המומחים מעודדים שילוב מזון בריא בתזונה שלך (למשל: שומנים טובים, מזון עתיר סיבים, ירקות, כורכום וג’ינג’ר). מכיוון שדלקות במעי שלנו מתפשטות לאורך הגוף, החדרת מזונות עשירים בסיבים ודלים בסוכר ושומנים עוזרת להפחית דלקות בכל הגוף.

זה עשוי להסביר מדוע לעיתים קרובות ניתן לראות שיפור אצל נשים הסובלות מרוזציאה אשר שיפרו את התזונה שלהן או שלאחרונה השתתפו בפעילות ניקוי רעלים. וגם אם זה לא יעזור ספציפית – תמיד טוב לאכול בריא יותר!

3. שתי מי אלוורה

מריחת אלוורה על העור באופן מקומי היא לא דבר חדש, אבל צריכה שלה כמזון? “שתיית מי אלוורה זה כמו שתיית מים עם תוספת של ויטמינים ונוגדי חמצון”, אומרת אלן אתנה, קוסמטיקאית ומטפלת מסן פרנסיסקו. “זה עוזר בהגדלת תכולת המים במעיים ומסייע בניקוי רעלים מהגוף, ובכך מסייע נגד דלקת ועוזר להפחית את הרוזציאה”.

את יכולה לקנות מי אלוורה בכל סופר או חנות נוחות, או שאת יכולה להכין אותם בעצמך. כדי לעשות זאת בבית, קחי כמה קוביות אלוורה (חתוכות מהצמח עצמו) ושימי אותן בבלנדר. הוסיפי מים לקוביות וערבבי עד שמתקבלת מהשניים תמיסה אחידה לחלוטין. אם תרצי, את יכולה להוסיף מעט לימון או מיץ לשיפור הטעם.

רוזציאה תרופות סבתא

4. הימנעי מגירויים

אם את סובלת מרוזציאה, חשוב שתמיד תבדקי את המרכיבים של מוצרי טיפוח העור שלך. “רוב מוצרי הטיפוח עמוסים בחומרים משמרים אשר יכולים לגרום לגירוי. הימנעי מניקוי פנים במרקם ג’ל, חומרי פילינג חומציים ומכל המוצרים שמכילים חומצה סליצילית או חמצן בנזואיל”, מייעץ ווייר, כמו גם מסקראב לפנים, מוצרים על בסיס רטינול וחומצה גליקולית.

הוא הסביר, “רוזציאה אינה מגיבה היטב לחומרים הפעילים הלוחמים באקנה כמו חומצה סליצילית או חמצן בנזואיל, ושימוש במרכיבים הקונבנציונליים יותר הנמצאים במוצרי טיפול באקנה ללא מרשם עלול להיות אסון למחסום הטבעי של העור שכבר פגוע וסובל מדלקת”. לפעמים הסוד הוא להתמקד בטיפולים טבעיים ותרופות סבתא, ולא להמר על מרכיבים כימיים שעלולים לעשות יותר נזק מתועלת.

5. חפשי מרכיבים מרגיעים

מכיוון שהבסיס של רוזציאה הוא פגיעה במחסום הטבעי של העור, זה אומר שעור הפנים שלך עלול לסבול מגירוי הרבה יותר בקלות (מקור). הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה היא לחזק ולהרגיע את מחסום העור הזה ככל האפשר, ולדבריו של וויר זה צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלנו.

זו הסיבה שאנחנו נוטים לראות את אותם מרכיבים מסוימים במוצרי טיפוח עבור עור רגיש, למשל לבנדר, שיבולת שועל, קמומיל וליקריץ. זה ידוע כי הרכיבים האלו הם בעלי תכונות מרגיעות – ומומלץ כי תחפשי מוצרים אשר מכילים אותם.

6. מסכת פנים ביתית

אין פתרון טבעי יותר קל מאשר מסכות פנים ביתיות, ואפילו ג’סיקה אלבה מסכימה. כתרופת סבתא לרוזציאה, מסיכות פנים המכילות אלוורה הן מומלצות ועושות פלאים נגד אדמומיות (מקור) – האלוורה ממכילה ויטמינים סי, אי וחומצות אמינו להשפעה מרגיעה – ולמרות שהאלוורה עובדת מצוין לבד, שילוב שלה עם מוצרים מרגיעים אחרים (כמו מלפפונים) יכול לעזור וליצור את המסכה הטבעית המושלמת למלחמה בגירוי.

“שימוש בג’ל אלוורה טהור, קומפרס תה ירוק, מאצ’ה או שיבולת שועל יקלו באופן זמני על העור, ויורידו את האדמומיות והדלקת”, אומר ווייר. בנוסף, סביר להניח שכבר יש לך את רוב המרכיבים האלו בבית.

לקריאה נוספת: מסיכת מאצ’ה – מתכון ביתי קליל והמלצה שווה

7. מדיטציה

כל המומחים אומרים כי לחץ נפשי משפיע על העור ומשחק תפקיד גדול בהופעה של דלקת. הם מציעים לפתח שגרת מדיטציה יומית – אפילו שתי דקות ביום – כדי להוריד מתחים, גם בנפש וגם בגוף. או כמו שגם המלצנו בפוסט שלנו על “איך להיות יפה“, יופי חיצוני חייב לבוא גם עם יופי פנימי.

מדיטציה בבוקר היא דרך רגועה להתחיל את היום שלך, וזה פשוט למדי לשלב אותה בשגרה שלך. גם אם המדיטציה לא נוטה לרפא את הרוזציאה, זה מומלץ לתת למוח שלך כמה דקות של מיקוד בתחילת כל יום, והתועלות עשויות להיות רבות.

מדיטציה

לסיכום

לפי ויקיפדיה, הרוזציאה היא תופעה המשפיעה על איפשהו בין אחד לעשרה אחוזים של האנשים באוכלוסייה, ולרוב פוגעת בנשים לבנות בגילאי 30 עד 50 שנים – כך שאת יכולה להבין למה שהפוסט הזה נכתב מדאגה אמיתית.

מדובר על תופעה ללא תרופה, ולמרות שיש טיפולים מסורתיים שעשויים לייצר הקלה מתמשכת בתסמינים, ההקלה צפויה להיות זמנית בלבד – וזה מגביר את החשיבות של שמירה על אורח חיים בריא, הימנעות מגורמים המאיצים את התופעה ושימוש בטיפולים הטבעיים ותרופות הסבתא לרוזציאה שהצענו פה.

יש לך שאלות או המלצות לתרום לנו? נשמח לשמוע בתגובות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *