איך לתקן נעליים מרעישות

נעליים מרעישות

נעליים מרעישות יכולות להיות יותר מסתם דבר מעצבן – הן יכולות להיות ממש מביכות אם את הולכת באמצע הרצאה שקטה, נכנסת לפגישת צוות רצינית או מסתובבת במשרד שקט. למרבה המזל, אם יש לך זוג נעליים אהוב שלא מספיק להרעיש או לחרוק, יש דרכים להשתיק אותן לתמיד. המשיכי לקרוא על מנת ללמוד איך לתקן נעליים מרעישות, כך שיחזיקו אצלך לזמן רב יותר ולא תצטרכי להחליף אותן בזוג חדש.

איך לתקן נעליים מרעישות

ראשית, צריך לגלות מאיפה מגיע הרעש. אם את צריכה, בקשי מחברה לשים את הראש שלה קרוב לרצפה בזמן שאת הולכת כדי לעזור לך לבודד ולהבין בדיוק מאיזה חלק של הנעל מגיע הרעש. אם את מתקשה, נסי להישאר במקום אחד ולנדנד את הרגליים קדימה ואחורה ומשמאל לימין, כך ממליצים ב-WikiHow.

ברגע שאת יודעת איזה חלק של הנעל מרעיש, את יכולה לפזר באזור הזה קצת טלק, קמח תירס או אבקת אפייה. זה אולי נשמע מוזר ולא לגמרי אינטואיטיבי, אבל יעזור לספוג את הלחות במקום ובכך יפחית רעש משני חלקי הנעל שכנראה מתחככים זה בזה.

את יכולה גם להיפטר מלחות שנספגה בנעליים באמצעות הכנסה שלהן למייבש למשך עשר דקות (זה עובד רק עם נעליים על בסיס בד, הימנעי מלעשות זאת אם הם עשויות מעור או זמש). אל תיתני להן להתייבש ליותר מדי זמן, מכיוון שאת עלולה בסופו של דבר לכווץ את הנעליים, אבל זו דרך יעילה לייבש אותן. דרך בטוחה יותר עשויה להיות שימוש במייבש שיער – או פשוט השארה של הנעליים מעל רדיאטור או תנור חימום כלשהו. דרך נוספת היא למלא אותן בנייר עיתון (שסופג את הלחות) ולהשאיר אותן במקום חמים.

אם זה החלק הפנימי של הנעל שמרעיש, הרימי את המדרסים ופזרי טלק לאורך התפר הפנימי. אם המדרסים אינם ניתנים להסרה, שפשפי את האבקה בקצה בסיס הנעל. אם הלשון של הנעל מרעישה, פזרי את האבקה באזור שנמצא מתחת לשרוכים. אם בסיס הנעל הוא זה שמרעיש, עסי את האבקה לתוך הבסיס בתפר – מכיוון שכנראה יש בו בועות אוויר.

יש מקרים בהם שימוש במרכך עור (הנה דוגמה) יכולים לעזור. פשוט שפשפי קצת מהחומר לתוך הנעליים שלך או על הלשון שמתחת לשרוכים, ואז צחצחי אותן עם מטלית יבשה. אם מדובר בנעלי זמש, הקפידי להשתמש במרכך זמש מיוחד ולא במרכך עור רגיל. אפשרות נוספת היא להשתמש בג’ל על בסיס נפט כמו וזלין או אפילו שמן קוקוס. שפשפי את זה מתחת למדרס כדי להפחית את החיכוך עם החלק התחתון והצדדים של הנעל.

לפי ThriftyFun.com, ניתן גם לנסות לנגב את הנעליים שלך עם WD-40 ,תרסיס רב שימושי לצורכי שימון, סיכה ואחזקה, המיוצר על ידי החברה בעלת השם הזהה. על פיהם השמן הזה יכול להיות יעיל יותר בהסרת חריקות ורעשים מהנעל מאשר מרכך עור, אבל את צריכה להשתמש בו בזהירות על מנת למנוע נזק לנעליים שלך. יש לרסס קצת מחומר הסיכה הזה על צמר גפן, ולשפשף אותו לתוך התפר החיצוני של הנעל, ממש לאורך כל האזור החורק או קווי המתאר שלו.

נעליים

עוד קצת על מותגי נעליים שאהבנו (ואיפה הכי משתלם לקנות אותם):

רעשים בנעליים חדשות

אם מדובר בנעליים חדשות, הרעש עלול להיגרם מפגם בייצור וייתכן שתוכלי להחזיר את הנעליים לחנות. במקרה כזה, אם תנסי לתקן את הרעשים בעצמך את עלולה לבטל את האחריות על הנעליים, כך שהייתי ממליצה לבדוק אם החזרה היא אפשרית לפני שאת מנסה להתקדם ולתקן את הבעיה בעצמך.

אם הרעשים בנעל נובעים מעקב רופף, או שהחלק התחתון של הנעל התנתק מהחלק העליון של הנעל, לפעמים שימוש במעט דבק סיליקון יכול לעזור. יש להשפריץ בזהירות מעט דבק לתוך החור בין שני החלקים, ולתת לנעל להתייבש עם גומיות סביבה למשך הלילה, מה שיעזור לשמור את שני חלקי הנעל בחוזקה יחד בזמן שהדבק מתייבש. אם חלקי הנעל נפרדו אחד מהשני עקב בלאי טבעי, אולי הגיע הזמן להיפטר מהנעליים. ואם מדובר בנעליים חדשות, יקרות במיוחד, שאינך רוצה להזיק להן – ההימור הטוב ביותר שלך עשוי להיות פשוט לקחת אותן לסנדלר.

אם תחתיות הגומי החלקות של נעליים חדשות מרעישות תוך כדי הליכה, נסי לשייף אותן קלות עם פיסת נייר זכוכית עדין. זה מאיץ מעט את תהליך השחיקה שלהן ויכול לעזור ולהיפטר מרעשים לא רצויים. את יכולה גם לרסס אותם עם דבק ספריי לשיפור אחיזה (כמו זה למשל).

לסיכום

כמובן, אם ניסית את כל השיטות של איך לתקן נעליים מרעישות וזה לא עבד – פניה לאיש מקצוע עשויה להיות הפתרון הטוב ביותר. למרות שחנויות לתיקון נעליים נראות כמו זן נכחד מהעבר, סנדלר טוב יוכל לבודד את הבעיה באופן מדויק יותר, ולטפל בה במיוחד, בצורה שפשוט לא תצליחי לבצע בעצמך. סנדלרים הם אנשי מקצוע מיומנים שעבודתם בדרך כלל איכותית למדי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *