איפור גותי רך בהשראת וונסדיי (כך תעשי את זה)

איפור גותי וונסדיי

אני אחרי בינג’ היסטרי על הסדרה “וונסדיי” (Wednesday), סדרת הלהיט האחרונה של נטפליקס שהיא מעין ספין אוף של “משפחת אדמס” העוסק בהתבגרותה של בת המשפחה ונסדיי אדמס כתלמידה בפנימייה התיכונית “אקדמיית נוורמור”. זה נשמע מוזר (ונפלא), וזה אכן כך, אבל מה שחשוב לעניינינו זו העובדה שהתוכנית כוללת מגוון רחב של איפור גותי נהדר – תודות למעצבת האיפור טארה מקדונלד והמאפרת נירוונה ג’ווילנד – והציתה טרנד איפור “גותי רך” שהוכיח לנו שיופי גותי הוא לא רק שפתון שחור ועור חיוור.

“מבחינה היסטורית, כשאנחנו חושבים על מראה גותי, אנחנו מדמיינים גוון עור בהיר מאוד יחד עם איפור עיניים כבד מאוד ושפתון כהה”, אומרת אמנית האיפור סנדרה סאנץ’. “המראה ה-‘גותי רך’ שאנו רואים שפורח כעת בעקבות Wednesday הוא הרבה יותר עדכני, ומשלב מראה סמוקי איי עם שפתון כהה שמספק מראה מורכב יותר שאנשים נמשכים אליו.”

המשיכי לקרוא כדי ללמוד כל מה שאת צריכה לדעת על איפור גותי רך, כולל הדרכים השונות להשיג את הלוק.

איפה ראינו את זה

מבחינה אישית אני התלהבתי לגמרי מהסדרה “וונסדיי”, אבל יש לא מעט גורמים אחרים מאחורי הטרנד הזה. “מראה איפור גותי רך זוכה להתעוררות מחודשת – אנחנו רואים אותו בכל תרבות הפופ בסדרות, סרטים, מוזיקה ועד מוצרי ביוטי”, אומר כריסטיאן קרטר, יועץ איפור מקצועי של NYX. “לוק גותי רך פופולרי במיוחד מכיוון שהוא מתמקד בעור פנים נקי, עין ניטרלית ומדגשת וצבע שפתיים ניוד עמוק שכל אחת יכולה לאמץ ולהפוך לשלה”.

למה זה באופנה עכשיו?

כל סוג של לוק ואיפור שהוא ורסטילי ומחמיא הולך להפוך לפופולרי במיוחד. “מה שיפה בטרנד האיפור הגותי הרך הוא שהוא יכול לעבוד על כל אחת!” קרטר אומר. “ניתן ליישם את המראה במגוון דרכים כדי להתאים לסגנון האישי של כל אחת על ידי משחק עם צבע או מיקוד, החל מצלליות מעושנות נפוצות ועד לגבות עזות וגוון שפתיים עמוק”. יש כל כך הרבה דרכים להתנסות בז’אנר.

“בכנות, אני אוהבת הכל בטרנד הזה!” אומרת סאנץ’. “אני אוהבת שזה לא הגלאם המלא הממוצע שלך, ובמקום זאת מנצל את התרבות הגותית שתמיד הייתה קצת טאבו או בלעדית לקבוצה מסוימת של אנשים. טרנד ה-‘גותי רך’ הזה הוא דרך מצוינת להתנסות במשהו אחר מבלי להשתמש בשפע של איפור”.

איך לעשות איפור גותי רך

המפתח הוא לא לקחת את זה לכיוון גותי מדי או להגיע למצב שזה נראה כמו תחפושת פורים, וכדאי להיזהר כי מדובר על קו דק שמפריד בין השניים. “כמה טעויות נפוצות יכולות להיות שימוש ביותר מדי איפור מהנדרש”, אומר קרטר. “טרנד האיפור הגותי הרך עוסק כולו באווירות הגותיות הרכות האלה, אבל לא עד לנקודה שבה הוא נהיה כבד מדי או כהה מדי.”

הקפידי לא להגזים עם היישום, ושלא יהיה עמוס מדי. “כדי לעשות את הלוק הזה נכון, את צריכה ליצור איזון בין העין לשפה, לוודא ששניהם מטושטשים מספיק או לא מוגדרים כל כך בבירור עד שזה נראה מלוטש”, אומרת סאנץ’. “שימוש בשכבה אחת בלבד של מוצר היא דרך מצוינת להרוויח את הצבע מבלי להוסיף יותר מדי פיגמנט.”

שחקי עם זה בהתאם למצב הרוח והסיטואציה וזכרי שישנן דרכים רבות להגיע למראה. “מראה ‘סמוקי איי’ בגוון ניטרלי עם שפתיים בגוון כהה או טבעי זה משהו שהולך לעבוד טוב כמעט לכל אחת לאורך כל השנה”, אומר קרטר. “כמה מהמוצרים המועדפים שלי כדי להשיג את הלוק הוא קרם שפתיים רך מאט של NYX בגוון קופנהגן או שפתון Lip Lingerie Matte Liquid של NYX בגוון Deep Mesh.”

קרטר מציע להתחיל בלהעניק לעצמך עור פנים ללא רבב על ידי מריחת קונסילר על כל הפנים שלך. (קראי עוד: מה זה קונסילר ולמה את צריכה אותו בשגרת האיפור שלך).

כדי להעניק לגבות שלך צורה כלשהי, השתמשי בג’ל לגבות כדי לשלוט בשערות הגבה ולגרום להן להישאר במקומן. השיגי מראה “סמוקי אייז” ניטרלי קל על ידי שימוש בפלטה ניטרלית, גם מיזוג של גוון חום כהה עד בהיר מקו הריסים ועד הגבה. קרטר אוהב לסיים את המראה עם גוון מתאים של שפתון למראה שפתיים מלא נפח בגוון מאט.

לחלופין, סאנץ’ ממליצה להשתמש באייליינר שחור בעל פיגמנט עמוק כדי להבליט את העיניים ולאחר מכן לטשטש בעזרת האצבע למראה מפוזר שאינו כל כך יפה או מדויק. “אם אתה מרגישה נועזת, החליפי את השחור שלך בגוון אדמדם למראה אפילו יותר אדג’י”, היא אומרת. (קראי עוד: איך שמים עיפרון עיניים שחור? כל הדרכים והלוקים)

ולא פחות חשוב, את צריכה לייצר גוון עור גותי רך על ידי שימוש במוצר מייק-אפ על מנת להוסיף מעט כיסוי לעור. “עם גותי רך, את בהחלט רוצה להימנע מהוספת יותר מדי צבע, למשל כמו עם סומק, אבל קצת קו מתאר כדי להאיר את הלחיים בצורה חכמה יכול לעזור להשיג את המראה השקוע מעט הזה”, אומרת סאנץ’.

באשר לשפתיים שלך, סאנץ’ אוהבת שפה נשוכה למראה איפור גותי. “אני אוהבת במיוחד להשתמש בשפתון Everlasting Hyperlight Liquid של KVD Beauty בגוונים Midnight Phlox, שקרוב לגוון שבו וונסדיי משתמשת בסדרה, Dark Wisteria הסגול או Black Briar כשאת רוצה ללכת עד הסוף עם צבע שחור על השפתיים,” היא אומרת. “בשביל זה, אני אוהבת לשים שכבה אחת על השפה העליונה או התחתונה, להצמיד את השפתיים זו בזו כדי להעביר את המוצר ביניהן ואז להקיש קלות עם האצבע כדי למזג את הגוון.”

וזהו להיום.

כמו תמיד, אשמח לשמוע ממך בתגובות פה למטה או ברשתות החברתיות שלנו!

אם בא לראות עוד סדרה מושלמת עם איפור מהמם, ממליצה שתראי את הפוסט שלי על איפור העיניים ב“אופוריה” – שלגמרי הייתה האובססיה הקודמת שלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *