איך לתקן ציפורן שבורה: כל הדרכים

איך לטפל בציפורן שבורה

איי איי איי, הציפורן השבורה האימתנית. זה יכול להרוס את היום ולבטל תלבושת מתוכננת היטב. החדשות הטובות הן שעם כמה פעולות קטנות, קצת סבלנות וכמה טיפים של מומחים, זה לא חייב להרוס לגמרי את המניקור שלך. כשבאים לבחון איך לתקן ציפורן שבורה – רוב הסיכויים שיש לך את כל הדברים החיוניים הדרושים בהישג יד. אם לא, לא נורא, לא הכל אבוד.

דבר ראשון: חשוב להקפיד על טיפול הולם כדי למנוע זיהום ולטפל בפצע. זה אולי נשמע דרמטי מדי, אבל צריך לטפל בציפורן שבורה בדומה לחתך בעור. פנינו לד”ר דנה שטרן, מומחית לטיפוח ציפורניים, כדי לדון במה בדיוק עליך לעשות כדי לתקן את הציפורניים השבורות שלך. בהמשך, ד”ר שטרן, חולקת את הטיפים והטריקים הטובים ביותר שלה לטיפול בציפורניים שבורות. בנוסף, כללנו כמה מהמדריכים הטובים ביותר שיש ביוטיוב עבור השיטות השונות לתיקון ציפורניים שבורות.

איך לתקן ציפורן שבורה

1. ניקוי האזור

גם אם הקרע בציפורן שלך אינו עמוק במיוחד או שאין סימן לדימום, חשוב לנקות ולחטא את האזור בזהירות תחילה באמצעות ספוגית אלכוהול, מי חמצן או קרם אנטיספטי. זה ימנע מהאזור להידבק בזיהום וגם יעזור להסיר עודפי שמנים מבסיס הציפורן, מה שיכול למנוע מהלק שתמרחי מאוחר יותר להתייצב כראוי.

המלצת קנייה: קרם פעולה כפול להקלה על כאבים, זמין באמזון.

2. שיטת התיון

שלב 1: חתכי את הציפורן השבורה קרוב לקצה האצבע ככל שתוכלי.

שלב 2: בעזרת פצירת זכוכית או קריסטל, שייפי בעדינות את כל הזיזים הבולטים בציפורן, אך הקפידי להימנע מהשבר עצמו.

שלב 3: חתכי שקית תה או מסנן קפה מנייר לגודל של טלאי קטן שיכול לכסות את השבר בציפורן.

שלב 4: צבעי את הציפורן השבורה בשכבה נדיבה של לק שקוף.

שלב 5: כל עוד הלק השקוף דביק, השתמשי בפינצטה כדי להניח בעדינות את שקית התה/מסנן הקפה החתוך על החלק השבור של הציפורן. לחצי אותו למקומו באמצעות קצה הפינצטה.

שלב 6: תני ללק להתייבש. לאחר מכן כסי את הציפורן בשכבה אחת או שתיים נוספות של לק שקוף.

שלב 7: לאחר התייבשות הלק השקוף ניתן לצבוע בגוון לבחירתך, להסוות את שקית התה.

3. תיקון עם דבק

ד”ר שטרן דווקא לא ממליצה על דבק ציפורניים מכיוון שרובם מכילים אקרילטים. “אקרילטים הם כימיקלים שבדרך כלל גורמים לדרמטיטיס שמגרה את האזור, ואלרגיות”, היא מסבירה. אקרילטים הם הגורמים הנפוצים לתגובות עור אלו, עד כדי כך שהם זכו בתואר אלרגן השנה בשנת 2012 על ידי The American Contact Dermatitis Society. מי ידע שיש דבר כזה?

אם את חושבת שתיקון השבר עם דבק ציפורניים הוא האפשרות היחידה עבורך, עשי זאת בזהירות והקפידי לוודא שאין לך אלרגיות כלשהן.

4. ציפורן מזויפת

ציפורניים טבעיות זה נהדר, אבל כשזה מגיע לשבירה לפעמים את צריכה טו פייק איט טיל יו מייק איט. ההדרכה הזו תראה לך כיצד להתקין בקלות ציפורן מזויפת מלאה ולגרום לה להיראות טבעי.

לקריאה נוספת: איפה קונים ציפורניים להדבקה? ההמלצות שלנו

5. תחבושת לציפורניים וג’ל

ה-Silk Wrap (בתרגום חופשי לעברית: “עטיפת משי”), מגיעה במעין רצועות נוזליות וחתוכות מראש אשר נצמדות לציפורן כמו פלסטר או תחבושת קטנה. צובעים אחריה עם שכבת לק ג’ל כדי לחזק את התחבושת ולהעניק הגנה נוספת, וזהו – זה כזה פשוט. אל תאמיני לנו, צפי בסרטון הזה.

המלצת קנייה: תחבושת ציפורניים של Super Nail, זמינה באמזון.

6. פודרה

אני חייבת להודות, כשחשבתי על כל השיטות איך לתקן ציפורן שבורה לא תיארתי שאמצא אחת שכוללת שימוש בפודרה לציפורניים, אבל מסתבר שיש דבר כזה. במדריך הבא יש את ההסבר שלב אחר שלב. התהליך כולל מריחת דבק ציפורניים על המקום שבו הציפורן נשברה, לפני הכנת האזור לפודרה. לאחר מכן, תוסיפי שתיים עד שלוש שכבות של הבסיס כדי לכסות את כל הציפורן. לאחר מכן נשתמש בטופ קואט כדי להקשיח את האזור, לפני שנסיים עם הלק הרצוי.

המלצת קנייה: פודרה לציפורניים של Kiara Sky Dipping, זמינה באמזון.

7. שימוש בחומרים שיש בבית

בתהליך שדומה לשימוש בשקית תה או בפודרה לציפורניים, ההדרכה הזו מראה כיצד ניתן להתמש בחפצים שיש בבית ויכולים לתקן ציפורן שבורה. לתיקון המהיר הזה, תזדקקי למי חמצן, דבק ציפורניים, סודה לשתייה, קיסם, מגבת ופצירה.

מניעת שברים בציפורניים

ציפורניים שבורות עלולות להיות סימן שהגיע הזמן לחתוך אותן. “שמרי על ציפורניים קצרות יותר”, מייעצת ד”ר שטרן. “ציפורניים קצרות יותר נוטות פחות להתפצל ולהישבר.”

כמו כן, השקיעו בכלי טיפוח חכמים לציפורניים כמו פצירת זכוכית או קריסטל. “פצירת זכוכית אינה גורמת לקרעים המיקרוסקופיים בציפורן שפצירות רגילות נוטות לייצר”, מוסיפה ד”ר שטרן. וזה לא חייב להיות סיפור יקר – הנה אחת לדוגמה:

ואם את כבר פה, הנה עוד כמה מדריכים שאולי יכולים לעזור לך:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *