שבעה מומחים ממליצים לאן לטוס בחורף הקרוב

יעדי טיול לחורף

החגים עוד מעט נגמרים, הטמפרטורות מתחילות לצנוח לאט לאט ונראה שתקופת החורף כבר כאן. אז אם אתם מתלבטים, כמוני, לאן לטוס בחורף הקרוב – אל דאגה, אני כאן בשבילכם. פניתי לשבעה מומחי טיולים – כולם מנהלים בלוגים מהממים – ואספתי את ההמלצות שלהם ליעד הטיול המומלץ לחורף הקרוב.

תקציר:

אגב, שווה לקרוא עד הסוף, כי בסוף הפוסט הוספתי בונוס מיוחד. אז יאללה, שנתחיל?

פינלנד

נופר רונן ממליצה על פינלנד

מי אני:

נופר רונן, בלוגרית טיולים בעלת הבלוג “מטיילת מחוץ לקופסא” ובעלת קורס דיגיטלי לבלוגינג.

יעד מומלץ לחורף – פינלנד:

יצא לנו לעשות טיול עצמאי לפינלנד ל-8 ימים וזהו אחד הטיולים היותר מיוחדים שיצא לי לעשות. למרות הקור, שהיה לא פשוט (בלשון המעטה כי הגענו גם למקומות עם 30- מעלות), זה היה שווה כל רגע!

הטיול שלנו התחיל בהלסינקי (בירת פינלנד), משם המשכנו בטיסת פנים לסאריסלקה שנמצאת בצפון פינלנד (אזור לפלנד) ושם ישנו בבקתות הזוהר הצפוני (מקום קסום ביותר). עשינו שם מזחלות שלג עם כלבי האסקי ואיילים וזכינו לראות את הזוהר הצפוני (חוויה של פעם בחיים). משם המשכנו לרובניימי, עשינו אופנועי שלג ונסענו לעיירת קמי כדי להיות בשייט באונייה שוברת קרח.

בקיצור זה היה טיול שלא נשכח לעולם ואני בהחלט ממליצה עליו למי שמחפש טיול בסגנון שונה. אפשר לראות את כל המסלול שעשינו בבלוג שלי.

לאן טסים החורף? לפינלנד!
פינלנד, מתוך הבלוג. עושה חשק!
רוסיה

כרמל קמין ממליצה על סוצ’י

מי אני:

נעים מאוד, אני כרמל, בעלת הבלוג מסוף כרמלית. בשנתיים וחצי האחרונות מצאתי את עצמי מחתימה דרכון בתדירות הולכת וגדלה, והרעב המתמיד לנסיעות ומקומות חדשים לא נפסק. האהבה שלי לחו”ל הובילה אותי לפתוח את הבלוג שלי בו אני מתמקדת בטרקים בטבע ובעולם ובישראל, בערים אירופאיות ובטיולים מיוחדים אל מדינות מתפתחות וקסומות. מוזמנים לשאול, להתייעץ, לייעץ וכמובן להרשם לעדכונים.

יעד מומלץ לחורף – סוצ’י:

חורף בשבילי זה שלג, ושלג ישר עושה לי חשק לגלוש. אחד מיעדי הסקי החדשים יחסית נמצא בסה”כ שעתיים טיסה מפה – סוצ’י שברוסיה!

העיירה רוזה חוטור שופצה במיוחד לאולימפיאדת החורף ב-2014 כך שכל הציוד, הרכבלים והמלונות חדשים וחווית הגלישה שם מעולה, פלוס המחירים נמוכים משמעותית לעומת אירופה. יש 102 קילומטרים של מסלולי גלישה רחבים ונוחים, בערב אפשר לנסוע לעיירות הסמוכות לבלות בקזינו, קניונים ומסעדות בהשפעה גיאורגית או פשוט להעביר את אחר הצהריים שאחרי יום גלישה במנוחה בספא במלון.

אל תפספסו את הרוזה פיק – נקודת התצפית הגבוהה ביותר באזור עם נוף מדהים ונקודת עצירה עם שוקו או יין חם.

סוצ'י
סוצ’י – מתוך הבלוג של כרמל קמין

גיל דרורי ממליץ על האי מאפיה בטנזניה

מי אני:

בלוגר הטיולים ״איפה גיל?״ מטייל בעולם מעל 4 שנים ומספר לישראלים בבלוג שלי על יעדים שונים ומשונים ברחבי העולם.

יעד מומלץ לחורף – האי מאפיה בטנזניה:

האי מאפיה בטנזניה נמצא כשעת טיסה דרומית לזנזיבר. הוא באמת פנינה שלא התגלתה ויעד מעולה בתקופת החורף.

עם מקסימום מקום ל 200 תיירים באי, באי מאפיה תוכלו למצוא את אחת משמורות האלמוגים הכי נדירות בעולם, לשחות עם כרישי הלווויתן האצילים ולהכיר את התרבות המסורתית והשמחה של תושבי האי. בזמן החורף כרישי הלוויתן מגיעים קרוב לאי וזו התקופה הכי טובה לשחות איתם. עם חופים משגעים, שמש, טבע ללא סוף ואופי מיוחד, האי מאפיה הוא היעד האהוב עלי לתקופת החורף.

האי מאפיה
האי מאפיה. תמונה מתוך “איפה גיל”

ניני אטלס ממליצה על ברצלונה

מי אני:

ניני אטלס, בת 60 (יאיי עשיתי את זה בלי למות בדרך). נשואה, ויחד גדלנו שני ילדים, עד שהם למדו לגדול לבד. ומגדלים שני כלבים שטוענים שהם שמגדלים אותנו. יש ויכוח ער בנושא. בערך מגיל 8 אני מצלמת. מעולם לא למדתי צילום. בערך מגיל 6 אני כותבת ומעולם לא למדתי כתיבה יוצרת (אלא אם כן שעורי החיבור עם המורה “אדומה” בביה”ס היסודי נחשבים).

אנחנו אוהבים לטייל ואני מאד אוהבת לחלוק חוויות במלל וצילומים. כתוצאה מכל אלה נולד הבלוג “חמושה בעדשה“, כשמטרתו הראשונית הייתה לנסות ולמכור צילומים בגלריה, שאני מבטיחה שעוד תהייה בו, אבל כרגע יש בו בעיקר המלצות על טיולים שעשינו בארץ ובאירופה, “מחוץ למסלול” – על תכנון טיול ו”מחוץ לפריים” – הוא החדר הזה שבו אני שופכת מה שלא טיול, אבל בא לי לשתף.

השם “חמושה בעדשה” מספר את כל הסיפור. יש לי מצלמה פשוטה, יש לה רק את העדשה אתה היא נולדה, ואני מצלמת הכל. בכל פינה, בכל מקום אני רואה סיפור ו… יורה.

יעד מומלץ לחורף – ברצלונה:

ברצלונה. למה? כי לא קר שם יותר מאשר בארץ. בתור מי שרואה את הקור כאויב אישי, תמיד אבחר במקום הפחות קר. והיא גם מלאת חיים ויפה – אז בכלל.

בארץ – אני ממליצה על טיולים לרמת הגולן לפגוש מקרוב את הפריחה, ובתקווה שיומטר על פדחתנו רב גשם גם הפעם, למפלים בגליל.

ברצלונה
ברצלונה, מתוך הבלוג של ניני
ארגנטינה

יערה גדרון מרגלית ממליצה על ארגנטינה

מי אני:

אני יערה, בעלת הבלוג EatNresting – בלוג טיולים שמתמקד במלונות מפנקים וקולינריה משובחת. אוהבת טיולי טבע ונופים (כל עוד זה לא דורש ממני מאמץ גדול מדי), אבל גם מכורה ללונדון.

יעד מומלץ לחורף – ארגנטינה:

כשאצלנו חורף בארגנטינה קיץ ולמעשה החודשים המומלצים לטיול במדינה הם נובמבר-אפריל. אנחנו טיילנו שם במשך שבועיים במהלך חודש מרץ והיה לנו מזג אוויר מצוין.

טיול בארגנטינה כולל נופים יפים ומגוונים (אגמים, מדבריות, קרחונים, יערות ועוד), אוכל משובח (בעיקר אם אתם חובבי בשר ו/או ריבת חלב) ומקומות לינה מעולים במחירים טובים. למי שמחפש את החוויה האורבנית, בואנוס איירס ללא ספק תעשה את העבודה – עיר גדולה עם שווקים כיפיים, שכונות פוטוגניות, חיי לילה ושופינג כמובן 🙂

ארגנטינה
הנוף בארגנטינה, מתוך הבלוג של יערה
צרפת

הילה מור אלון ממליצה על חבל אלזס

מי אני:

הילה מור אלון , צלמת יצירתית ובעלת הבלוג “לטייל זה לחיות” אחת ממנהלות קבוצת הפייסבוק המצליחה חו”ל זה כאן.

יעד מומלץ לחורף – חבל אלזס בצרפת:

לאן לטוס בחורף? ממליצה לכם לנסוע החורף לחבל אלזס הקסום בצרפת. מה תמצאו שם? עיירות ציוריות ורומנטיות, הרבה יין, ולמי שמגיע החל מסוף נובמבר עד תחילת ינואר יזכה לחוות את שווקי חג המולד הכי קסומים באירופה.

חבל אלזס צרפת
שטרסבורג. תמונה מתוך הבלוג של הילה
מלטה

דנה סתוי ממליצה על מלטה

מי אני:

דנה סתוי, בעלת הבלוג “זמן איכות” שמוקדש למסעות חיצוניים ופנימיים בי ומקווה שבדרך פוגש גם באחרים.

באשר אלי, אני חובבת טיולים מושבעת, מגשימת חלומות סדרתית, רועת צאן מודרנית, מכירה מקומות כמוסים ומתוקים שלא כל אחד מכיר ומתגאה בזה. אוהבת מילים וסיפורים וגם תמונות ומשתדלת לשלב ביניהם ובין כל העולמות שלי כדי לגלות דברים בי, וגם להעביר כמה דברים הלאה למי שחפץ בזה.

יעד מומלץ לחורף – מלטה:

בחורף הקודם בחרתי דווקא במלטה לאווירת הכריסמס החגיגית של אירופה, גם כי זה יעד שתופס תאוצה ואני אוהבת לגלות אותם קצת לפני כולם, וגם מכיון שחיפשתי מקום ידידותי למשתמש שאפשר לטייל לאורכו ולרוחבו בתחבורה ציבורית נוחה ובמחיר שנוח לכל כיס.

חברתי הטובה, פאולה, שגרה בכלל בארגנטינה, רצתה שנפגש אפשהו באמצע העולם בין ארגנטינה וישראל, כדי לחגוג עימה יום הולדת 40 – כך שהייתה לנו את ה-סיבה למסיבה הזאת ומצאנו את עצמנו באם כל המסיבות בעיירת הדייגים היפה סנט ג’וליאן שם חגגנו כהלכה!

מדי פעם זיגזגנו לעיר הבירה העתיקה וולטה להופעות מוסיקה וספא משגע, בילינו בראבט ומדינה, הערים השכנות והמקושטות בהרבה קסם ואותנטיות, ואפילו לקחנו מעבורת לאי גוזו בשביל להתחבר לטבע ולנופים הטבעיים של מלטה. זו היתה פתיחה מצוינת לשנה אזרחית חדשה ולמסיבת יום הולדת מיוחדת במינה!

ממליצה בחום לשקול את מלטה בחורף, בגלל מזג אוויר הנעים שלה גם בנובמבר, דצמבר וינואר, גם בזכות האנשים המתוקים שלה שמזכירים בטמפרמנט אותנו, אנשי הים התיכון, ובעיקר בשביל התענוג שמציאת יעד שאוטוטו יגלו אותו האחרים ויבואו בעקבותיכם.

מלטה
מלטה

יעד בונוס – הקאריביים:

חוץ ממלטה, ממליצה גם לבדוק בחורף שלנו את כדור הארץ הדרומי ולהרגיש כמו “ציפורים נודדות” וללכת לעולם בעקבות השמש למדינות שכשאצלנו חורף, אצלהם הקיץ רק מתחיל!

בבלוג שלי כתבתי על קרוז מטורף לקאריבים שכלל גיחות למדינות כמו קובה, איי קיימן, בהאמס, מקסיקו, רפובליקה דומיניקנית, פורטו ריקו ועוד -וגם ממליצה בחום על יעדים כמו ברזיל וארגנטינה בדרום אמריקה, כטיול שיכול לחמם לבבות בעקבות הקרנבלים המטורפים שלהם (קרנבל הסמבה של ברזיל וקרנבל גואליגואיצ’ו בארגנטינה שהוא העתק מוקטן של הקרנבל הברזילאי האדיר). בנוסף גם להנות מהקיץ ההפוך שם, מהחופים שכתבו עליהם שירים ומנגינות (הנערה מאיפנימה), ובזכות האסאדו, הטנגו והנופים שמזכירים לכם שבורא עולם עובד שעות נוספות בלייצר פלא שכזה וחוויות.

לאן לטוס בחורף?

סיכום – לאן לטוס בחורף?

שמחה שהגעת עד לפה, ומקווה שכבר יש לך כמה רעיונות לאן לטוס בחורף הקרוב.

אני רוצה להודות לששת המומחות (ומומחה אחד) שתרמו את הזמן, הידע והכשרון שלהם על מנת להמליץ לנו על היעדים הכי שווים לביקור.

ואם כבר מדברים על דברים ששווה לבקר – באמת ממליצה בחום על כל אחד מהבלוגים המדהימים שלהם. מניחה שכבר ראית את הקישורים אליהם, במידה ואהבת את ההמלצה כמובן שאת יותר ממוזמנת להיכנס ולקבל השראה נוספת.

סגרת כבר טיסה?

  1. כל הכבוד על המהירות!
  2. עכשיו את פנויה לחשוב על השאלה הבאה: מה לקחת בתיק למטוס? (רמז – היכנסי כדי לגלות)

וכמובן, כמו תמיד, במידה ויש לך המלצות נוספות, רעיונות, הערות – נשמח לשמוע בתגובות. זה ממש פה למטה!

ישראל

פסקת בונוס – לאן לטוס בחורף אם אין לי כסף

כמובן שלשום מקום, מצחיקה 🙂

אבל אל תמהרי לוותר על האופציה לעשות לעצמך נופש מגניב בארץ. זה לא משנה אם מדובר על טיול בטבע, סוף שבוע אורבני במלון בתל אביב או ספא יוקרתי במלון יערות הכרמל – את הכל את יכולה לעשות בעלות מאד נמוכה, ועל כולן כתבנו בפוסטים קודמים.

ואסיים בציטוט שאני מאד אוהבת:

אין ביכולתו של אדם לגלות אוקיינוסים חדשים, אם אין לו את האומץ לאבד את מראה החוף

אנדרה גייד

או במילותיהם של המוצ’ילרים בדרום אמריקה – עופי על הטיול שלך.

למי שעולה חדש לארץ: שווה לשקול חופשה בישראל!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *