שמן קוקוס לשיער: יתרונות, דרכי שימוש והמלצות

שמן קוקוס לשיער

אני יכולה לדבר שעות על שמן קוקוס. כשמחפשים מרכיב רב שימושי שיכול לעזור כמעט עם כל בעיה – אין לו הרבה מתחרים: הוא עוזר בהסרת איפור במהירות, מוסיף לחות לעור יבש, מחזק את הציפורניים, עוזר בהלבנת שיניים ועוד הרבה יתרונות עליהם פירטתי בפוסט מיוחד על סגולות שמן הקוקוס לפנים. אבל זה לא נגמר שם – מסתבר שיש המון יתרונות נוספים גם כאשר משתמשים עם שמן קוקוס לשיער, כשהוא עוזר לרכך, להוסיף ברק ולתקן שיער יבש ופגום.

אז נתחיל עם רשימה קצרה של אותם יתרונות, ולאחר מכן נסביר מה בדיוק צריך לעשות כדי להינות מהם בצורה האפקטיבית ביותר.

שמן קוקוס לשיער

יתרונות שמן קוקוס לשיער

להלן 9 יתרונות של שמן קוקוס לשיער:

1. השתמשי בו ב-“קדם שמפו” על מנת להגן מהתייבשות

זה טריק שימושי במיוחד לאלו מאיתנו עם שיער יבש או מתולתל: מרחי שמן קוקוס על קצוות השיער היבשות (לא על הקרקפת!) והישארי איתו על השיער כשעה לפני המקלחת, וגלי כיצד השמן מגן על גדילי השיערה מפני התייבשות תוך כדי החפיפה. יש לשטוף את השמן מהשיער שלך לאחר החפיפה ולהשתמש במרכך כרגיל.

שימי לב שאם יש לך שיער דק, השמן עשוי להיות יותר מדי עבורך.

2. השתמשי בו כדי לשדרג את המרכך

שמן קוקוס לשיער יכול לשדרג כל מרכך, ולהפוך אותו ל.. מרכך יותר. לאחר שאת שמה את המרכך על השיער (אני אוהבת את מרכך אנטי פריז של לוריאל), הוסיפי שכבה נוספת של שמן קוקוס מעליו. השמן הוא אקסקלוסיבי, מה שאומר שהוא בעצם לוכד את מרכיבי הלחות של המרכך בתוך שיערך, ומאפשר להם לחדור בצורה יעילה יותר לתוך זקיק השיערה. המתיני 15 דקות עד שעה עד השטיפה – ככל שתמתיני יותר, כך שיערך יהיה רך יותר.

3. הוא מושלם גם כתוספת לקרם

אותו תהליך שתיארנו עבור מרכך שיער בסעיף הקודם עובד מצוין גם על קרמים לשיער, והוא מומלץ למי שיש שיער עבה אך יבש. לאחר שאת שמה קרם לחות על שיערך, קחי רבע מאותה הכמות של שמן קוקוס ושימי שכבה נוספת, והמשיכי לייבש את השיער כמו שהיית עושה בדרך כלל. השמן יינעל את קרם הלחות בתוך שיערך למשך זמן רב יותר.

4. עוזר להתמודד עם קשרים

סובלת מקשרים בשיער? מעבר לפוסט המקיף שכתבנו בנושא, שימוש בשמן קוקוס לשיער על קצוות השיער המתוסבכות יכול לספק מעין “החלקה” מועילה ההופכת את הסירוק ופרימת הקשרים בשיער לחוויה קצת פחות נוראה.

5. הופך את השיער לפוטוגני יותר

אין דבר פוטוגני יותר מאשר שיער מבריק! (אולי שיער כחול).

הוסיפי כמה טיפות של שמן קוקוס לבקבוק ריסוס והשפריצי על שיערך לקבלת ברק טבעי. אם השמן מתמצק, הכניסי את הבקבוק לקערה עם מים חמים במשך כמה דקות כדי שהשמן יחזור למרקם נוזל.

6. כובע שחיה טבעי?

אחד הדברים ההרסניים ביותר לשיער הוא שחיה בבריכה המכילה כלור, או בים המכיל ריכוז גבוה של מי מלח. אבל הנה פתרון קליל – השתמשי עם שמן קוקוס לשיער! השמן יפעל כמחסום בין השיער שלך לבין המים, במידה מסוימת. תחשבי על זה בתור כובע שחייה טבעי (או כובע שחיה שלא יגרום לך להיראות כמו סבתא שלי).

7. יעזור לאלף שיער סורר

כבר סקרנו פה את הקרם הכי טוב לשיער מתולתל על מנת לעזור לעיצוב השיער, להילחם נגד פריז, ולהוסיף לחות, נפח ואלסטיות לשיערך – אבל מסתבר שגם שמן קוקוס לשיער יכול לעזור בדיוק בדברים האלו! מריחה קלה על קצוות השיער, והוא הולך להיות הרבה יותר קל וממושמע לעיצוב.

8. פתרון (זמני) לקצוות מפוצלים

שמן קוקוס לא יאחד חזרה את הקצוות המפוצלים שלך (שום דבר כבר לא יעזור להם, למרות מה שמוצרים מסוימים טוענים), אבל הוא בהחלט יכול להדביק יחד קצוות מפוצלים לזמן מה קצר – מספיק כדי לצלם תמונה, או לעשות ישיבה קצרה בזום. מרחי כמות קטנה של שמן קוקוס על קצוות השיער באמצעות אצבעותיך, ותני טיפול עזרה ראשונה לשיערך.

9. שלא נדע – הוא עובד גם נגד כינים

אם את ממש לא אוהבת את הרעיון של שימוש בטיפול כימי נגד כינים, שמן קוקוס הוא אלטרנטיבה יעילה מאד באופן מפתיע. מחקר משנת 2002 בדק 940 ילדים אשר קיבלו תערובת של שמן קוקוס לשיער שלוש פעמים ביום למשך שבוע, מה שהתגלה כיעיל בטיפול נגד כינים, עם שיעור הצלחה של מעל 90% (אלו אפילו שיעורי הצלחה טובים יותר מאשר פתרונות כימיים אחרים).

איך לשים שמן קוקוס בשיער?

נונזיו סביאנו, מעצב שיער מפורסם מניו-יורק, ממליץ לא להשתמש בשמן קוקוס על השיער בשעות בבוקר, מכיוון שלוקח לו זמן להיספג, והשיער שלך יכול בסופו של דבר להיראות שמנוני. “הזמן הטוב ביותר להשתמש בשמן קוקוס הוא בלילה, והוא עובד הכי טוב על שיער יבש”, הוא אומר. “אני ממליץ לחמם את שמן הקוקוס כך שהוא יתמוסס ולשפשף אותו באמצעות האצבעות על מנת להקציף אותו על קצוות השיער. את רוצה ששמן הקוקוס יהיה פושר (ולא חם מדי) כדי לפתוח את תלתלי השיער, מה שמאפשר למולקולות לחדור עמוד לתוך סיב השערה.”

עדיף לחלק את השיער ולמרוח את שמן הקוקוס בחלקים קטנים, כדי להיות בטוחה שכל השיער נמרח. שימי יותר שמן קוקוס במקומות בהם השיער שלך יבש ופגוע ביותר (בדרך כלל בקצוות) ופחות במקומות בהן השיער שלך הכי בריא (אזור אמצע הציר והקרקפת). אם שיערך דק או שמנוני, מומלץ לוותר על הקרקפת לגמרי.

תני לשמן הקוקוס לשבת על שיערך 20 עד 30 דקות לאחר היישום. אם השיער שלך יבש מאוד את יכולה להשאיר אותו לזמן ארוך יותר- יש נשים שאוהבות להשתמש בו כטיפול לילה. כדי להגדיל את יעילותו של שמן קוקוס לשיער, את יכולה לכסות את השיער עם כובע מקלחת או לעטוף אותו במגבת חמה. אם ממש בא לך להשקיע, כמה דקות של חימום באמצעות מייבש שיער יעזרו לשמן להיספג בצורה מושלמת.

דרך נוספת ליהנות מהיתרונות של שמן קוקוס לשיער עם הרבה פחות טרחה היא פשוט לבחור במוצר שמכיל את המרכיב (ולכן את היתרונות) שלו.

מוצרים מומלצים

אז אם את לא רוצה להשתמש באותו שמן קוקוס שיושב אצלך במטבח על השיער – ואני מקווה מאד שלא – הנה כמה המלצות למוצרים מצוינים שמכילים שמן קוקוס לשיער:

Kopari Coconut Melt

שמן קוקוס לשיער Kopari

צנצנת ענקית של שמן קוקוס אורגני, טבעוני, לא מזוקק וחף מכל פרבנים או כימיקלים מבית אחד המותגים האמינים והשקופים שיש בשוק – הדבר הכי קרוב לטבע שאפשר! את יכולה פשוט לשים אותו בחדר האמבטיה שלך ולהשתמש בו עבור השיער וכל שאר צרכי היופי שלך בראש שקט.

מחיר הכי טוב שמצאנו: נמכר בלעדית בקאלט ביוטי.

Virgin Coconut Oil Leave-In Conditioner

שמן קוקוס לשיער

כשהוא מועשר עם שמן קוקוס וחמאת שיאה, המרכך Leave-In הזה שמגיע בשפריצר נוח לשימוש משמר את הלחות בשיער תוך יצירת מחסום כנגד גורמים חיצוניים – מושלם לריכוך קצוות יבשים והפחת פריז. נטול סולפטים ומלחים.

מחיר הכי טוב שמצאנו: ב-Look Fantastic

Rich Kid Coconut Oil Air-Dry Styler

מעצב שיער שמן קוקוס

מוצר עיצוב על בסיס שמן קוקוס קליל לשיער עדין. אידיאלי אם את רוצה לייצר לעצמך שיער גלי קליל או סתם כדי להילחם ביום שיער רע ומזג אוויר לח. הפורמולה מכילה שמן למונגראס העשיר בנוגדי חמצון ומסייע להוספת ברק ונפח נוסף לשיער, ושמן קומפרי הפועל להגברת בריאות הקרקפת ובמקביל עוזר ליצירת מראה רך ומואר.

מחיר הכי טוב שמצאנו: אמזון

למה שמן קוקוס עדיף על שמנים אחרים?

לעתים קרובות אומרים ששמן קוקוס הוא השמן הטוב ביותר לשימוש על השיער שלך כדי להפחית אובדן חלבון ולשמור על מראה בריא. בהתחשב בפופולריות הנוכחית של שמן קוקוס, יהיה קל לפטור את זה כטרנד.

עם זאת, יש כמה ראיות מאחורי טענה זו.

מחקר ישן יחסית שפורסם כבר ב-2003 בדק את ההשפעות של מריחת שמן קוקוס, חמניות או שמן מינרלי על השיער לפני או אחרי החפיפה (מקור). כדי לראות איזה שמן הוא הטוב ביותר להגנה על בריאות השיער, החוקרים מדדו את כמות החלבון שהשיער איבד לאחר כל אחד מהטיפולים הללו.

הם גילו ששמן קוקוס היה טוב יותר במניעת אובדן חלבון מאשר שמן מינרלי וחמניות כאחד כאשר מיושם לפני או אחרי שטיפת השיער. למעשה, שמן הקוקוס יצא עם ידו על העליונה בכל המחקרים שלהם, והפחית את איבוד החלבון בשיער שלא היה פגום, מולבן, מטופל כימית וחשוף ל-UV.

מצד שני, גם לשמן המינרלי וגם לשמן החמניות לא הייתה השפעה כזו והם לא נמצאו יעילים בהפחתת אובדן חלבון מהשיער.

ההערכה היא שהמבנה הכימי של שמן הקוקוס עומד מאחורי היכולת המעולה שלו להגן על השיער (מקור). שמן קוקוס מורכב בעיקר מחומצת שומן בעלת שרשרת בינונית הנקראת חומצה לאורית. זה נותן לשמן קוקוס מבנה ארוך וישר, אשר נספג בקלות רבה יותר בעומק השערה.

האם לשמן קוקוס יש השפעות שליליות על השיער?

שמן קוקוס נחשב בדרך כלל בטוח למריחה על העור והשיער (מקור). עם זאת, שימוש רב מדי עלול לגרום להצטברות של שמן על השיער והקרקפת, מה שיכול להפוך את השיער שלך שמנוני, במיוחד אם יש לך שיער דק מאוד.

כדי להימנע מכך, הקפידי להתחיל עם כמות קטנה בלבד ולהתחיל בשפשוף השמן בשיער שלך, מהחלק האמצעי ועד לקצוות. אנשים עם שיער עדין מאוד עשויים לרצות להימנע לחלוטין משימוש בשמן קוקוס על הקרקפת שלהם.

יתר על כן, למרות שזה נורמלי לאבד כ-50-100 שערות ביום, היו לא מעט דיווחים על איבוד שיער לאחר שימוש בשמן קוקוס. מצד שני, נראה ששמן הקוקוס הוא בדרך כלל לא האשם – פשוט מריחה של השמן מאפשרת לשיער שכבר התנתק מהקרקפת שלך לנשור.

איך להשתמש בשמן קוקוס לשיער?

הנה כמה דרכים להשתמש בשמן קוקוס כדי לעזור לשפר את בריאות השיער שלך.

  • בתור מרכך. חפפי את השיער בשמפו כרגיל ואז סרקי שמן קוקוס בשיער, מהחלק האמצעי ועד לקצוות.
  • בתור ניקוי. לאחר שימוש בשמפו ומרכך, שפשפי מעט שמן קוקוס בשיער שלך כדי להגן עליו בזמן שאת מסרקת אותו.
  • כמסכה לשיער. שפשפי שמן קוקוס בשיער ותנו לו לשבת כמה שעות (או אפילו לילה) לפני שתשטפיו אותו.
  • כמגן שיער לפני שטיפה. שפשפי שמן קוקוס בשיער לפני שאת חופפת.
  • כטיפול בקרקפת. לפני השינה, עסי כמות קטנה של שמן קוקוס לתוך הקרקפת. השאירי אותו למשך הלילה ושטפי אותו עם שמפו בבוקר.

ניתן להשתמש בטכניקות האלו באופן קבוע או אחת לכמה זמן (בהתאם לסוג השיער שלך) כדי להעניק לך שיער יפה, בריא ומבריק.

כמות שמן הקוקוס שתצטרכי תלויה באורך ובסוג השיער שלך. רוב הנשים משתמשות בכמות מספיקה על מנת לכסות את החלק האמצעי עד קצוות השיער שלהם, כדי למנוע מהשיער שלהן להיות שמנוני. הגישה הטובה ביותר היא להתחיל עם הכמות הקטנה ביותר שאת חושבת שתצטרכי ולהגדיל בהדרגה משם – אם יש לך שיער קצר או דק מאוד, ייתכן שתזדקקי לכפית אחת. עם זאת, נשים עם שיער ארוך ועבה עשויות לרצות להשתמש בעד שתי כפות.

השורה התחתונה

שמן קוקוס הוא מוצר לחות מצוין לשיער שלך.

ניתן להשתמש בו הן לפני והן לאחר חפיפת השיער כדי לסייע במניעת נזקים ולשמור על מראה שיער מבריק ובריא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *