איך להעלים חצ’קונים? 14 דברים לעשות ולא לעשות כדי להיפטר מאקנה

איך להעלים חצ'קונים

אין דבר מבאס יותר מאשר לקום בבוקר עם פצעון חדש, אחד כזה שישר שולח אותנו לרוץ ולחפש בגוגל “איך להעלים חצ’קונים”. נראה שהאקנה תמיד מופיע בזמנים הגרועים ביותר: כשאין לך זמן או סבלנות לחכות את השבוע (פלוס מינוס) על מנת שהוא יסיים את חייו בצורה הטבעית. את פשוט חייבת שהחצ’קון ייעלם, וכמה שיותר מהר.

אז במידה ואת מחליטה לקחת את העניינים לידיים ולפוצץ את הפצעון (רעיון רע, נדבר על כך בהרחבה בהמשך) או שאת סתם הולכת לגלול את הפיד עד שתמצאי פתרון טבעי, זו תגובה סופר טבעית לרצות ולהעלים חצ’קונים כמה שיותר מהר. אבל בהחלט יש דרך נכונה לעשות זאת – ומנגד הרבה טעויות נפוצות שמומחים יגידו לך להימנע מהן.

אז אם את מחפשת אסטרטגיה להעלמת החצ’קונים, ומהר, הבאנו פה דברים של רופאי עור מובילים על מנת לברר בדיוק מה לעשות כאשר האקנה תוקף ואת ממהרת להיפטר ממנו. המשיכי לקרוא את הכללים של עשי ואל תעשי בכל הנוגע לאיך להעלים חצ’קונים.

איך להעלים חצ'קונים

1. תקפיאי אותו

אחת הדרכים היעילות ביותר להיפטר מחצ’קונים במהירות היא גם הזולה ביותר. אם את מתמודדת עם חצ’קון נפוח על הפנים הגורם לכאב, הפתרון זמין, עם קוביית קרח פשוטה. עוטפים את הקרח בבד דק ומניחים במקום הפגוע למשך שלוש עד ארבע דקות. חזרי על הפעולה לאורך כל היום בכדי להקל על הכאב ולהפחית באופן זמני את הנפיחות. היי, זה עבר אפילו עבור דרו ברימור.

2. פוררי כדור אספירין ושימי עליו

אספירין מכיל חומצה סליצילית, שהיא אחד המריכים שהכי נלחמים באקנה שיש. מריחת משחה העשויה מאספירין מסירה באופן די מיידי את עודפי השמן ותאי העור המת מהאיזור. או במילים אחרות, היא עוזרת לנקות ולפתוח את הנקבוביות החסומות שלך, ובמקביל להפחית נפיחות ואדמומיות. זו אחד התרופות הביתיות שעליהם ממליצים רופאי עור, והיא גם מסייעת בהפחתת הכאב באיזור המריחה.

להכנת התמיסה, רקסי אספירין בעזרת כף וערבבי אותו עם כמה טיפות מים. מורחים ישירות על החצ’קון.

3. אל תפוצצי לבד

טוב, מניחה שכבר שמעת את זה מתישהו. אבל נגיד את זה שוב פעם, כי אני יודעת שאת לא מקשיבה!

לדברי ג’וש זייכנר, מנהל מחקרים קוסמטיים וקליניים בדרמטולוגיה בבית החולים מאונט סיני בניו יורק, שכתב על כך, חיטוט או פיצוץ של החצ’קון נוטה לגרום יותר נזק מתועלת. זה יכול לגרום למה שזייכנר מכנה “טראומה לעור שלך”, מה שמוביל ל-“דלקת, זיהום ואולי צלקות אקנה“. תרגום: לא רק שלא תיפטרי מהח’צקונים, כנראה שייקח להם אפילו יותר זמן לעבור.

אם את לא מפסיקה לחשוב על איך להעלים חצ’קונים שמציקים לך ואת מרגישה שאת חייבת לפוצץ אותם, זייכנר ממליץ להשתמש במדבקות אקנה – שמים אותן על החצ’קון לפני השינה, ומתעוררים עם פצעון מוקטן ומיובש בצורה ניכרת.

מדבקת ה-Mighty Patch

מדברת האקנה זוכת הפרסים ה-Mighty Patch היא מדבקה הידרוקולואידית אשר מעלימה פצעונים בין לילה. אין צורך לפוצץ, פשוט תדביקי את המדבקה, קצת שנת יופי והתעוררי עם עור בהיר יותר.

מכווץ את החצ’קונים תוך 6 שעות, עם כוח ספיגה גדול יותר משאר המדבקות שיש בשוק המדבקות הרפואיות הללו מושכות את המוגלה מהפצעון לא מאמץ ומאיצות את הריפוי.

4. אל תייבשי את האיזור

“זה לא הכימיקל שאת משתמשת בו, זה כמה ממנו את שמה”, אמר ניל שולץ, רופא עור מניו-יורק. “אנשים חושבים שאם מעט חומצה גליקולית או סליצילית טובה, אז יותר ממנה זה כנראה עדיף”, הוא סיפר. “זה מגיע למצב שהמרכיב הפעיל מגרה את העור והופך אותו לקשקשי, מתקלף ואדום”.

כדי למנוע גירוי, נסי להשתמש בריכוז נמוך יותר של החומר הפעיל. הוא ממליץ להשתמש במוצרים עם ריכוז של חמצן בנזואיל בסביבות 2.5% – כמו למשל ניקוי הפנים העדין של Paula’s Choice (כ-65 ש”ח באמזון).

חצ'קון

5. השתמשי באיפור עם חומצה סליצילית

מריחת מייק-אפ על פני חצקון זה רע, אבל הכרחי. הרי את רוצה להסתיר את הזבל הזה, זה ברור, אבל בהרבה מקרים זה יכול להרגיש כאילו את גם חונקת אותו. עם זאת, ישנן פורמולות מסוימות שיכולות גם לטפל בחצ’קונים תוך כדי. “חומצה סליצילית היא מרכיב נפוץ לטיפול באקנה. היא שימושית במניעה וטיפול בפצעונים, וניתן למצוא אותה בכמה מותגי איפור מובילים”, שולץ אמר.

בין המייק-אפים שהוא המליץ עליהם ניתן למצוא את:

6. מנגד, הימנעי מאיפור עם מרכיבים לא טובים

למול החומצה הסליצילית, ישנם מרכיבים מסוימים מהם צריך להימנע. “נשים הסובלות מאקנה צריכות להימנע מאיפור מינרלי המכיל שמן או לנולין”, אומר זייכנר. “המרכיבים האלה הם קומדוגניים, כלומר יש סיכוי גבוה שהם יגרמו לסתימת הנקבוביות ויעוררו יותר אקנה”. בדקי את התוויות של המוצר על מנת לוודא שמוצרי האיפור שלך אינם מכילים את המרכיבים הללו.

7. שכבות, שכבות, שכבות

זו לא תהיה הפתעה אם האינסטינקט הראשוני שלך הוא פשוט לכסות את הפצעון עם כמה שיותר קונסילר. אבל אם את באמת שואלת איך להעלים חצ’קונים בצורה בריאה, הפתרון הוא קצת יותר מורכב, ותצטרכי לשים כמה שכבות.

“תתחילי מפנים נקיות. מורחים שכבה דקה של קרם לחות ללא שמן (אנחנו אוהבים את זה של CeraVe), ואז כמות קטנה של תרופה לאקנה על כל הפנים”, אומר שולץ. הוא ממליץ על משחות המכילות אדפלן, שלדבריו “ניתן למרוח יפה מאוד תחת איפור.”

טיפול באקנה

8. שמרי על תזונה בריאה

האם שוקולד עושה חצ’קונים? האם הפיצה שאכלת אתמול בלילה עזרה לעור הפנים שלך? מה שמכונה “מזון טריגר” לא בהכרח משפיע באותה הצורה על כל אחת, אך שולץ מזהיר שעליך לעקוב ולשים לב – האם את רואה קשר בין מזונות מסוימים לבין ההתפרצות של האקנה?

החלק הקשה כמובן, הוא להימנע מאותם חשקים ברגע שהבנת מה הם.

10. אל תלחצי על החצ’קון

“זה אף פעם לא רעיון טוב ללחוץ על פצעון”, אומרת אליזבת טנזי, רופאת עור קלינית במרכז הרפואי באוניברסיטת ג’ורג ‘וושינגטון. מה כן מותר? “למשוך החוצה” את הפצעון ברגע שהראש הלבן שלו כבר מופיע. טנזי ממליצה להשתמש במטלית עם מים חמים – “אך לא רותחים” – כדי להוציא את המוגלה לפני ששמים כל טיפול שהוא על המקום.

11. אל תעברי לניקוי פנים חזק יותר

אם את סובלת מחצ’קונים, זה נראה טבעי להחליף את ניקוי הפנים ולעבור למשהו קצת יותר חזק. אז זהו, שלא בדיוק. לפי זייכנר, “ניקוי הפנים שלך צריך להיות עדין כדי לאפשר למוצרי הטיפול לחדור לעור שלך”. עדיף להקפיד על שגרת ניקוי הפנים הרגילה שלך, עם חלב פנים עדין או מים מיסלריים עד שהאקנה תיעלם. רק אז, במידה ואת חושבת שאת צריכה ניקוי פנים מיוחד נגד אקנה, מומלץ לפנות לרופא עור להתאמה נכונה.

איך להעלים חצ'קונים

12. אל תגבילי את הטיפול באקנה רק לאיזור הפנים שלך

למרות שהטיפול העיקרי בפצעונים נעשה באמצעות חומרים שהולכים על הפנים שלך, טנזי מציינת שמניעה של היווצרות חצ’קונים מתחילה בתשומת לב והקפדה לגבי כל דבר אחר שמתקרב אליהן. “לפעמים אקנה נגרמת, או מחמירה, על ידי שימוש במוצרי שיער מסוימים שבהם את משתמשת”, היא אומרת. “שמפו המבוסס על גופרית או עם ניחוח חזק מדי יכול לתרום להיווצרות של אקנה”.

כדי לבדוק אם זה רלוונטי לגביך, בדקי היכן החצ’קונים נוטים להופיע. אם את שמה לב שהם נוטים לצוץ על צדי הפנים שלך, החליפי את השמפו והמרכך. טנזי המליצה על השמפו הטיפולי של ניוטרוג’ינה (זמין באמזון), המכיל חומצה סליצילית בריכוז של 3%.

“כמו כן, אם את שמה לב שאת מחזיקה את הטלפון הסלולרי שלך צמוד לפנים, החצ’קונים מופיעים באזורים האלו – עברי להשתמש ברמקול או באוזניות”, היא אומרת.

13. בטווח הארוך, שקלי לשנות שגרת טיפוח

“לאקנה יש מרכיב גנטי, כאשר ילדים מחקים את מה שהיה להוריהם, כך שאנחנו לא יכולים לשלוט בזה לחלוטין”, אומרת רופאת העור מורגן רבח מניו-יורק. ברמת העיקרון, את לא יכולה למנוע הופעה של חצ’קונים מעכשיו לעכשיו, אבל את יכולה לאמץ כמה שינויים בטווח הארוך שיקטינו את הסיכוי להיווצרות חצ’קונים.

“שימוש רציף ברטינול לעור הפנים זה המפתח”, היא אומרת. “רטינול גורם לתאי עור להתחלף בקצב מהיר יותר, מה שגורם לתאים המתים בשכבה החיצונית של העור לנשור. זה גם מקטין את כמות הסבום שהעור שלך מייצר, שבתורו מקטין את כמות הנקבוביות הסתומות”. אם עוד לא השתמשת ברטינול, מומלץ להחיל עם מינון נמוך ולהכניס אותו בהדרגה ובאיטיות לתוך שגרת הטיפוח שלך.

14. אל תילחצי, ופני לרופא אם צריך

אמנם זה משהו שיותר קל להגיד מאשר לעשות, אבל ד”ר מורגן אומרת שאחד הדברים החשובים הוא להוריד את רמות המתח בהן את נמצאת – כן, מתח (במובן של “סטרס”) הוא אחד הגורמים הנפוצים להיווצרות אקנה.

כמו כן, במידה ואת שמה לך שהחצ’קונים מתגברים, לרמה בה את ממש סובלת מאקנה מתמשכת, מומלץ שתתיעצי עם רופא עור. לטענת מורגן, ישנן לא מעט אפשרויות לטיפול הכוללות תרופות מרשם, משחות אנטיביוטיות וכמעט אין סוף אופציות. אז לא לדאוג!

לסיכום: איך להעלים חצ’קונים

מקווה שהפוסט הזה היה מועיל עבורך. במידה וכן, נשמח אם תשתפי, תגיבי וסתם תראי לנו קצת אהבה.

ואולי הכי חשוב, מעבר לשאר הדברים, זה לזכור שחצ’קונים הם משהו זמני, שכך או כך הולך לעבור. כמו כל דבר רע בחיים שלנו. תרימי את הראש ותזכרי שאת יפה לא משנה מה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *