איך לרכך ג’ינס: מדריך פשוט (ללא כימיקלים)

ג'ינס

בואי נודה בזה – למצוא את זוג הג’ינס המושלם שנראה טוב הוא רק חצי מהעבודה – הוא גם צריך להרגיש טוב. ואם מצאת (סוף סוף) זוג מכנסיים שיושב עליך מושלם, אבל הוא עדיין מרגיש נוקשה ולא נוח, או אם הזוג האהוב עליך כבר לא רך ונעים כמו פעם, אל תוותרי כל כך מהר. למרבה המזל, יש כמה שיטות לגבי השאלה איך לרכך ג’ינס – ללא כימיקלים. התוצאה? תרגישי נוח יותר ללבוש אותם.

הטיפים הבאים יכולים לשמש לריכוך כל סוג של ג’ינס, מג’ינס לבן ועד כאלו עם שטיפות צבעוניות ודנים בשטיפה כהה. זכרי שכל דבר שאת עושה בבית כדי לטפל בבד של הג’ינס שלך עשוי לשנות את המראה והתחושה שלו, אז אולי כדאי לך להתנסות עם זוג ג’ינס פחות יקר לפני שתנסי את הטכניקות האלה על דגמי מעצבים יקרים יותר.

המשיכי לקרוא כדי ללמוד, שלב אחר שלב, איך לרכך בד ג’ינס נוקשה בצורה טבעית וידידותית לסביבה.

ציוד נדרש

  • ג’ינס שאת רוצה לרכך
  • מספריים
  • חומץ לבן
  • דלי או גיגית מפלסטיק
  • ריבוע קטן של נייר זכוכית לשיוף עדין
  • ארבעה כדורי טניס נקיים
  • מכונת כביסה ומייבש בגדים
איך לרכך ג'ינס - מדריך

איך לרכך ג’ינס – השלבים

1. הסירי את התוויות

דבר ראשון, חתכי את כל התגיות של היצרן מהחלק הפנימי של הג’ינס החדש שלך באמצעות מספריים חדות. יש להקפיד מאוד לגזור קרוב לחוטים אך לא ישירות מעליהם, כדי להימנע מניקוב של בד המכנסיים. הכניסי את התגיות למגירה ושמרי עליהן למקרה שתצטרכי לעיין בהוראות כביסה מיוחדות מאוחר יותר.

2. הפכי את המכנס כלפי חוץ

הפיכה של מכנסי הג’ינס מבפנים החוצה לפני הכביסה – במיוחד כאשר את הולכת לרכך בכוונה את הבד כדי לשפר את התחושה שלו – יעזור לשמר את המראה שלהם. זה חשוב אם את רוצה למנוע דהייה של זוג ג’ינס בגוון כהה יותר, או לא אוהבת את מראה דהוי במידה. כמובן, אם את דווקא אוהבת את המראה ה-“שחוק” במקצת של ג’ינס, את יכולה לדלג על השלב הזה לחלוטין.

3. רככי את הבד עם חומץ

חומץ לבן הוא חומר ריכוך טבעי שיכול לרכך בד ג’ינס. הכיני תמיסת ריכוך ביתית לג’ינס שלך על ידי ערבוב של שמונה כוסות מי ברז חמים עם כוס אחת של חומץ ביתי רגיל ולבן בדלי נקי או באמבט פלסטיק (ברשת המליצו על זה של היינץ, שלא תמיד נשלח לישראל. מצאי אחד דומה בחנות הקרובה לביתך).

הניחי את הג’ינס בתוך התמיסה, הקפידי לטבול את הבד במלואו, והשרי למספר כמה שעות, או למשך הלילה. השריית הבד בחומץ לא רק מרככת את הג’ינס, אלא היא גם יכולה לעזור לשמר את הצבע בג’ינס בגוון כהה ולסייע במניעת דימום צבע, במיוחד כשהג’ינס חדש לגמרי.

אגב, אם את מודאגת מכך שהג’ינס שלך יריח כמו מלח וחומץ, אז אין לך מה – כאשר הג’ינס שלך יתייבש, ריח החומץ יתנדף.

4. שימי את הג’ינס במייבש

תצטרכי לייבש את הג’ינס שלך לפני שתמשיכי לשלב הבא בתהליך הריכוך. (אל תדאגי, את תכבסי אותם שוב כדי להוציא את החומץ לפני שתלבשי אותם). הכניסי את הג’ינס שלך (כשהם עדיין הפוכים מבפנים החוצה) למייבש וייבשי אותם לחלוטין. אם את מודאגת לגבי כיווץ הג’ינס שלך, את יכולה להשתמש בהגדרת החום הנמוכה ביותר במכונה.

ג'ינס על חבל ייבוש

5. גלגלי את הג’ינס לכדור

כשהג’ינס שלך יבשים לגמרי ועדיין חמים מהמייבש, גלגלי אותם לכדור הדוק. התחילי במכפלות וגלגלי בחוזקה (בדיוק כמו שק שינה), והמשיכי עד לחגורת המותן. המטרה היא לדחוס את הג’ינס לכדור הכי קטן והדוק שאפשר. לאחר מכן, השתמשי בחגורה של חלוק רחצה או בחתיכת בד ארוכה כדי לקשור את כדור הג’ינס כך שהוא יישאר דחוס, והשאירי אותו להתקרר במשך חצי שעה עד שעה. גלגול הג’ינס שלך כך, כשהם עדיין חמים מהמייבש, עוזר למתוח את הג’ינס ולשחרר את הסיבים הסרוגים בחוזקה של הבד, מה שיוצר אפקט מרכך.

6. שייפי את הבד

כדי לקבל מראה משומש ויפה יותר מבלי להשקיע את שעות הלבוש, שייפי את הג’ינס שלך. כדי לעשות זאת, פרשי אותם בעוד הם עדיין הפוכים מבפנים החוצה – והשתמש בריבוע קטן של נייר זכוכית עדין (כמו זה למשל) כדי לגרד בעדינות את המשטח הפנימי של בד הג’ינס. התחילי בחלק העליון של הג’ינס והזיזי את ריבוע נייר הזכוכית בתנועות אופקיות כדי לגרד את הבד. קחי את הזמן שלך ועשי את דרכך לאורך הבד (תוכלי להבריש את פיסות הסיבים המשוחררים שיורדים מהג’ינס תוך כדי תנועה), וזוזי עד לשוליים.

7. כבסי את הג’ינס במים חמים

לאחר מכן, הכניסי את הג’ינס (עדיין מבפנים החוצה) לתוך מכונת הכביסה. כבסי את הג’ינס לבד, ללא סבון כביסה או חומר ניקוי כלשהו, ובחרי את הגדרת המים החמים או הפושרים במכונת הכביסה. אם את מכבסת רק זוג ג’ינס אחד, נסי להשתמש בהגדרה דלת מים (אם למכונת הכביסה שלך יש כזו) כדי לשמור על כמות מים נמוכה לכמות כביסה קטנה יותר. כבסי את הג’ינס לבד – או רק עם זוגות ג’ינס אחרים – לקבלת תוצאות מיטביות.

8. יבשי את הג’ינס עם כדורי טניס

הכניסי את הג’ינס הנקי שלך למייבש הכביסה, והוסיפי ארבעה כדורי טניס חדשים (נקיים) – כמו אלו למשל. כדורי הטניס יעניקו לג’ינס שלך “עיסוי” מאומץ בזמן שהם עוברים את מחזור הייבוש, ויעזרו לרכך את בד הג’ינס לתחושה שחוקה. הקפידי להגדיר את המייבש על חום נמוך כדי למנוע התכווצות של הג’ינס. אם לא אכפת לך קצת לכווץ את המכנס, תוכלי לבחור בהגדרה הכי חמה של המייבש, שתעזור לרכך עוד יותר את הג’ינס.

9. לבשי את הג’ינס, וחזרי על התהליך במידת הצורך

חשוב ללבוש את הג’ינס שלך לעתים קרובות כדי לרכך את הבד ולעזור לו להתעצב בהתאם למבנה גופך. כדאי גם לכבס אותם לעיתים קרובות, מה שיעזור להמשיך לפרק את הבד כך שירגיש שחוק ורך יותר על העור.

אישה לובשת ג'ינס

עוד מדריכים בנושא:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *