לק צבאי תקני: איזה צבע לק מותר לחיילות בצבא?

צבעי לק

בהמשך לפוסט שכתבנו בזמנו על איפור בצבא קיבלנו כמה שאלות הנוגעות לגווני הלק המותרים בצה”ל והחלטנו שהן שוות פוסט נפרד. המשיכי לקרוא כדי ללמוד אילו צבעי לק מותרים לחיילות בסדיר, אילו למשרתות קבע ומה מוגדר בתור “לק צבאי תקני”.

 וכמו שציינתי גם בפוסט הקודם – למרות שכבר עברו לא מעט שנים מאז שהייתי חיילת, לדאבוני העברתי את רוב השירות שלי בבסיס שכלל יחידה של משטרה צבאית – כך שבעל כורחי נאלצתי להקפיד על כל כלל וכלל, ואני חייבת להודות – הדברים האלה צרובים לי בזיכרון.

עד היום אני זוכרת את היום המקולל בו הייתי לקראת שחרור וניסיתי להתחכם והגעתי לבסיס עם לק אדום. לא הספקתי ליהנות ממנו חמש דקות לפני שנעצרתי בכניסה לבסיס ונשלחתי בבושת פנים להסיר אותו בחדר ולהריח כמו אצטון למשך שאר היום.

בכל מקרה, כדי שלא תסבלי מזה כמוני, הנה סיכום של מה מותר ואסור בצה”ל מבחינת לק לציפורניים.

לק צבאי תקני – מה הפקודה אומרת?

בפקודת כללי ההופעה והלבוש של צה”ל ההתייחסות ל-“לק תקני” מופיעות בשני סעיפים:

89. חיילת (בשירות חובה וקבע) רשאית לצבוע את ציפורני ידיה ואת ציפורני רגליה בלק שקוף, בלק ורוד בהיר או בלק לבן פנינה, ללא צבעים זוהרים, זרחניים ומנצנצים. צבע הלק יהיה אחיד ויימרח על כל הציפורן במלואה ועל כל הציפורניים בכללותן, ולא יכלול קישוטים, פרט לצבע אחד אחיד כאמור.

90. בנוסף לאמור בסעיף הקודם, חיילת (בשירות חובה וקבע) רשאית לצבוע את ציפורני ידיה ואת ציפורני רגליה בשני גווני לק (פרנץ’) בהתאם לצבעי הלק המותרים.

מתוך כללי ההופעה של צה”ל (קישור ל-PDF המלא)

זה אומר שאת יכולה להיות רגועה כל עוד הציפורניים שלך עם לק בצבעים: לק ורוד בהיר, לבן פנינה ולק שקוף. כמו כן, ניתן לנוע עם לק בסגנון פרנץ’ בצבעים המאושרים בלבד.

אחד הגוונים המפורסמים ביניהם הוא ה-“פאני באני”. מצד אחד, הוא עדין מאד ולכן מתאים לכל אותן נשים אשר רוצות ציפורניים מטופחות אבל מנגד לא רוצות לק צבעוני מדי, שכידוע דורש הרבה יותר תחזוקה עם כל צמיחה של הציפורן או התקלפות. ומצד שני, מדובר על גוון מאד אסתטי, שעם השנים אפילו הצליח להשתחל לרשימת גווני הלק התקניים בצה”ל, מה שהופך אותו לגוון הלק האולטימטיבי עבור חיילות.

תחליף דומה באותו הגוון הוא הלק “מרשמלו” של אססי. בפוסט הבא השווינו ביניהם והצגנו את שאר האפשרויות הקיימות בשוק בגוונים דומים.

לסיכום: לחיילות בחובה מותר לצבוע את הציפורניים בגווני ורוד, פנינה, שקוף ופרנץ’.

אבל אם כבר נכנסת לשירות קבע, יש לך עוד כמה אפשרויות.

לק צבאי תקני שקוף

לק צבאי תקני עבור נשות קבע

החל מ-13 לינואר 2020, הצבא אישר כמה צבעי לק הנוספים לצביעת הציפורניים למשרתות הקבע בלבד, בנוסף לצבעים המאושרים כיום. הצבעים המותרים הם לק בצבע ורוד על כל גווניו, לק בצבע סגול בהיר, לק בצבע חום בהיר, לק בצבע אפור בהיר, לק בצבע בורדו ואפילו לק בצבע שחור.

בנוסף, לק אדום הוא מאושר גם כן, אך יש הגבלה מאד ספציפית לגבי הגוון, והפקודה אומרת כי: “הגוון האדום הינו אחיד ולא מאושרים כלל גווני האדום. הגוון האדום המותר הוא המשמש לפריטי לבוש צבאיים (כגון: סיכות, רקע לדרגות וכו’).”

שימי לב שיש עוד כמה הגבלות חשובות מעבר לגוון:

  • ללא צבעים זוהרים, ללא צבעים זרחניים ומנצנצים.
  • צבע הלק יהיה אחיד ויימרח על כל הציפורן במלואה ועל הציפורניים כולן, ולא יכלול קישוטים, אלא צבע אחד אחיד כאמור.
  • ציפורני כל האצבעות יהיו צבועות בצבע אחיד.
לק צבעוני מותר לנשות קבע

ומה לגבי לק ברגליים?

אין בעיה, ואפילו מותר למרוח בציפורני הרגליים לק בצבע שונה.

כמו שהפקודה מציינת: “למען הסר ספק, אין מניעה לצבוע את ציפורני הידיים בצבע שונה מציפורני הרגליים ובלבד שצבעים אלה מאושרים לפי הוראה זו”.

לקריאה נוספת: איך למרוח לק ברגליים – מדריך

לסיכום

אם אני צריכה לסכם את הפקודות בצורה פשוטה, אגיד כך:

את חיילת בחובה? תורידי את הראש ושימי לק בצבע טבעי יחסית, שלא יבלוט.

את חיילת בקבע? כן, מותר לך קצת יותר – אבל אל תתפזרי לנו, חמודה.

אבל אם את לקראת או אחרי השחרור, הנה כמה רעיונות שיאפשרו לך לפצות על השנים בצבא עם עיצוב ציפורניים הכי מיוחד (ורחוק מההגבלות הצבאיות) שאפשר:

וזהו להיום. צריכה המלצות, או שיש לך שאלה ספציפית לגבי האם מותר איפור מסוים בצבא – אשמח לנסות ולעזור, בתגובות (ממש פה למטה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *