מה המידה שלי: התאמת ג’ינס למבנה גוף

הודות ליכולת המדהימה של ג’ינס להרים, להאריך ולשפר את מראה הגוף שלנו, אנו משוכנעות בכוחות הטרנספורמציה שלו על הלוק הכולל. זוג הג’ינס המושלם יכול לקחת אותך ממראה רגיל ללוק מדהים ברגע, וזו הסיבה שאנחנו שמחות כל כך כשאנו מוצאות את הג’ינס המושלם עם ההתאמה המחמיאה. ולמרות שהתאמת ג’ינס למבנה גוף לא צריכה להיות משימה קשה – זה לא מדע טילים, אחרי הכל – היא ללא ספק כזו. הסיבה לכך היא שגודל המידות בין מדינות, מותגים וסגנונות הוא כל כך מגוון.

אז כדי לעזור לך לנווט בעולם המידות של הג’ינסים – שלעתים קרובות יכול לייצר כאב ראש – הבאנו פה מדריך בשלבים שיעזור לך למצוא את ההתאמה הטובה ביותר עבורך. פשוט הישעני לאחור, הירגעי וצפי באוסף הג’ינסים האהובים שלך צומח משני הזוגות שיש לך ברוטציה לכמה זוגות שבא לך (או שאת יכולה להרשות לעצמך).

המשיכי לקרוא כדי ללמוד מה המידה שלך בכל מה שנוגע לג’ינס – ואיך תדעי להתאים את הזוג הנכון למבנה הגוף שלך.

התאמת ג’ינס למבנה גוף באמצעות זוג קיים

אם כבר יש לך זוג ג’ינס אחד שיושב עליך בצורה מושלמת (מזל), תוכלי להשתמש במידות שלו כמדריך למותגים אחרים. כך:

  1. הניחי את הג’ינס כשהוא שטוח על משטח קשיח ובאמצעות סרט מדידה, מדדי את החלק העליון של המותניים. ודאי שהג’ינס סגור ברוכסן ומכופתר, ושהכפתור אינו נפול מתחת לחלק האחורי של המותניים. כאשר את מקבלת את המספר הזה, הכפילי אותו ב-2 לקבלת היקף המותניים של הג’ינס שלך. (שימי לב כי המקום בו את צריכה למדוד יכול להשתנות בהתאם לגזרה – קרי המרחק מתפר המפשעה למותניים).
  2. מדדי את התפר הפנימי – המרחק מתפר המפשעה לשולי הקרסול.
  3. מדדי את רוחב הירך – עשי את המדידה הזו שני סנטימטרים מתחת לתפר המפשעה ולאחר מכן הכפילי אותה ב-2 לקבלת מידת היקף הירך שלך.
  4. המדידה האחרונה שאת צריכה לבצע היא הגזרה, הנקראת “רייז” (rise). משכי את המותניים בחוזקה כשאת עושה את המדידה הזו כדי לקבל את המספר המדויק ביותר. לידיעתך: מכנסי ג’ינס ברייז נמוך יתנו בדרך כלל כ-13 ס”מ מהמפשעה ועד המותניים, הגובה האמצעי (מיד רייז) הוא 14-16 ס”מ, והגבוהים (היי-רייז) הם 17-19 ס”מ.

הביני מה הגזרה המתאימה לך

לאחר שקיבלת את המידות שלך, תרצי גם להבין איזה סוג של גזרה מתאימה לך. ישנם שלושה סוגים:

  • גזרה נמוכה (לו-רייז): בדרך כלל נמצא שניים או שלושה סנטימטרים מתחת לטבור או לפעמים אפילו נמוך יותר.
  • גזרה בינונית (מיד-רייז): בדרך כלל נמצא בדיוק ליד או מיד מתחת לטבור, וזו הגזרה הנמכרת ביותר בכל הסגנונות.
  • גזרה גבוהה (היי-רייז): נמצא על או מעט מעל הטבור.

נסי למדוד עם סרט מדידה ולהשוות לג’ינסים שכבר יש לך (ואת אוהבת) כדי להחליט באיזה גובה את רוצה שהם ישבו על המותניים שלך. הגזרה מסתכמת בעיקר בהעדפה אישית, אבל כדאי גם לשים לב איך גבהים מסוימים יכולים להחמיא למבנה הגוף שלך יותר מאחרים – למקרה שזה משהו שמעניין אותך.

כמו כן, אם את מתכננת ללבוש ג’ינס לעבודה, אולי כדאי שתחשבו מה מתאים לסביבה הזו. הג’ינס הסופר-נמוך הזה שראית בסטורי של בלה חדיד הוא מהמם, אבל הוא הולך כנראה לחשוך יותר מדי חלקים מהגב והבטן שלך ברגע שתשבי, תתכופפי או תתהלכי לך באופן-ספייס, מול העמיתים והבוס.

התאמת ג'ינס למבנה גוף

מדדי את היקף המותניים שלך

חשוב גם לדעת את הגובה של הג’ינס שאת קונה כשיגיע הזמן למדוד את היקף המותניים שלך. אמנם יש לקחת את המידות של קו המותניים הטבעי שלך מהנקודה בה הוא מתעקל באופן טבעי (טיפ: את יכולה להתכופף עם המותניים לאחד הצדדים כדי למצוא אותה) – עבור ג’ינס בגובה בינוני, תרצי למדוד ממש סביב הטבור שלך, ולגבי ג’ינס בגזרה נמוכה, רצוי למדוד את ההיקף במקום שנמצא שניים או שלושה סנטימטרים מתחת לו.

על מנת לקבל את המידות המדויקות ביותר, הימנעי ממדידות מעל הבגדים, למרות שבגדים תחתונים או בגדים דקים (מכנסי יוגה למשל) הם בסדר. כמו כן, זכרי לא למשוך את סרט המדידה בחוזקה מדי סביב המותניים שלך, כי אתה רוצה לקבל ג’ינס עם התאמה נוחה.

מדדי את הקפל הפנימי

האזור האחרון בגופך שתרצי למדוד הוא את התפר הפנימי, שקשור לאורך הרגל שלך, או למרחק בין המפשעה לקרסול. מותגי ג’ינס פופולריים רבים, כולל Gap ו-Levi’s, מציעים ג’ינסים במידות מותניים סטנדרטיות עם אפשרויות אורך משתנות (קצר, רגיל וגבוה). מכיוון שזה עלול להיות קצת מסובך למדוד את האזור הזה, אל תהססי לבקש עזרה. ושוב, עדיף לבצע את המדידה הזו בזמן שאת לובשת בגדים קלים וצמודים, כדי לקבל מידה מדויקת.

התאמת ג’ינס למבנה גוף בהתאם למותג

בין אם את מודדת ג’ינס בחנות או קונה אותו באינטרנט, שאלי את המוכר או בדקי אם המותג או החנות מציעים טבלת מידות משלהם. חלקם עשויים להשתמש במערכת גודל אמריקאית (באינצ’ים, למשל 29, 30, 31) בעוד שאחרים מעדיפים את השיטה האירופאית יותר (מספרים, למשל 8, 10, 12).וגם אלו יכולות להשתנות בבריטניה, צרפת ואיטליה. נוסף על כך, כמה מעצבי ג’ינס ידועים במידות יהירות, מה שאומר שכדאי לקחת מידה אחת קטנה יותר מהרגיל כשקונים ג’ינס שלהם. באחרים, במיוחד אלה שמכוונים לנוער, ייתכן שתצטרכי דווקא לעלות במידה.

אם כל זה נשמע מסובך מדי, זה בגלל שזה באמת ככה. ובכל זאת, אל תיקחי את זה קשה. אם יש לך את המדידות שלך, תני להן להדריך אותך בקביעת מידת הג’ינס שלך (התייעצות עם עוזרת מכירות אף פעם לא תזיק אם את יוצא לקניות באופן פיזי). זכרי שהמידה האידיאלית שלך יכולה להיות שונה בין ג’ינס אחד למשנהו. חשוב שלא “תיתקעי” עם מספר אחד בראש — ההתאמה היא שחשובה, לא הגודל שרשום על התווית.

התאמת ג'ינס למבנה גוף
סקיני ג’ינס

לקריאה נוספת

חובבת ג’ינסים? הנה עוד כמה דברים שחשוב לדעת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *