למה צריך קרם עיניים ואיך (ומתי) להשתמש בו

עיניים

היום אני רוצה להתייחס לשתי שאלת נפוצות שעולות מדי פעם בקבוצת הפייסבוק שלנו או בתגובות לפוסטים: “למה צריך קרם עיניים?”, והשאלה שבאה אחריה, “איך ומתי משתמשים בו?”.

שתי השאלות לגיטימיות וטובות, וחשוב שנענה עליהן כמו שצריך. אתחיל עם שאלת ה-“למה אני צריכה את זה”.

למה צריך קרם עיניים?

קצת עובדות שכנראה לא ידעת: העור סביב העיניים דק יותר בכ-40% אחוז מעור הפנים, והוא גם הרבה יותר גמיש. ועוד עובדה מטרידה: העור סביב העין מאבד לחות סביב 50% מהר יותר מאשר שאר הפנים שלך, כך שזהו בעצם השטח היבש ביותר של הפנים שלך.

שתי העובדות האלו מסבירות מדוע איזור העיניים הוא הראשון שמראה סימני הזדקנות – ביניהם קמטים, עיגולים כהים ועור רפוי – ומחזקות את המסקנה הפשוטה: קרם עיניים מומלץ מאד לשימוש, ובכל גיל. את יכולה להפיק תועלת משימוש בקרם עיניים גם אם את צעירה. בכל זאת, ככל שמתחילים למרוח קרם עיניים מוקדם יותר, כך נהנים מההשפעה החיובית שלו לזמן רב יותר.

אך כמו בכל מוצרי טיפוח העור, חשוב למרוח קרם עיניים כמו שצריך. לא רק שזה יגן על האזור, אלא גם יבטיח שהעור שלך יספוג את החומר באפקטיביות ויהנה ממלוא היתרונות שלו.

שימוש נכון בקרם עיניים

כדי להפיק את המרב מקרם העיניים שלך, עקבי אחר הצעדים הבאים ליישום נכון:

  1. השתמשי באצבע המורה שלך (זו שנהוג לשים עליה את טבעת הנישואין). זו האצבע החלשה ביותר, כך שבאופן טבעי יהיה לה המגע הכי עדין.
  2. גרפי כמות של מוצר בגודל גרגר אפונה.
  3. בעזרת האצבע, צרי בעדינות נקודות קטנות, החל מהפינה הפנימית ביותר ובתנועה החוצה. הימנעי ממריחת קרם קרוב מדי לריסים התחתונים שלך.
  4. לחצי את המוצר לתוך העור שלך. הימנעי ממריחה או שפשוף.
  5. המתיני כ-2 דקות כדי שהקרם ייספג לחלוטין.
  6. מרחי את שאר מוצרי טיפוח העור והאיפור.

השתדלי לא להשתמש בכמת גדולה מדי של קרם עיניים. גם כי חבל על הכסף, וגם כי הקרם עלול להיכנס לעינייך ולגרום לגירוי. כמו כן, מומלץ להימנע מלמרוח קרם עיניים על העפעפיים, אלא אם כן הוראות השימוש של המוצר מגדירות שזה בטוח לעשות זאת.

באופן כללי, יש לשים את קרם העיניים לפני קרם הלחות וקרם ההגנה במהלך היום. הסיבה לכך היא שקרם עיניים הוא בדרך כלל קליל, ופורמולות כבדות יותר צריכות להימרח אחרונות. בנוסף, קרם עיניים יהיה המוצר הראשון שנשים לאחר ניקיון הפנים, כדי שלא יקרה המצב בו בטעות “נסחוב” שאריות של קרם פנים לאיזור סביב העיניים.

עוד כמה טיפים

בנוסף לשימוש נכון בקרם עיניים, הנה עוד כמה הטיפים שיכולים לעזור לך לשמור ולטפל בעור העיניים הרגיש:

עסי את האזור – עיסוי עדין של העור סביב העיניים עוזר לשפר את זרימת הדם ומפחית נפיחות. לקריאה נוספת: 12 דרכים להעלים עיגולים שחורים מתחת לעיניים.

הסירי את האיפור מהעיניים – הימנעי משינה עם איפור עיניים. השתמשי במסיר איפור עדין שבטוח לשימוש סביב העיניים.

הרכיבי משקפי שמש – וחסמי את קרני ה-UVA וה-UVB שפוגעות באיזור העיניים. זה יפחית את הסיכון לקמטים באיזור ואפילו את הסיכון לסרטן העור.

שימי כובע – כדי להגן עוד יותר על העיניים והעפעפיים, שימי כובע. לא כל כך משנה הבחירה האופנתית (אם זה כובע גורין או כובע טמבל) – השוליים שלו צריכים להיות ברוחב של 3 סנטימטרים לפחות.

למה צריך קרם עיניים
זה נגיד יותר מדי

מתי ובאיזו תדירות נשים קרם עיניים?

בגדול, ניתן למרוח את קרם העיניים בשעות שונות במהלך היום. עם זאת, זמנים שונים מצריכים קרם שונה, כך שתצטרכי לבחור קרם עיניים בהתאם למועד בו תרצי להשתמש בו.

ניתן למרוח קרם עיניים:

  • בבוקר – השתמשי בנוסחה קלה, מכיוון שהיא תרגיש נוח יותר מתחת לאיפור שלך. חפשי מוצר עם הגנה מהשמש (SPF) כדי להפחית את הסיכון לקמטים.
  • בערב – כשאת מורחת קרם עיניים בערב, לחומר יש את כל הלילה על מנת להיספג בעור שלך. זה מאפשר לך לבחור קרם עשיר יותר, עם מרכיבי לחות וללא SPF.
  • בבוקר ובערב – כדי ליהנות מכל היתרונות, את יכולה להשתמש בקרם עיניים בשני המועדים. מצד שני, זה ידרוש ממך להשתמש בשני מוצרים שונים.

הזמן האידיאלי תלוי בההעדפות והמטרות שלך. אך ללא קשר לזמן ביום בו את משתמשת בו, יש למרוח קרם עיניים רק אחת ל-12 שעות. אין צורך למרוח שכבה נוספת של אותו המוצר לאורך כל היום או הלילה.

מוכנה לבחור? מוזמנת לפוסט הענק שכתבנו עם כל הקרמים הכי שווים שיש בשוק, כולל הסבר מה מתאים למי –

11 בחירות של קרם עיניים מומלץ

למה צריך קרם עיניים – בכל שכבת גיל

אז עכשיו אחרי שהבנו למה צריך קרם עיניים באופן כללי, מתי ואיך נשתמש בו ומה לחפש – הנה מדריך קצר שיעזור לך להחליט מה מתאים עבורך, בהתאם לגיל שלך.

אם את בשנות ה-20 שלך: כנראה שבשלב הזה העור שלך עדיין נראה מוש ואת חסרת דאגות וחיה את החלום, ולכן חושבת לעצמך “למה צריך קרם עיניים בכלל”, חבל על הכסף. לא נכון! בשנים האלו מילת המפתח היא “מניעה”, וככל שתקפידי על שימוש נכון יותר, כך תדחי את הבעיות שהולכות להופיע בגילאים מאוחרים יותר. זה השלב בו נחפש מוצרים עם הגנה איכותית מהשמש (SPF גבוה), וכאלו המכילים נוגדי חמצון מונעים וממזערים נזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים.

אם את בשנות ה-30 שלך: כנראה שאת כבר מתחילה לראות סימני הזדקנות ראשוניים (מזל טוב). בשלב הזה יש ירידה ברמת סיבי הקולגן והאלסטין, הדואגים לגמישות העור, מה שמוביל לקמטוטים, פיגמנטציה, עיגולים שחורים, שינוי במרקם העור סביב העיניים ויובש כללי. זה השלב בו נחפש קרמים פעילים יותר, עם ויטמינים, נוגדי חמצון וקפאין.

אם את בשנות ה-40 שלך: סימני ההזדקנות כבר לא כל כך ראשוניים, ועכשיו הגיע הזמן לתקוף אותם עם התותחים הכבדים. זה הזמן לחפש מוצרים עם רטינול, חומר המעודד ייצור של קולגן שמשאיר את העור גמיש ובעל מראה בריא ורענן, או מוצרים שמטרתם העיקרית והמוצהרת היא להילחם בקמטים ולהרים את העור שמסביב לעיניים.

אם את בשנות ה-50 שלך וקדימה: בשלב הזה רוב הסיכויים שהבעיה העיקרית ממנה העור שלך הולך לסבול היא יובש. שינויים הורמונליים ייגרמו לאובדן לחות בעור – ואגב, זו הסיבה שמי שסובלת מעור שומני מפסיקה לסבול מהבעיה בגיל הזה, כך שלא הכל שחור! – בכל מקרה, נחפש מוצרים המכילים רטינול (שוב), נוגדי חמצון (כרגיל) אבל בעיקר פפטידים, מרכיבים המעודדים ייצור של קולגן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *