מי בצל לשיער: יתרונות, אזהרות והוראות שימוש

מי בצל לשיער

מודה ומתוודה, לא הכרתי את הטריק של מי בצל לשיער עד שלא ראיתי אותו בפוסט של קארדי בי (שאפשר לראות פה בהמשך). לפי טיפ שהיא שיתפה לא מזמן, מסתבר שהשיער השופע שלה הוא הוא לא קסם של מעצב שיער מפורסם או מוצר בלעדי – אלא פשוט שימוש תכוף במי בצל על השיער. הזמרת זוכת הגראמי שיתפה שהיא משתמשת בהם כדי לחפוף: “שתי החפיפות האחרונות שלי הרתחתי בצל והשתמשתי במים כדי לשטוף את השיער שלי”, היא פרסמה באינסטגרם. “נהגתי לעשות את זה לפני שש שנים כשהתחלתי את מסע צמיחת השיער הבריא שלי. הפסקתי כי התעצלתי מאוד. זה חסר ריח, ואני שמה לב שזה נותן ברק לשיער שלי”.

הפוסט שלה באינסטגרם כולל תמונה של השיער הארוך שלה לאחר שהתחילה את הטיפול העצמי הזה – והתוצאות מרשימות. אנחנו מדברות פה על ברק ברמה גבוהה וזקיקי שיער חזקים וארוכים שנראים בריאים להפליא. כדי ללמוד עוד על היתרונות של מי בצל לשיער, הבאנו פה כמה ציטוטים של מומחים שמסבירים מדוע קארדי בי משתמשת בהם (ומדוע כדאי גם לך).

מי בצל לשיער – פרטים מהירים

  • סוג המרכיב: טבעי
  • יתרונות עיקריים: עשיר בנוגדי חמצון וויטמינים, אנטי מיקרוביאליים ואנטי דלקתיים
  • בטוח לכל סוגי השיער
  • תדירות שימוש מומלצת: פעם בשבוע
  • משתלב היטב עם: שמן ארגן, שמן אלגום ומי אורז לשיער.

מה זה מי בצל לשיער?

בצל הוא מרכיב מפתח כמעט בכל מנה קולינרית, אבל בשנים האחרונות גם היתרונות של מי בצל לשיער נחשפים. “בצל סוף סוף זוכה להכרה ויוצא מסטטוס סוד תעשייתי כמרכיב במוצרי יופי”, אומר קרייג ייטס, מייסד Color Collective, סוכנות לפיתוח מותגי יופי. “הבצל עשיר בנוגדי חמצון ובפלבנואידים, הוא אנטי מיקרוביאלי, אנטי פטרייתי ואנטי דלקתי – מה שהופך אותו לפותר בעיות מושלם עבור בעיות שיער כמו קשקשים.”

במילים אחרות, קארדי בי עלתה פה על משהו. “מי בצל זכו לתשומת לב מסוימת בעיתונות ובמדיה החברתית כטובים לצמיחת שיער ולבריאות”, ייטס הוסיף.

היתרונות של מי בצל לשיער

מי הבצל עמוסים בחומרים טובים שמזינים את השיער. עם זאת, חשוב לציין שהשימוש במי בצל לשיער לא נחקר הרבה. “היה מחקר קטן שפורסם ב-Journal of Dermatology (מקור) שבדק מי בצל כטיפול לאלופציה (סוג של נשירת שיער אוטואימונית),” אומרת ד”ר ג’ודי לוגרפו, רופאת עור שכתבה על הנושא באיסטגרם שלה. “המחקר הגיע למסקנה שמי בצל יעילים בעידוד צמיחת שיער, אבל המנגנון שבו הם פועלים לא היה ברור. החיסרון היה שהמחקר הכיל מספר קטן מאוד של משתתפים”.

למרות היעדר מחקרים – ומכאן שאין עדות קונקרטית לכך שמי בצל טובים לשיער – זה עדיין שווה ניסיון. “אני לא נגד לנסות את זה”, אומרת ד”ר לוגרפו. “נראה שהמידע האנקדוטלי חיובי.”

אלו היתרונות של מי בצל לשיער:

מגביר את הברק – “זה משפר את הברק ואת יופי השיער הכללי”, אומרת ייטס.

מועשר בתרכובות גופריתיות – “התיאוריה על שימוש במי בצל לשיער מבוססת על ההבנה כי בצל מכיל חומרים מזינים רבים וביניהם גופרית, הנחשבת למינרל חשוב לצמיחת שיער וייצור קרטין (אחד ממרכיבי השיער),” ד”ר לוגרפו אומרת. “הגופרית גם עשויה לשפר את קצב צמיחת השיער.” בנוסף, גופרית יכולה לעזור לחזק את השיער ולשפר את הגמישות שלו.

משפר את בריאות הקרקפת – התכונות האנטי דלקתיות והאנטי פטרייתיות של הבצל עשויות לסייע בשיפור גירוי וגירודים בקרקפת. “זה יכול להקל על זיהומים פטרייתיים שעלולים לגרום לקשקשים”, אומרת ייטס. “וגם מסייע בשיפור זרימת הדם בשילוב עם עיסוי הקרקפת.”

מספק ויטמינים מזינים לזקיקי השיער – “ויטמין A הוא ויטמין טוב לכל דבר שעוזר לשמור על בריאות הקרקפת; הוא מייצר סביבה אופטימלית כדי להבטיח צמיחת שיער ויופי כללי”, אומרת ייטס. “במי הבצל יש גם ויטמין C, נוגד חמצון רב עוצמה המגן על השיער והקרקפת מפני אתגרים סביבתיים”.

עשיר בקוורצטין – מדובר על נוגד חמצון טבעי, אנטי דלקתי ואנטי בקטריאלי. הקוורצטין הוא סוג של פלבנואיד שהבצל עמוס בו. “פלבנואידים יכולים להגן על העור מפני נזקי רדיקלים חופשיים והזדקנות, וגם יכולים לשפר את בריאות זקיקי השיער”, אומרת ד”ר לוגרפו. “לפלבנואידים האלה יכולים להיות גם תכונות שמרחיבות את כלי הדם, מה שמגביר את זרימת הדם לקרקפת (ולזקיקי השיער), מה שעלול להגביר את צמיחת השיער”.

התחשבות בסוג השיער

מכיוון שלא נעשו מחקרים מעמיקים על מי בצל לשיער, לא ידוע לאילו סוגי שיער זה הכי מתאים ואם בכלל כדאי להימנע משימוש בהם. עם זאת, ד”ר לוגרפו אומרת שהם מתאימים ככל הנראה לכל סוגי השיער.

כמובן שמי שסובלת מאלרגיה לבצל צריכה להימנע מהטיפול “עשי זאת בעצמך” הזה.

איך מכינים ומשתמשים במי בצל לשיער

“הכנת מי בצל כרוכה בקילוף וקיצוץ בצל והנחתו במסחטת מיצים כדי לסחוט את המיץ, או הכנסתו לבלנדר והכנת משחה”, אומרת ד”ר לוגרפו. “ברגע שמתקבל מרקם של משחה, אפשר לשים אותה על מסננת או בד כדי לסחוט ממנה את המיץ (או התמצית). אפשר גם לקצוץ את הבצלים ולהשרות אותם למשך הלילה במים, ואז להשתמש במים המושרים בבצל בבוקר”.

לדברי ייטס, כאשר משתמשים בחומר כשטיפת מי בצל, עדיף לא להשתמש בו יותר מפעם בשבוע. “יש אנשים שיטפחו מיץ בצל ישירות על הקרקפת כל יומיים”, היא אומרת. “עם זאת, האתגר יכול להיות הריח. את הניחוח השלילי מהבצל ניתן לקזז עם מיץ לימון. עם זאת, זה חכם למצוא טיפול מקומי המכיל מיץ בצל ו/או חומר לבליעה כדי לעזור להבטיח שיער מדהים וקרקפת בריאה”.

בצל

שאלות ותשובות

מהם היתרונות של מי בצל לשיער?

“חשוב לציין שיש מעט מאוד מחקר שנעשה על שימוש במי בצל”, אומרת ד”ר לוגרפו. “עם זאת, התיאוריה היא שמי בצל עשויים לסייע בשיפור הבריאות והחוזק של זקיק השערה. זה עשוי להגביר את עובי וצפיפות השיער ולקדם את צמיחת השיער ונפחו. מי בצל עשויים להפחית את שבירת השיער, לקדם את ברק השיער ולהגדיל את נפח השיער. התיאוריה היא שנוגדי החמצון עשויים לעזור להילחם בהאפרה מוקדמת של השיער. לבסוף, התכונות האנטי-דלקתיות והאנטי פטרייתיות עשויות לעזור להילחם בגירוי ובגירוד בקרקפת.”

מהי הדרך הטובה ביותר למרוח מי בצל על השיער?

“אם מכינים מהבצל משחה, אפשר לשים אותו על מסננת או בד כדי לסחוט את המיץ”, אומרת ד”ר לוגרפו. אפשרות נוספת היא לקצוץ את הבצלים ולהשרות אותם לילה במים ואז להשתמש בזה כשטיפה.

עם אילו מרכיבים נוספים אפשר לשלב מי בצל כדי להועיל לשיער?

“שמן ארגן, שמן אלגום ומי אורז הם מרכיבים משלימים נהדרים להוספה למי בצל לתמיכה בבריאות השיער”, אומרת ייטס.מחקר בשנת 2018 השתמש בבצל יחד עם שמפו צמחי המכיל עם שמן אקליפטוס, שמן קוקוס ושמן קיק, ונראה שהם עבדו היטב יחד, וסיפקו הזנה לשיער.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *