תמיסת קפאין ו-EGCG של דה אורדינרי: סקירה

קרם פנים לעור שמן

כבר כתבתי פה המון על דה אורדינרי, מותג הטיפוח שאני הכי אוהבת. אבל כשגיליתי של-The Ordinary יש סרום לעיניים על בסיס קפאין ותה ירוק, הייתי חייבת לנסות אותו בעצמי, כי למה לא: המוצרים שלהם זולים, אפקטיביים ואם יש מותג שיכול לעשות טיפול עיניים מוצלח, זה הם.

אם יש לך נפיחות מתחת לעיניים (והטריק עם המלפפון לא עבד) – יכול להיות שזה המוצר המתאים עבורך.

תמיסת דה אורדינרי קפאין ו-EGCG

אז מה יש במוצר הזה?

1. קפאין

קפאין הוא מרכיב מפתח בכל המוצרים והטיפולים הנוגעים לטיפול באותם עיגולים שחורים או נפיחות מתחת לעיניים. אם זה דרך מסיכת קפה ביתית או בשילוב עם מרכיבים נוספים – הקפאין ידוע ביכולת שלו להרחיב את כלי הדם, ולכן שימוש בו על העור עשוי להפחית את הופעתם של עיגולים כהים ועיניים נפוחות – כאשר הם נגרמים על ידי כלי דם דולפים.

מצד שני, נפיחות מתחת לעיניים עשויה להיגרם מעוד כמה גורמים – משקעי שומן מתחת לעיניים למשל, ועוד כל מיני גורמים גנטיים. וגם למדע אין עדיין תשובה ברורה לגבי זה – מחקר אחד גילה כי שימוש בג’ל עם קפאין אכן הפחית את הנפיחות מתחת לעיניים של המשתתפים במחקר, אבל המדענים לא היו בטוחים אם זה הקפאין עצמו שהשפיע, או שדווקא אפקט הקירור של הג’ל (מקור).

אבל בכל מקרה יש סיבה הרבה יותר טובה להשתמש בקפאין – יש לו תכונות נוגדות חמצון חזקות. הוא נלחם ברדיקלים חופשיים, מגן על העור מפני נזקי קרינת UV ומונע קמטים בטרם עת.

המלכוד? ריכוזים גבוהים של קפאין עלולים לגרות את העור, והמוצר הזה של דה אורדינרי, “תמיסת קפאין 5% + EGCG” עמוס בו – עם ריכוז של 5% למול ממוצע של 3% בקרמי העיניים הרגילים. באופן אישי לא הרגשתי שום בעיה עם זה, אבל אם אזור העיניים שלך נוטה לרגישות, יכול להיות שהוא לא יאהב מוצר כל כך עמוס בקפאין.

2. EGCG

EGCG זה קיצור של הביטוי Epigallocatechin gallate (למי שמתעניינת, הנה ההסבר עליו בויקיפדיה).

אני לא כל כך מבינה במונחים המדעיים המשמימים האלו, אבל במילים פשוטות, המרכיב הזה ממש דומה לנוגד החמצון העיקרי שנמצא בתה ירוק – EGC. ובתור אחד כזה, הוא ממש טוב לעור שלנו:

  • הוא נלחם ברדיקלים חופשיים (יעיל פי 200 מויטמין E).
  • יש לו תכונות אנטי דלקתיות המרגיעות דלקת (אחד הגורמים העיקריים להזדקנות מוקדמת).
  • הוא מגן על העור מפני נזקי שמש.

ההבדל היחיד בין תה ירוק למרכיב הזה, הוא שהמרכיב הזה מכיל בנוסף עוד גלוקוז, שעוזר לתרכובת להישאר יציבה יותר – וכך להיות פעילה לאורך זמן ארוך יותר (והנה המקור).

3. חומצה היאלורונית

אם אזור העיניים שלך מרגיש קצת יבש, הוא כנראה צריך קצת חומצה היאלורונית. במילים פשוטות, החומצה הזו לוקחת לחות חיצונית ומחדירה ולוכדת אותה בעומק העור.

היא עובדת כל כך טוב, שהיא יכולה להחזיק עד פי 1000 ממשקלה במים, וזה ממש כמו לרחוץ את העור בלחות.

לקריאה נוספת: על חומצה היאלורונית

דה אורדינרי קפאין ו-EGCG

האם המוצר הזה בשבילך?

בתור סרום עיניים, המוצר די נחמד. הוא לא ממש עוזר נגד עיגולים שחורים (בשביל זה יש לנו דברים אחרים, ראי בסוף הפסקה), אבל הוא בהחלט עוזר נגד נפיחות. מנגד, אני חושבת שהיתרון האמיתי של המוצר הזה זה כמות נוגדי החמצון שיש בו.

מצד שני, מדובר על מרכיב מניעתי יותר, ולכן לוקח זמן להבחין בתוצאות.

אז אם את סובלת מנפיחות מתחת לעיניים ועל הדרך רוצה להילחם בגורמי הזדקנות – את הולכת לאהוב את המוצר הזה. אלא אם יש לך עור רגיש – במקרה הזה הוא עשוי להיות מנת יתר של קפאין עבורך.

לקריאה נוספת: 12 דרכים להעלים עיגולים שחורים מתחת לעיניים

איך משתמשים

טופחים על העור עם האצבע, לאחר סרום אך לפני קרם לחות.

איפה מוצאים

דה אורידנרי ידוע בתור מותג עם חוסרים תכופים במלאי (כנראה בגלל הביקוש הרב) ולכן שמתי פה קישור לכל האתרים שמוכרים את המוצר. המחירים בד”כ זהים בין האתרים אבל סומכת עליך שתדעי לבחור מה שמתאים לך.

דה אורדינרי קפאין

זמין לרכישה ב: Cult Beauty  | ביוטי ביי |  אמזון | strawberrynet

דיופ / מוצר דומה

קרם עיניים מומלץ קפאין

קרם עיניים קפאין של The Inkey List

דיופ = מוצר דומה, בדרך כלל זול יותר – למרות שבמקרה הזה אין כל כך הבדלים במחיר ואני ממש ממליצה על המקור – אבל בכל זאת, במידה ואת מחפשת משהו עם ריכוז קפאין טיפה יותר נמוך, זו בחירה לא רעה בכלל.

כ-40 ש”ח ב-LookFantastic

לקריאה נוספת

כמו שאמרתי בהתחלה, אני חולה על המותג “דה אורידנרי” – והנה כמה פוסטים שמוכיחים את זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *