היתרונות של שתיית מים לעור הפנים: אמת או שקר?

מים לעור הפנים

אנחנו שומעות הרבה על היתרונות של שתיית מים לעור הפנים, וכמעט כל סלב שמתראיינת למגזין ביוטי טוענת ששתיית מים היא “סוד טיפוח העור” שלה. למרות שהיינו רוצות לחשוב שאנחנו צורכות את הכמות הנדרשת של מים בכל יום, אנחנו תוהות אם זה באמת תורם לבריאות עור טובה יותר, או שזה רק מיתוס נפוץ שאימצנו מהר מדי.

כדי להבין את התשובה, אספנו פה תשובות של מספר מומחים.

האם שתיית מים מוסיפה לחות לעור הפנים?

ראשית, האמת הקשה. “בעוד שכולם אומרים ששתיית מים חשובה לבריאות הכללית ורופאים בכל התחומים ממליצים על יותר מים ופחות משקאות המכילים קפאין או משקאות עמוסים בסוכר, יש חוסר במחקר אמיתי המוכיח שצריכת מים משפיעה על רמת הלחות בעור או על המראה הכללי אצל אנשים בריאים”, אומרת מרגריטה לוליס, רופאת עור מומחית מניו-יורק.

הבעיה היא התהליך הפיזי שעומד מאחורי האופן שבו המים זורמים בכל מערכות הגוף שלנו – שתיית מים נחוצה כדי שגופנו יתנהל בצורה מיטבית, וכדי לעזור לחומרים מזינים להגיע לעור באמצעות זרימת דם תקינה, אך זה לא בהכרח כל מה שנדרש כדי להשיג עור בריא.

“האמת היא שכשאת שותה מים, הם לא משפיעים אוטומטית על העור – אלא מעניקים לחות לתאים ברגע שהם נספגים בזרם הדם ומסוננים על ידי הכליות”, מסבירה לוליס. “לכן, ברמת התא, שתיית מים היא נהדרת מכיוון שהיא הכרחית למערכת ומועילה לגוף שלנו באופן כללי”.

שתיית מים לעור הפנים
מי לא שתתה מספיק היום?

ג’וש זייכנר, דרמטולוג מומחה, מסכים שאין מספיק מחקר שתומך ברעיון ששתיית מים תעשה הבדל עצום במראה העור שלך. “זה מיתוס ששתיית מים תעזור לשמור על לחות העור שלך”, הוא אומר. “אין נתונים התומכים ברעיון ששתיית כוס מים עוזרת להוסיף לחות לעור. מצד שני, אין נתונים שמראים ששתיית פחות משמונה כוסות מים ליום מזיקה. האזהרה היחידה היא שאם את מיובשת בצורה חמורה, זה גם יגבה מחיר מהעור שלך”. מחקרים מראים שעור עלול לאבד חלק מהגמישות שלו, אבל רק במקרים קיצוניים של התייבשות (מקור).

אמנם אין הוכחות מוצקות לכך ששתיית מים תעשה הבדל בעור (המים ילכו ראשית אל כל שאר האיברים החיוניים), אנשים רבים דיווחו על עור זוהר או בהיר יותר לאחר שהגדילו את צריכת המים שלהם. השורה התחתונה היא שזה לא יכול להזיק לשתות הרבה מים, ולכל הפחות זה יעזור לך להימנע מסימנים של התייבשות חמורה כמו עור יבש, מתוח או מגרד.

איך לשמור על לחות העור?

במקום להסתמך על שתיית מים כדי לשפר את מצב העור שלך, לוליס ממליצה להשקיע את המאמץ בלשלב את ההרגלים הבאים בשגרת הטיפוח שלך באופן קבוע על מנת לשמור על לחות העור שלך:

  • השתמשי בתכשיר ניקוי עדין בניגוד לסבון.
  • הימנעי ממוצרי טיפוח המכילים אלכוהול.
  • הימנעי מחשיפה לאוויר יבש הנוצר ממקומות סגורים וממוזגים או מכשיר אידוי.
  • הימנעי ממקלחת ארוכות וחמות או שטיפת כלים ללא כפפות.
  • מרחי קרם גוף לאחר מקלחת או קרם ידיים לאחר שטיפת ידיים.
  • שלבי חומצה היאלורונית בשגרת הטיפוח שלך.

באופן דומה, זייכנר אומר שהלחות מוזנת לתוך העור בצורה הטובה ביותר ישירות מפני השטח. “מבחינת לחות, שימוש קרמי לחות מקומיים יכול להיות הרבה יותר יעיל מאשר שתיית מים”, הוא מסביר. “קרמי לחות מכילים שלושה סוגים של מרכיבים שפועלים יחד כדי לעזור לעור. חוסם, כמו וזלין, יוצרים חותם מגן על העור; חומרי לחות, כמו גליצרין, פועלים כספוג המושך לחות לשכבות העור החיצוניות; וחומרים מרככים, כמו שמנים טבעיים, המחליקים את הקצוות הגסים בין התאים בשכבה החיצונית של העור”.

במילים אחרות, קרם לחות מתאים (או שגרת טיפוח טובה) יכלול את כל שלושת המרכיבים שיעזרו להכניס מים לתוך העור ולשמור עליהם בפנים.

כמה מים צריך לשתות ביום?

ההמלצות התזונתיות האמריקניות (DRIs) מבוססות על הצריכה הממוצעת של האוכלוסייה הבריאה בגילים 19 עד 30 שנים, ועל פיהן על נשים לצרוך 2.7 ליטרים מים ביום ועל גברים לצרוך 3.7 ליטרים של מים ביום.

אם אתה נרתעת משתיה מרובה של מים, קחי בחשבון שניתן לצרוך חלק מהכמות הזו גם באמצעות מזונות עשירים במים. פירות וירקות – למשל אבטיח, מלון, תותים, חסה, כרוב וסלרי – הם מזונות שמכילים שפע של מים (אבל בפירות יש לא מעט סוכר, אז שימי לב).

לוליס מציעה להוסיף כמה חתיכות של פרי או ירק לתוך בקבוק מים (אני אוהבת מים עם לימון) עבור נגיעה של טעם שיהיה פחות עמוס בסוכר מאשר אם תשתי את המיץ לבדו.

שתיים מים עם לימון

מה עוד עלינו לעשות כדי לשמור על לחות עור הפנים?

זייכנר מציע להימנע ממזונות מעובדים וממזונות עתירי שומן רווי. “אני גם מציע לקנות בקבוק מים נחמד ולהפוך את זה להרגל לקחת אותו איתך לכל מקום”, הוא הוסיף.

אם כבר מדברים על תזונה, זייכנר הוא חסיד של צריכת מאכלים בריאים לעור זוהר. “תזונה מאוזנת היטב מלאה בנוגדי חמצון וחומצות שומן אומגה 3 מסייעת לספק לגוף את אבני הבניין הנחוצות לו לתפקוד בריא של תאי העור”, הוא הסביר.

עבור לוליס, בנוסף למה שאת אוכלת, עור בריא מיוחס למספר רב של גורמים: “כשמדובר במראה עור גמיש וזוהר, דברים כמו תזונה כללית טובה, פעילות גופנית, הגבלת צריכת אלכוהול, הימנעות מעישון, מינימום של שבע שעות שינה בלילה, ביטול או לפחות הגבלה משמעותית בצריכה של מזונות מעובדים וסוכרים, בתוספת שגרת טיפוח מעולה הם גורמי מפתח”.

שתיית מים לעור הפנים – סיכום

אמנם אין בדיוק יתרונות ישירים ומוכחים שקושרים בין שתיית מים לעור הפנים, אבל המומחים מסכימים ששמירה על הידרציה מיטבית חשובה לבריאות הכללית של הגוף ושומרת על תפקוד תקין של כולו, כולל עור הפנים. כאשר את לא מקבלת מספיק מים, זה המקום שבו ההבדל בעור שלך יופיע בצורה הכי בולטת – ולא בצורה חיובית. הדרך הטובה ביותר (והמוכחת) לשמור על לחות העור שלך היא באמצעות קרם לחות מתאים ושגרת טיפוח נכונה – אבל שתיית כוס נוספת של מים לא תזיק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *