כלורופיל לעור הפנים: יתרונות, שימושים ומוצרים מומלצים

כלורופיל לעור הפנים

אקנה הוא קצת כמו משחק של שולה המוקשים (ואני מקווה שאני לא חושפת את הגיל שלי עם הדימוי הזה): את יכולה לעשות את כל הצעדים הנכונים והזהירים על מנת לשמור על עור נקי, אבל מהלך שגוי אחד והחצ’קונים מתפרצים כמו משוגעים. ואת את מתחילה לאלתר, לנסות טיפולי אקנה למיניהם בלי יותר מדי סבלנות ואורך רוח, ולא לפי שגרה מתוכננת – והתוצאה היא לפעמים גרועה יותר. לפני שאת מסתבכת, זה בדיוק הזמן שתכירי מרכיב אחד נוסף: כלורופיל לעור הפנים.

השם הזה, “כלורופיל”, כנראה מוכר לך משיעורי הביולוגיה של בית הספר בתור מה שנותן לצמחים את הצבע הירוק שלהם. אבל מסתבר שהוא עושה יותר מזה: המדע המודרני גילה שהוא למעשה מאד מוצלח לטיפול בפצעונים. “בהתבסס על מספר ניסויים קליניים,זה סביר להניח שכלורופיל פועל על מנת לטפל בדלקות בעור והפחתת כמות הבקטריות P Acnes על העור – אותו חיידק שמיוחס להיווצרות אקנה”, כך הסבירה ד”ר רייצ’ל נזריאן מקבוצת שוויגר דרמטולוגיה (מקור).

רוצה ללמוד עוד על היתרונות של כלורופיל לעור הפנים בכלל ולטיפול נגד אקנה בפרט? המשיכי לקרוא.

יתרונות הכלורופיל לעור הפנים

יש כמה מחקרים אשר מצביעים על יעילותו של כלורופיל לעור הפנים כאשר משתמשים בו באופן מקומי. לדוגמא, מחקר אחד משנת 2008 (מקור) מצא כי משחות המכילות שילוב של פפאין-כלורופילין (נגזרת של כלורופיל) יעילות יותר ממשחות סטנדרטיות לריפוי עור ולהפחתת כאב (למשל טייגר באלם) כאשר הן מוחלות על פצעים. מחקר נוסף, שנערך בשנת 2015 (מקור), הראה כי משתתפים עם אקנה קל עד בינוני ונקבוביות מרחבות הבחינו בשיפור במראה הכללי של עורם לאחר שימוש בקרם כלורופיל מקומי במשך שלושה שבועות.

אז נכון, אמנם יש צורך במחקר נוסף כדי לאשר את היתרונות של כלורופיל לעור הפנים, אך ניכר שקהילת הטיפוח המקצועית בהחלט מתלהבת מהפוטנציאל הטמון בו. “כלורופיל הוא נוגד חמצון רב עוצמה בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטי בקטריאליות המספק יתרונות בריאותיים מצוינים”, ד”ר נזריאן סיכמה.

כלורופיל

מה לגבי צריכה של כלורופיל כתוסף תזונה?

כשמדובר בצריכה של כלורופיל כתוסף תזונה, יש בשוק הרבה אפשרויות מוכנות מראש, כמו מי הכלורופיל (Chlorophyll Water), שמומלצים באופן תכוף על ידי קורטני קרדשיאןאו ללכת ולנסות לצרוך כמוסות כלורופיל (למשל אלו) בתור תוסף תזונה.

חשוב גם לציין שאת יכולה להינות מהיתרונות של הכלורופיל מבלי לקנות מים יקרים או לצרוך תוסף תזונה מיוחד – הוא קיים באופן טבעי במזונות מסוימים, ביניהם תרד, אספרגוס, כרוב ירוק, שעועית ירוקה, ברוקולי, אצות ים ותה מאצ’ה.

צריכה של מזונות שמכילים ריכוז גבוה טבעי של כלורופיל (וצריכה של תזונה צמחית יותר באופן כללי) יכולה לסייע לגוף “להחלים בצורה יעילה יותר ולהילחם בדלקות, גירויים וסימני הזדקנות”, אומרת גרטשן פרילינג, רופאה ותזונאית (מקור). לסיכום – תוספת של כלורופיל לתזונה שלך יכולה להוביל לשיפור באיכות העור, והפחתה של אקנה.

מוצרי כלורופיל לעור הפנים ששווה לנסות

סקרנית לנסות מוצרים לטיפול העור שמכילים כלורופיל? הנה כמה מומלצים:

מסיכת ניקוי רעלים של Perricone MD

מסכת כלורופיל לעור הפנים

מסכת הניקוי הכלורופילית של ד”ר פריקון, המיועדת לניקוי רעלים והאטת תהליכי ההזדקנות של העור, קיבלה ביקורות כמעט מושלמות בכל מקום שיצא לי לבדוק. אחת המשתמשות בה כתבה כי המסכה משאירה את העור “כמו חרסינה”, והוסיפה: “אני בגיל 49 (בלי שום טיפול קוסמטי בעבר) ובזכותה העור שלי נראה מושלם”. היא מתאימה במיוחד לשני סוגי עור – שומני או משולב – ומתגאה במרקם ג’ל-חימר מפנק אשר מספק טיפול ניקוי עמוק הפועל לאיזון העור שלך. יתרה מכך, היא עוזרת לכיווץ מראה הנקבוביות וצמצום הקמטים.

זמין ב: אמזון | Look Fantastic | Feel Unique | StrawberryNet

ניקוי יוגורט וכלורופיל של Dr. Brandt

ניקוי כלורופיל לפנים

לא רק שניקוי הפנים הזה מכיל כלורופיל, אלא גם יוגורט, מה שעוזר לו להמיס את האיפור שלך במהירות על מנת להשאיר עור רענן ונקי עם רמת pH מאוזנת. בניגוד לרוב מוצרי ניקוי הפנים, הפורמולה הזו של ד”ר ברנדט מנקה את העור בצורה אינטנסיבית מבלי להסיר אף אחד מהשמנים האתריים והלחות הטבעיים. הוא עוזר להרגיע את העור, מתאים לעור רגיש, ומוסיף לחות בזמן שהוא נלחם בזיהומים חיצוניים.

זמין ב: אמזון | Look Fantastic | StrawberryNet

מסכת כלורופיל אורגנית של Cocokind

פשוט הוסיפh מים (או חלב) כדי להפוך את האבקה הזו למשחת כלורופיל אשר מושלמת להרגעת עור מגורה והפחתת אדמומיות. קונה אחת תיארה את המסכה הזו בתור “המושיעה שלה” ואמרה שהעור שלה (הנוטה לסבול מראשים שחורים) השתנה לחלוטין לאחר השימוש בה.

זמין ב: אמזון

כלורופיל לעור הפנים

כלורופיל לעור הפנים: השורה התחתונה

“כלורופיל הוא מרכיב טרנדי כרגע ובהחלט יש בו כמה נתונים המראים יתרונות נוגדי חמצון המחדשים את העור, אבל זה עוד לא מוכח האם הוא יעיל יותר מטיפולים נוגדי חמצון מסורתיים, כמו ויטמין C או רטינול”, כתב ד”ר ג’ושוע זייכנר, מנהל מחקר קליני ברפואת עור בבית החולים מאונט סיני בניו יורק.

בעוד שחלק מהגורמים בקהילה הרפואית מאמינים כי הכלורופיל הוא מרכיב טבעי ששווה להוסיף לשגרה שלך, אחרים מדגישים כי זה לא סביר שכלורופיל – או כל מרכיב יחיד אחר – יכול לפתור את בעיות טיפוח העור שלך. הסיבה לכך היא שאקנה או הזדקנות מושפעים ממגוון גורמים – כולל הגנטיקה שלך, הסביבה, ההורמונים ואורח החיים שלך – כולל מה שאת אוכלת וחשיפה לשמש.

החדשות הטובות, לדברי ד”ר זייכנר: “מדובר על מרכיב טבעי לגמרי, כך שאין שום נזק בלנסות אותו”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *