מנהרת הזמן: עיצוב גבות במהלך השנים

עיצוב גבות

ממש כמו אופנה, סגנונות מניקור או טרנדים שונים של איפור, גם טרנד עיצוב גבות השתנה והתפתח במהלך השנים. חלק מהטרנדים הלכו מהר כמו שבאו, אבל חלק כאן כדי להישאר: מגבות עבות ומוגדרות ועד גבות טבעיות יותר. היום נצא למסע בזמן כדי לבחון את ההתפתחות של כל הסגנונות השונים של עיצוב גבות שהיו דומיננטיים במהלך כל עשור, החל משנות החמישים ועד היום. נתחיל:

שנות ה-50: גבות עבות ונועזות

שנות ה-50 היו בעצם העשור הראשון בו ראינו את טרנד הגבות הנועזות והמוגדרות שכולנו מכירות ואוהבות עד היום. במהלך התקופה הזו נשים נפתחו יותר והחלו למרוט פחות את הגבות, ומילאו את גבותיהן כדי לגרום להן להיראות עבות ומלאות יותר. זו גם התקופה בה המסקרה הומצאה, והמותג הידוע בתור מייבלין ניו-יורק נוצר.

עיצוב גבות אליזבת טיילור
אליזבת טיילור, חלוצת הגבות העבות

שנות ה-60: עיצוב גבות דקיקות וקמורות

במהלך שנות ה-60 שיחת היום בנושא עיצוב גבות החלה לנטות מגבות עבות ונועזות דווקא לצד הנגדי, עם ריסים דוקרניים וקצת מוגזמים. כדי לא לגנוב את אור הזרקורים, הגבות הפכו דקות ומדוייקות, עם קשת קטנה ועגולה לקראת סוף הגבה.

שנות ה-70: גבות דקיקות ולא מוגדרות

בעוד שנות השישים היו בסימן ריסים, שנות השבעים היו במאה אחוז תור הזהב של השיער. סלסול שיער היה בכל מקום, הדיסקו היה בשיאו וכל אחת שמכבדת את עצמה דפקה אפרו לפנים עם גבות דקות ומעוגלות.

שנות ה-80: גבות מלאות וטבעיות

הגענו לעשור בו נשים בחרו להניח את הפינצטות והחלו לקבל את המראה הפרוע, עם השיערות הקטנות שגדלות על ומסביב לגבות. זו הייתה תקופה ניסיונית ותמימה בו טרנד טבעי של עיצוב גבות היה בשיאו, וככל שהגבות שלך היו מטופחות פחות, כך היית יותר באופנה.

שנות ה-90: גבות דקות ומעוצבות

בדיוק בתקופה בו שפתון חום כהה וסריגי פלנל היו בשיאם וטוש אקלה שינה את שגרת האיפור, דווקא הגבות הלכו לכיוון מינימליסטי, דק ומעוצב. עם השפעה משנות השישים, זו התקופה בה גבות דקות חזרו לאופנה, הפעם עם זנב ארוך יותר ומראה מדויק ומינימליסטי יותר.

View this post on Instagram

Keeping that teen spirit alive! #TBT #Iwas25

A post shared by Reese Witherspoon (@reesewitherspoon) on

שנות האלפיים: גבות עפרון דקות

תאמיני או לא, בשנות האלפיים הגבות הלכו ונהיו אפילו יותר דקות. הפינצטות עבדו שעות נוספות, מה שהביא נשים רבות לשחזר את הגבות שלהן על ידי שימוש בעפרון גבות ויצרת קו דק יחיד על עצם הגבה. לטוב או לרע (אני אתן לך להחליט), זה היה הטרנד הכי חם, וכולן עפו עליו. בהמשך לכך, בשנות האלפיים ראינו את תחילתן של מותגי עיצוב גבות איכותיים כגון אנסטסיה בוורלי הילס, וג’ל קעקוע לגבות.

שנות ה-2010: גבות אינסטגרם

העשור שעומד להיגמר היה בסימן האינסטגרם. לא רק בהקשר עיצוב גבות, אלא בכל תחומי חיינו – העשור שהביא לנו את הסלפי, המשפיענים והקרדשיאנס למיניהן הביא איתו גם את טרנד גבות האינסטגרם, שהחל כאמור עם משפיעניות שונות שמילאו את הפיד של כולנו עם גבות מפוסלות, קשתות מלאות ובולטות וקצה חד.

שנות ה-2020: עיצוב גבות – לאן?

כמו האינסטוש, לא נראה לי שטרנד הגבות העבות הולך לאנשהו בזמן הקרוב. בעשור הבא עלינו לטובה אנחנו כנראה נחבק ונמשיך עם סגנון הגבות העבות, עבותות ומעוצבות.

One Comment on “מנהרת הזמן: עיצוב גבות במהלך השנים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *