שמן רוז היפ: יתרונות, המלצות ודרכי שימוש ב-“שמן פרי הורד”

שמן רוז היפ

שמן רוז היפ, המכונה גם “שמן פרי הורד”, הוא שמן המיוצר משיח ורד הבר רוזה קאנינה (rosa canina), שגדל בעיקר בצ’ילה. בניגוד לשמן ורדים, המופק מעלי ורדים, שמן רוז היפ מופק מפירותיו וזרעיו של צמח הוורד עצמו.

שמן רוז היפ מפורסם כבר עשרות שנים בזכות יתרונות הריפוי החשובים שלו, והוא כולל ויטמינים מזינים לעור וחומצות שומן חיוניות. בנוסף, הוא מכיל גם פנולים (ויקיפדיה) שהוכח כי הם בעלי תכונות אנטי-ויראליות ואנטי-בקטריאליות, ומשמש לעתים קרובות כשמן נשא לשמנים אתריים אחרים, שהם אינטנסיביים ולכן אי אפשר לשים אותם על העור באופן ישיר.

בפוסט של היום נדבר על היתרונות של שמן הרוז היפ לעור הפנים שלנו, נסביר כיצד להשתמש בו ונסיים עם סקירה על המוצר המומלץ של דה אורידנרי. שווה לקרוא.

רוז היפ

שמן רוז היפ – יתרונות

לשמן רוז היפ יתרונות בריאותיים רבים.

1. מוסיף הידרציה

הידרציה חיונית לשמירה על עור רך וגמיש. חוסר הידרציה בעור זו בעיה שיכולה להחמיר במזג אוויר קיצוני (בעיקר בחורף), או כאשר העור מזדקן.

שמן רוז היפ מכיל שפע של חומצות שומן חיוניות, העוזרות לחזק את דפנות תאי העור ובכך מקטינות את איבוד הלחות שלהם. החומצות הללו הופכות את השמן לאופציה מצוינת להוספת לחות לעור יבש ומגרד. העור גם סופג את השמן בקלות, ומאפשר לנוגדי החמצון שלו לנוע עמוק לתוך שכבות העור (מקור).

2. מוסיף לחות

מחקר שנערך בשנת 2015 (מקור) על אבקת רוז היפ הוכיח כי היא מציעה כמה תכונות אנטי אייג’ינג, ביניהן היכולת לשמור על לחות העור. החוקרים מצאו כי משתתפים שצרכו את האבקה כתוסף מזון חוו שיפור ניכרים בלחות העור שלהם.

ניתן גם ליהנות מהיתרונות הללו על ידי מריחה של השמן באופן מקומי. הרוז היפ הוא שמן יבש, ולא שמנוני, מה שהופך אותו לקרם לחות נהדר לכל סוגי העור.

3. עוזר בפילינג

פילינג טבעי באמצעות שמן פרי הורד יכול לסייע בהפחתת כתמים כהים, וישאיר אתכן עם עור זוהר ורענן.

הסיבה לכך היא ששמן רוז היפ עשיר בוויטמינים A ו-C. ויטמין A, שהוא בעצם רטינול, מעודד התחלפות תאי העור. ויטמין C מסייע גם להתחדשות התאים, מה שמגביר את הזוהר הכללי של העור.

4. מעודד ייצור קולגן

קולגן הוא החלבון השכיח ביותר בגוף, ויש המגדירים אותו בתור “אבן הבניין של העור”. הוא חיוני לגמישות העור ולמוצקות שלו – וקצב הייצור שלו הולך ויורד באופן טבעי ככל שאנחנו מתבגרות.

כבר אמרנו ששמן פרי הורד מועשר בויטמינים A ו-C, שניהם מרכיבי מפתח בתהליך הייצור של הקולגן. בנוסף, זה הוכח כי רוז היפ מעכב את יצירת האנזים MMP-1, המפרק את הקולגן בגוף (מקור).

5. נלחם בדלקות

שמן רוז היפ עשיר בפוליפנולים – נוגדי חמצון טבעיים – ואנתוציאנין – מנגנון הגנה טבעי המסנן קרינת UV – שני מרכיבים התורמים בהפחתת דלקות. בנוסף, הוא מכיל גם ויטמין E, נוגד חמצון הידוע בהשפעותיו האנטי דלקתיות.

6. עוזר בהגנה מפני השמש

נזק מצטבר של חשיפה לשמש ממלא תפקיד מרכזי בהזדקנות מוקדמת של העור. בנוסף, חשיפה ממושכת לקרני UV יכולה לפגוע ביכולתו של הגוף לייצר קולגן.

למול זה, שמן הרוז היפ מכיל נוגדי חמצון כמו ויטמינים A, C ו- E. זה הוכח (מקור) כי הויטמינים האלה מצליחים להילחם בנזקי שמש הנראים לעין, וניתן להשתמש בהם על מנת להפחית את ההשפעות השליליות של חשיפה לשמש.

מצד שני, חשוב להבהיר – שמן פרי הורד אינו יכול להחליף את קרם ההגנה שלך. אם יש לך שאלות לגבי איך לשלב את שני המרכיבים הללו יחד – פני לרופא העור שלך.

7. עוזר נגד היפר-פיגמנטציה

היפר-פיגמנטציה מתרחשת כאשר עודף מלנין יוצר כתמים כהים על העור. זה יכול לנבוע ממספר גורמים, כולל:

  • חשיפה נרחבת לשמש.
  • שינויים הורמונליים, כמו למשל בהריון או בגיל המעבר.
  • תרופות מסוימות, כולל גלולות למניעת הריון ותרופות כימותרפיות.

שמן רוז היפ עשיר בוויטמין A. ויטמין A מורכב ממספר תרכובות, העיקריים שבהן הן הרטינואידים, הידועים ביכולתם להפחית היפר-פיגמנטציה וסימני הזדקנות אחרים הנראים לעין בשימוש קבוע.

בנוסף, השמן מכיל גם ליקופן וגם בטא-קרוטן, שני רכיבים עם סגולות הבהרת העור (מקור), מה שהופך אותם לרכיבים בסיסיים במוצרי הבהרת עור רבים.

8. מפחית קמטים וצלקות

שמן רוז היפ עשיר בחומצות שומן חיוניות ובנוגדי חמצון, המהווים זרז להתחדשות רקמות ותאים בעור. ולכן זה לא פלא שהוא שימש כתרופת סבתא לריפוי פצעים, הפחתת צלקות וקווים דקים.

במחקר משנת 2015 (מקור), המשתתפים – שסבלו מצלקות לאחר ניתוח – טיפלו באיזור המצולק עם שמן פרי הורד למשך פעמיים ביום. לאחר 12 שבועות של שימוש, הקבוצה שהשתמשה בשמן חוותה שיפור משמעותי בצבע הצלקת בהשוואה לקבוצה שלא קיבלה את הטיפול.

רוז היפ
פרחי הרוז היפ

איך משתמשים בשמן רוז היפ

שמן רוז היפ הוא שמן יבש הנספג בקלות בעור. למרות שהוא בדרך כלל בטוח לכל סוגי העור, אם זו הפעם הראשונה בה את משתמשת בו עליך לבצע בדיקת אלרגיה – כמו שמומלץ לגבי כל מוצר חדש היוצר מגע עם העור. כדי לעשות זאת:

  1. מרחי כמות קטנה של השמן על הזרוע שלך או על פרק כף היד.
  2. כסי את האזור המטופל בעזרת פלסטר.
  3. לאחר 24 שעות, בדקי האם יש סימני גירוי כלשהם באזור.
  4. אם העור מגרד או אדום, כדאי שתימנעי מהשימוש בשמן. מנגד, אם העור אינו מראה סימני גירוי, סביר להניח שהוא יהיה בטוח לשימוש על שאר חלקי הגוף שלך.

בהנחה שהבדיקה הזו עברה בהצלחה, את יכולה להשתמש בשמן רוז היפ עד פעמיים ביום. ניתן להשתמש בשמן בפני עצמו, או להוסיף כמה טיפות ממנו לשמן אחר או לקרם הלחות המועדף עליך.

קחי בחשבון שהשמן הזה יכול להתקלקל במהירות. כדי להאריך את התוקף שלו, שמרי אותו במקום קריר וחשוך, ואפילו במקרר אם אפשר.

למרות שמדובר על מוצר טיפה יותר יקר, את יכולה להשתמש בשמן רוז היפ אורגני בכבישה קרה, הוא טהור ומזוקק יותר ולכן גורם לתוצאות טובות יותר.

בהקשר הזה אני חייבת להמליץ על השמן של דה-אורדינרי:

שמן רוז היפ דה אורדינרי

שמן 100% זרעי רוז היפ בכבישה קרה

כבר כתבתי פה לא מעט פוסטים על המותג “דה אורידינרי“, והדרך בה הוא חולל מהפכה בדרך בה אנו צורכות מוצרי טיפוח. לפני שהמותג הקנדי החדשני הזה פרץ לחיינו לפני מספר שנים, הנגישות למוצרים זולים באיכות גבוהה הוגבלה בעיקר לאיפור, ובשביל ליהנות ממרכיב איכותי ואפקטיבי היית צריכה לשלם מאות שקלים עבור הסרום או הקרם שמכילים אותו.

עד שהגיע The Ordinary.

המותג נוקט בגישה קלינית ומוכחת מדעית לטיפול בעור ומתמחה במוצרים שבדרך כלל בנויים על בסיס מרכיב מפתח בודד, מה שאומר שהם מניבים תוצאות סופר ממוקדות ואפקטיביות. והחלק הכי טוב? המחיר. הם לא מוסיפים “מרווח שיווקי” מוגזם על עלות המוצרים, כך שהמחיר שלהם הוא נגיש ומזמין.

את יודעת שמרכיב הוא איכותי כאשר דה אורדינרי הצטרפו לטרנד – ויצרו את השמן הקליל והנהדר הזה, להוספת לחות והזנה לעור.

זמין לרכישה ב: Beauty Expert UK | Cult Beauty | Look Fantastic | ביוטי ביי | Feel Unique

שמן רוז היפ

לסיכום

לשמן רוז היפ יש היסטוריה ארוכה כתרופה טיפולית ומוצר טיפוח. הוא מלא בויטמינים, נוגדי חמצון וחומצות שומן חיוניות שכולם מוערכים בזכות יכולתם להזין את העור.

כמות המחקרים המדעיים המראים את היתרונות של השמן הופכים אותו לאופציה מסקרנת עבור כל מי שמעוניינת להפחית את סימני ההזדקנות הגלויים, לנקות הצטלקות או פשוט לשדרג במעט את שגרת הטיפוח שלה. לא רק שהוא זמין במחיר נגיש וקל לשימוש, הוא נחשב לבטוח באופן כללי לכל סוגי העור – ואין סיבה שלא תנסי אותו.

3 Comments on “שמן רוז היפ: יתרונות, המלצות ודרכי שימוש ב-“שמן פרי הורד””

  1. האם אפשר להוסיף את השמן רוז היפ לקרם לחות כחלק משגרת הטיפוח למרות שאני משתמשת בויטמין c, חומצה אזלאית, ניאצינמיד, אלפא אורבטין?
    או שהשמן מתנגש עם החומרים הללו?

    1. שמן רוזהיפ משתלב היטב עם מרכיבי לחות (כגון ג’ל אלוורה וחומצה היאלורונית), שמנים אתריים ושמני נשא (כמו חוחובה). ניתן להשתמש בו גם לצד חומרים פעילים יותר כמו רטינול, ויטמין C, חומצות הידרוקסיות (אלפא ובטא) ואחרים – כל עוד נוקטים באמצעי הזהירות הנכונים. הייתי ממליצה להשתמש בו כשכבה אחרונה בשגרת הטיפוח (מעל החומצות וויטמין C).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *