איך להשיג עור פנים חלק? 7 טיפים מדרמטולוגים מומחים

עור חלק

אם אפשר להסיק משהו מגל המוצרים, מותגי הקאלט והטרנדים השונים לטיפוח העור ששוטפים את העולם זה שהחתירה המתמדת להשגת עור פנים חלק, זוהר ומראה צעיר יותר היא בלתי נגמרת. החל מהתמודדות עם אקנה בגילאים הצעירים יותר ועד להתפרצויות הקשורות במתח, נזקי פיגמנטציה מהשמש או סימני הההזדקנות הראשונים, אנחנו איכשהו תמיד מוצאות את עצמנו נלחמות לשמירה על חזות בריאה וחלקה למראה.

אפילו אם את מיליטנטית עם שגרת הטיפוח שלך, ישנם המון גורמים אחרים שיכולים לפגוע או לעכב את השגתם של יעדי הטיפול שלך בעור – במיוחד לאור כל שאר המכות שאת מנחיתה על עור הפנים שלך בכל יום.

מה מונע עור פנים חלק?

בריאות העור שלך מושפעת מכמה גורמים – ביניהם זיהום חיצוני, לחץ ונזקי שמש – אשר לאט לאט פוגעים במרקם העור שלך והופכים אותו ליותר מחוספס, עם קמטים, כתמי גיל ופגמים אחרים. מי שבנוסף לכך נאבקת עם מצבים גנטיים למיניהם כמו אקזמה, איכטיוזיס או פסוריאזיס רגישה במיוחד לבעיות עור יבש ומחוספס, אומרת הדרמטולוגית ליליאן סוהו, כמו גם אלו מאיתנו שחיות באיזורים עם אקלים יבש ולחות נמוכה.

ועוד דבר. אצל נשים מבוגרות השינויים הכימיים וההורמונליים שהגוף עובר יכולים לתרום לאובדן המרקם החלק של העור. למעשה, תהליך ההזדקנות הנורמלי של הגוף ממלא תפקיד עצום בבריאות העור שלך, אומר המומחה לטיפול בעור דייוויד פולוק: “ככל שאנו מתבגרים גופנו מייצר פחות ופחות מרכיבי המפתח שגורמים לנו להיראות צעירים יותר, כמו חלבון הקולגן המספק יציבות ותורם למראה עור פנים חלק. עם זאת, כשאישה מגיעה לגיל המעבר, יש לה בערך 45 אחוז פחות קולגן”, הוא הסביר.

בנוסף, הצטברות של תאי עור מתים וגירוי חוזר פוגעים גם הם במרקם העור ומראהו, אומרת הדרמטולוגית אנה גונאש, אשר מציינת גם חוסר בלחות כאחת הסיבות העיקריות בגללן עורך נראה מחוספס ויבש.

איך להשיג עור פנים חלק?

נתחיל מהאמת המרה: ככל שאת מתבגרת יהיה לך קשה עד בלתי אפשרי להישאר עם עור פנים חלק וחסר פגמים שהיה לך כשהיית צעירה. מצד שני, זה ממש לא אומר שאת צריכה לוותר על המרדף להתבגר בחינניות. ובמיוחד לכבוד אותו מאבק ההירואי, להלן שבעה טיפים להשגת עור פנים חלק ובריא יותר.

1. שפרי את התזונה

אם את מעל גיל חמש את כנראה יודעת שג’אנק פוד הוא רע, אבל במידה והיית צריכה תמריץ נוסף על מנת לשמור על תזונה בריאה יותר, בבקשה – אוכל מעובד, אלכוהול ופחמימות מזוקקות פוגעים בכמות החיידקים הטובים במעי שלנו, מה שבסופו של דבר יכול להוביל לדלקת שעלולה להתבטא גם על פני העור שלנו.

במקום זאת, חשוב שתוסיפי עוד ויטמינים ונוגדי חמצון לתזונה שלך, באמצעות פירות יער ושאר פירות וירקות בצבעים בהירים, כדי לשפר את ההגנה על עורך מפני נזק לרדיקלים חופשיים. דגים הם גם מקור טוב לחומצות שומן אומגה 3, החיוניות לעור חלק וקורן.

“ויטמין איי, ויטמין סי ואבץ כולם ממלאים תפקיד בלתי נפרד בתיקון העור ובבריאותו”, אומרת רופאת העור היידי פרת’ר. מרבית הפירות והירקות מכילים את השניים הראשונים, ואילו אבץ ניתן למצוא במוצרי חלב ועופות, קטניות, בשר, והפייבוריט שלי – שוקולד מריר!

אגב, עוד דרך להוסיף את הויטמינים האלו ישירות לעור היא שימוש בסרום לפנים מוצלח.

2. הקפידי על שעות שינה

לחץ הוא אחד הגורמים העושים שמות בעור, במיוחד אם את לא מאפשרת לגופך לנוח ולהתאושש ממנו בסוף היום. “גופנו מתקן את עצמו ומתאושש מהמתח היומיומי בזמן שאנחנו ישנים, כך שחוסר בשעות שינה יכול לגרום להזדקנות מוקדמת של העור”, אומרת ד”ר פרת’ר.

ד”ר גונאש מסכימה ומסיפה: “בדרך כלל ניתן לראות אנשים תשושים עם עור שקוע, יבש או חיוור. מצד שני, לאלו שנחו כמו שצריך לרוב יש פחות שומן מתחת לעיניים ועורם נראה רענן. “שבע עד שמונה שעות שינה איכותית בכל לילה הן מה שדרוש על מנת להצליח ולשמור על עור פנים חלק”.

3. אימון גופני

אוקיי, את כבר אוכלת יותר ירקות ומקפידה על שעות השינה, אבל המסע שלך לאורח חיים בריא ועור חלק יותר לא יהיה שלם בלי להוסיף פעילות גופנית סדירה לשגרה שלך. “פעילות גופנית גורמת לכך שיותר דם עובר בנימי הדם בפנים, מה שמוביל ליותר מיקרו-תזונה ותכונות ריפוי לעור”, אומרת ד”ר גואנש. זה גם עוזר להפחית דלקות, לווסת את ייצור ההורמונים והזעה היא גם דרך נהדרת לטהר נקבוביות סתומות.

ואגב, גם ימי הקורונה לא צריכים לעצור אותך – אימון ביתי הוא פתרון מושלם.

4. ניקוי פנים ופילינג

“ניקוי פנים ופילינג קל יכולים להעניק לעור מראה חלק וזוהר יותר על ידי הסרת תאי עור מתים מעל פני השטח, מה שמאפשר לאור להשתקף חזרה מפני מהעור”, מסבירה ד”ר סוהו. ניקוי העור שלך הכרחי על מנת לוודא שאת מסירה את כל העקבות של הלכלוך, השומן והאיפור מעור הפנים שלך.

פילינג יכול להיעשות כימית או מכנית. אך בעוד שקרצוף וקילוף העור כבר עשויים להיות חלק משגרת טיפוח העור שלך, יתכן שאת משקיעה בעיקר בפילינג לגוף ומזניחה את עור הפנים. פילינג עדין עם מרכיבים עשירים בלחות ונוגדי חמצון יכול לעזור לרכך ולהחליק את עורך (ההמלצה שלנו – מסכת שמן קוקוס לפנים עושה את העבודה)

לקריאה נוספת: על מים מיסלריים ו-6 המלצות לחלב פנים לניקוי והזנה מושלמים.

מיים מיסלריים מרגיעים
מי מיסלר להרגעה והוספת לחות של Yes to – אחד המוצרים האהובים עלי

5. לחות

בין אם יש לך עור יבש או שומני, לחות חשובה על מנת לאזן את ייצור הסבום בעור, ודרך כך מניעת יובש או פגמים למיניהם. “קרמי לחות הם מוצרים על בסיס שמן שיכולים לשרוף חלק מתאי העור המתים ולהעניק מרקם ותחושה חלקה יותר על ידי הוספת שכבה שמנונית על פני השטח”, מסבירה ד”ר סוהו. “ניתן להפוך אותו ליעיל בהרבה על ידי הוספת חומרים פעילים לתחליב או לקרם – חשבי על הקרם בתור בסיס או כלי קיבול לרכיב פעיל יותר כמו רטינול, ויטמין C או חומצות אלפא / בטא הידרוקסיות”.

בעל מנת לבחור את קרם הלחות המתאים עבורך, חשוב לשים לב לסוג העור שלך – ורגישות זה המפתח. “חשוב לדעת אם על הקרם לטפל במצבי עור אחרים כמו אקנה, כתמים חומים או אקזמה לפני שתנסי משהו חדש מכיוון שבחירת קרם לחות לא נכון עלולה להחמיר את מצב עורך”, אומרת ד”ר סוהו. ה-“הימורים הבטוחים” יהיו מרכיבי לחות קלים כמו חומצה היאלורונית, גליצרין וסרמידים (כמו למשל במותג המומלץ CeRave) – או קרם לחות על בסיס מים.

6. שתי מים

תלמדי מהבנות הצרפתיות והפכי את בקבוק המים האישי לחבר הכי טוב שלך. “לא רק שהמים עוזרים לניקוי הרעלים מגופנו”, ד”ר גונאש אומרת, “ככל שאת שותה יותר מים, התהליכים המטאבוליים בתוך התאים שלך יכולים לעבוד בצורה היעילה ביותר”. שתיית שמונה עד עשרה כוסות מים ואכילת חמש מנות לפחות של פירות או ירקות ביום זו ההמלצה של הרופאים על מנת “להשיג את כל אותם מרכיבים ונוגדי חמצון הנחוצים לשמירה על עור בריא”.

7. הישמרי מהשמש

זה לא סוד שקרינת UV היא חדשות רעות לעור. למעשה, מרבית נזקי העור בקרב חולים מבוגרים נגרמים כתוצאה מחיים שלמים של חשיפה לא מוגנת לשמש. “לנזקי שמש כרוניים לאורך חיינו יש השפעה מצטברת של השמדת הקולגן והאלסטין המרכיבים את רקמות החיבור בעורנו”, אומרץ ד”ר גונאש.

אז בין אם את לוגמת מרגריטה על שפת ים המלח או חוגגת בפארק מים בכרתים, הגנה אפקטיבית מפני השמש היא המפתח. במיוחד אם את לוקחת בחשבון את העובדה ש-80% מקרינת השמש מגיעה אלינו גם במזג אוויר מעונן, דרך חלונות הרכב או המשרד ואפילו בימי החורף.

לשימוש יומיומי, חשוב לבחור בקרם הגנה מומלץ לפנים עם הגנה של לפחות SPF 30 על מנת לשמור על עור הפנים שלך מפני קרני UVA ו-UVB. אם את מבלה בחוץ זמן ממושך, אפילו כדאי ללכת על מקדם ברמת SPF 50.

וזהו להיום. כמו תמיד, נשמח לתגובות, שיתופים ושאלות – פה בתגובות למטה, ברשתות החברתיות שלנו או דרך רשימת התפוצה (אגב, אנחנו מחלקות שם מתנות כל הזמן).

הירשמו לרשימת התפוצה שלנו על מנת לקבל עדכון על תכנים חדשים ולהשתתף בהגרלות המוצרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *