קואנזים Q10 – תוסף התזונה שאת חייבת להכיר

קואנזים Q10

קואנזים Q10 הוא תוסף תזונה שמציע דרך חיים בריאה: מסייע לייצור אנרגיה בתאי גוף, מגן על הגוף מפני רדיקליים חופשיים, טוב לשריר הלב ואף מסייע להורדת לחץ דם. מכיוון שחצי מהבנות שאני מכירה בסביבה הקרובה שלי כבר לוקחות אותו, החלטתי לבדוק אם יש דברים בגו. בפוסט קצר זה אסביר למה את חייבת להכיר אותו, באילו מאכלים תוכלי למצוא אותו, ומדוע תוסף תזונה לא חייב להכביד על הכיס.

קואנזים Q10
קואנזים Q10, עבור הקורא וולטר ווייט

נתחיל מהבסיס:

קואנזים Q10 – מי אתה?

קואנזים Q10 הוא אחד מנוגדי החימצון היעילים ביותר בגוף. יש לו תפקיד מרכזי בתהליך המלחמה של הגוף נגד מולקולות שונות העלולות לגרום נזק למרכיבי התא ולהביא להזדקנות מהירה. בנוסף, קואנזים Q10 מעודד את פעילותו של ויטמין E, נוגד חימצון חיוני בפני עצמו.​ רמות גבוהות וקבועות של קואנזים Q10 מאפשרות ייצור אנרגיה בתאי שריר הלב, ולכן חשובות לפעילותו התקינה.

בנוסף, התוסף הינו מרכיב חיוני במספר רב של תהליכים בגוף, ובשל כך מחקרים רבים מצאו קשר בינו לבין התמודדות וטיפול במצבים רבים:

  • דלקות חניכיים – מחקרים הראו כי אנשים שסובלים מדלקת חניכיים החלימו טוב יותר ומהר יותר, לאחר שנטלו קואנזים Q10, וזאת בהשוואה לאנשים שלא נטלו את התוסף. אחת ההתוויות החשובות לתוסף מתייחסת לטיפול בדלקות חניכיים.
  • לחץ דם – נטילת קואנזים Q10 במשך עשרה שבועות עד ארבעה חודשים הראתה שיפור בזרימת הדם וירידה מסויימת ביתר לחץ דם.
  • מניעת מחלות – על פי אחד המחקרים, קואנזים Q10 בשילוב עם ויטמין B6 וברזל עשוי להביא להאטה בהתפתחות אלצהיימר.
  • עוד התברר כי לאנשים הסובלים מדלקות חניכיים, מחלות לב, יתר לחץ דם, סוכרת, עודף משקל קיצוני וחולי כליות המטופלים בדיאליזה – יש רמה נמוכה יותר של קואנזים Q10 בדם בהשוואה לאדם בריא.
תוסף תזונה
תוסף תזונה

איפה מוצאים את כל הטוב הזה

באופן טבעי, התוסף מצוי במגוון סוגי מזון – בעיקר בבקר, בדגים כמו סרדינים, אנשובי, מקרל וסלמון וכן בירקות כגון ברוקולי, תרד ואגוזים שונים. יחד עם זאת, זמינותו הביולוגית במאכלים אלו מהווה כ-10% מהכמות הדרושה עבור המצבים שפורטו לעיל ולכן למי שבאמת רוצה להרגיש את השפעתו של קו-אנזים Q10, מומלץ על נטילתו ממקור חיצוני.

המינון המומלץ למבוגרים הינו 30-90 מ”ג ביום, ואולם יש הממליצים על מינונים גבוהים יותר, שיש ליטול באישור רופא בלבד (ובאופן כללי יש להתייעץ עם רופא לפני תחילת נטילת התוסף). באופן אישי, ההמלצה שאני קיבלתי היא לנטול את התוסף פעם ביום, עם ארוחת הצהריים. טיפ של מקצוענית – עשי את זה בחדר האוכל של העבודה על מנת לייצר לגיטימציה להגיד שאת חולה ולחתוך מוקדם הביתה.

Q10 ב-iHerb

למי שלא מכירה את iHerb, מדובר על אתר אמריקאי שהוא מעין סופרמרקט אינטרנטי עצום, כאשר ההתמחות שלו היא במוצרי בריאות וטבע – ומכאן שמו. אפשר למצוא בו מגוון רחב של מוצרי טיפוח, קוסמטיקה, ויטמינים ותוספי תזונה, בנוסף למחלקות שונות של מזון ומוצרי תינוקות.

בתקווה שאמצא את הזמן לכתוב קצת יותר על האתר בעתיד. בכל מקרה, הוא המקור הכי פשוט וזול על מנת להזמין את התוסף.

היכנסי לבדוק את מבחר תוספי Q10 ב-iHerb.

וזהו להיום. חייבת להגיד – אין בכל הכתוב לעיל המלצה רפואית כלשהי, נכון שמדובר על תוסף תזונה אשר לא דורש מרשם, אבל כל פעולה שתבחרו לעשות חייבת להיות לאחר התייעצות עם רופא.

באופן אישי אני מרגישה הרבה יותר טוב מאז שלוקחת את התוסף (פעם ביום עם הארוחה). אשמח לשמוע בתגובות, בעיקר מאלו שגם לוקחות את התוסף – האם עוזר לכן כמוני, ועל איזה מותג של תוסף התזונה אתן ממליצות? (ב-iHerb יש עשרות).

ביוש. ורק בריאות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *