מסיכת ביצה לשיער – האם השמועות נכונות? (+מתכון קליל)

מסכת ביצה לשיער

מאז ומתמיד יש שמועות על היתרונות והפלאים שמסכת ביצה לשיער יכולה לתת, והאמת היא שאפילו יש עדויות שכבר במאה ה-11 אנשים היו משתמשים בחלמון ביצה בתור טיפול לחיזוק השיער. מאות שנים אחרי, יצאתי לבדוק – האם מדובר במיתוס לא מבוסס או שמסכת ביצה ביתית היא כל מה שעובד בינך לבין שיער בריא ומוזן יותר?

היתרונות של מסיכת ביצה לשיער

גידול שיער ארוך

כבר שנים שאני שומעת את הטענה, בעיקר מכיוון סבתא שלי, שמריחת חלמון ביצה על השיער יכולה לעודד צמיחת השיער, ושמדובר על פתרון טבעי לגידול שיער ארוך. לפי הטענה, מסיכת ביצה לשיער עוזרת לעורר את הקרקפת ולהזין את שורשי השערה.

זה קורה בזכות אחד מהמרכיבים העיקריים בחלמון הביצה – גופרית – שבמקרה גם מהווה מרכיב חשוב מההרכב הטבעי של השיער. ישנם 164.5 מיליגרם גופרית בכל 100 גרם חלמון ביצה (מקור). עם זאת, חשוב לציין, לא הצלחנו למצוא שום הוכחה מחקרית ששימוש בביצה לשיער זו שיטה עם יעילות כלשהי בצמצום נשירת שיער, או שיפור צמיחה של שיער ארוך יותר.

שיער יבש

אחד המרכיבים העיקריים שבביצה הוא החלבון (פרוטאין) שנאמר שהוא עוזר להוספת לחות וברק לשיער. החלמון גם עשיר בשומן, וזו סיבה נוספת שבגללה הוא יכול לשפר את רכות השיער. חלמון ביצה מכיל 26.54 גרם שומן ל-100 גרם (מקור).

בנוסף, בביצים קיים שומן מיוחד הנקרא לציטין, שגם הוא יכול לסייע להוספת לחות לשיער (ואגב, זו הסיבה שהוא נמצא בלא מעט מוצרי טיפוח שיער).

מסיכת ביצה לשיער

מסיכת ביצה לשיער – מתכון ביתי

ישנן מספר דרכים שונות לשימוש בחלמוני ביצה על מנת לעזור לשיער להישאר בריא. אחת הדרכים הפשוטות ביותר היא הכנת מסיכת ביצה לשיער, עם המתכון הפשוט הבא:

  • מערבבים בין 2 ל-3 ביצים שלמות עם 2-3 טיפות מיץ לימון, מה שיסייע להפחתת הניחוח ה-“ביצתי” של המסכה.
  • מקציפים את התערובת עד שרואים בה בועות קטנות.
  • לאחר מכן, מורחים את התערובת על השיער באמצעות הידיים.
  • מכסים את השיער בכובע מקלחת ומשאירים את המסיכה עליו כ-20 דקות. במהלך הזמן הזה תערובת הביצים אמורה להתייבש ולהרגיש דביקה למגע.
  • שוטפים את השיער במים קרים או פושרים. שטיפה במים חמים עלולה לגרום לביצה להתגבש בשיער (לא בעיה דרמטית, אבל יכול להיות שיידרוש ממך שטיפה נוספת כדי להוריד את הכל).
  • חופפים עם שמפו.

יש לחזור על הטיפול פעם או פעמיים בחודש. בנוסף, יש כאלו שאוהבות להוסיף מרכיבים נוספים לתערובת החלמונים על מנת לשפר את הברק והרכות – למשל בננה, דבש או שמן קוקוס לשיער.

לסיכום

האם יצא לך לנסות מסיכה כזו? מה חשבת?

אשמח לשמוע ממך בתגובות, בעמוד הפייסבוק שלנו ואם ממש בא לך לקבל המון דברים שווים, ברשימת התפוצה שלנו:

הירשמו לרשימת התפוצה שלנו על מנת לקבל עדכון על תכנים חדשים ולהשתתף בהגרלות המוצרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *