איך לחזור לשיער הטבעי אחרי החלקה? [מדריך]

שיקום שיער אחרי החלקה

האם גם עברת את אחד מסוגי החלקת שיער השונים, נהנית מהתקופה החלקה שלך, אבל עכשיו החלטת לחזור למקורות המתולתלים ואת תוהה איך לחזור לשיער הטבעי אחרי החלקה? הפוסט הזה במיוחד בשבילך.

נתחיל מהבסיס: מעבר משיער שעבר החלקה לשיער טבעי הוא לא קל, והוא ככל הנראה הולך לכלול תקופת ביניים עם חצי שיער חלק וחצי מתולתל, עם תספורת קצרה או תמרוני תסרוקות למיניהם – אבל סופו הוא בשיער טבעי יותר, ואם את שואלת אותי – שלם עם עצמו יותר. ישנן מיליוני נשים ברחבי העולם המחליטות לקבל את עצמן הטבעי, לנטוש את ההחלקות ולעבור למראה שהגנטיקה זימנה להן.

אז ברוכה הבאה נסיכה, למסע לא פשוט. אני אהיה המדריכה שלך.

הכנה מנטלית

ההחלטה איך לחזור לשיער הטבעי אחרי החלקה דורשת קצת הכנה מנטלית. ככל הנראה לא ראית את השיער המתולתל שלך בכמה השנים הקודמות, וכבר איבדת את נקודת הייחוס שלך לאיך את הולכת להיראות.

הדבר הכי חשוב הוא לתאם עם עצמך ציפיות לפני התהליך, ולהבין שהולכים להיות לך ימים טובים יותר, וימים טובים פחות. ימים בהם השיער נראה מוש, וימים בהם לא תרצי לצאת מהבית בלי כובע. יהיו ימים בהם את כנראה תחשבי בשנית על ההחלטה שלך, ואולי אפילו תשחקי עם המחשבה לחזור להחלקה – חשוב שתיהי מוכנה לכך, ותמיד תזכרי את המטרה הסופית שעומדת בפניך: שיער טבעי ובריא יותר.

ההחלטה העיקרית שאת צריכה לעשות לפני התהליך היא האם ללכת על קיצוץ גדול בשיער, או לנסות לחיות עם חצי חלק חצי מתולתל למשך תקופה מסוימת.

קצוץ זה הפתרון הקל מבחינה תפעולית. נכון, זו יכולה להיות טראומה למי שלא רגילה, אבל במידה ואת חושבת שהלוק יכול להחמיא לך, זו דרך מצויינת לעשות את המעבר. הכיני את עצמך לתגובות – חיוביות או שליליות – וקחי בחשבון שמדובר על עשיית “ריסטרט” לשיער שלך.

ואל תשכחי – יש מלא אופציות מהממות של תסרוקות לשיער קצר. אופציה אחרת היא ללכת על פתרון ביינים של תסרוקת מתאימה, או להשתמש בתוספות שיער. ולכך הסעיף הבא מיועד.

לחזור לשיער הטבעי אחרי החלקה בצורה הדרגתית

אז החלטת להתמודד עם מראה החצי-עליון-מתולתל-חצי-תחתון-חלק שהוא לא בדיוק אטרקטיבי לרובנו. אל דאגה, עדיין יש מספר אופציות בקנה:

לעשות פן

אני בטוחה שאת זוכרת איך מחליקים שיער מהתקופה שלפני ההחלקה הקבועה שלך. מצד שני, מומלץ להמנע מיותר מדי מניפולציות על השיער, בין אם הן כימיות (כמו סלסול שיער) או שימוש בחום (פן) על מנת להפחית את שבירת השיער, ולהשתמש בשמפו ללא מלחים במשך התקופה.

קוקו גבוה

האופציה הכי פשוטה כאשר מדברים על שיער חצי חלק חצי מתולתל היא קוקו גבוה. זה אחלה פתרון למקרים בהם אין לך כוח להתעסק עם השיער יותר מדי, הבעיה עם זה היא שלא מומלץ לעשות קוקו כזה לאורך זמן, כי הוא מותח את השיער ועלול לגרום לנשירת שיער בטווח הארוך, ולכן חשוב שתדאגי לקרקפת שלך במהלך התקופה הזו עם תזונה מתאימה ומוצרים טובים.

תסרוקות מתאימות

את יכולה לנצל את ההזדמנות על מנת להתנסות בתסרוקות ערב מוצלחות אשר מנצלות את הנפח שנוצר בחלק העליון של השיער על ליצור אחלה של תסרוקות – אבל קחי בחשבון שזה לא כל כך פשוט כמו שזה נראה מהצד, ומומלץ להתייעץ עם מעצב שיער שיעזור בתהליך.

סיכום – איך לחזור לשיער הטבעי אחרי החלקה:

אם אני צריכה לסכם את הפוסט הזה בקצרה אני אגיד דבר כזה – ראשית, תיהי שלמה עם עצמך. אל תיתני לסביבה להשפיע על ההחלטה שלך, וקחי בחשבון שמדובר על תקופת מעבר לא קלה אבל בסופה את הולכת להיראות מהממת מאי פעם, עם שיער בריא וטבעי יותר.

שנית, את תקופת הביניים עד שהשיער יצמח ניתן להעביר עם תסרוקות מתאימות, שיער אסוף או תספורת קצרה – בכל מקרה חשוב להקפיד על שימוש במוצרי שיער מתאימים להזנת השערה והקרקפת, במיוחד בתקופה הזו.

וזהו. כמו שאמרו חכמים ממני: “את הכי יפה שנוח לך” – ואני אוסיף ואומר: “את הכי יפה שאת טבעית”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *