מה גוון העור שלי? התאמת גוון המייק אפ, גם בקניה ברשת!

גווני מייק אפ

כששאלתי את החברות שלי על מה הן היו רוצות שאכתוב, השאלה מספר אחת שעלתה היא השאלה הנצחית של מה גוון העור שלי – ואיך להתאים את גוון המייק הנכון עבורו. ואני מבינה אותכן, בנות, מי אם לא אני ו-“מגירת הבושה” שלי שמכילה לא מעט מייקאפים בגוון שלא מתאים לי שקניתי (ומאז אני מנסה להדחיק את קיומם). וכל זה עוד קרה כשהתאמתי את הגוון של המייק אפ בחנות. כשקונים באונליין, המשימה אפילו עוד יותר בלתי אפשרית – הגוון יכול להיראות שונה בהתאם לסוג המסך, התאורה של הצילום וכו’. אז מה עושים? ממשיכים לקרוא.

איך זה עובד – for dummies

בדרך כלל גוון המייק אפ יהיה מורכב משני חלקים:

  1. גוון העור – על סקאלה שהולכת מהבהיר ביותר לכהה.
  2. תת הגוון – חם (W), קר ( C), או נייטרלי (N)

אם ניקח לדוגמה את סדרת True Match של L’Oreal – אחת הנמכרות והנפוצות בארץ (ובעולם), קיימת התייחסות לשני הפקטורים; הגוונים מסומנים באות ובמספר. מידת הכהות/בהירות מסימונת במספרים מ-1 (הבהיר ביותר) ל-10 (הכהה ביותר), ולצידם אות שמתייחסת לתת הגוון, כמפורט מעלה. לדוגמה, אם אני בהירה מאוד ובעלת תת גוון ורדרד קר, עליי לבחור בגוון C1.

אז יופי. הבנו איך זה עובד. עכשיו המשימה – לבחור את הגוון המתאים לנו. את גוון העור (הסקאלה 1-10) רואים, זה יחסית קל. אבל איך אני אמורה לדעת מה תת הגוון שלי?

טיפ של מקצוענים: הפשילי שרוולים והסתכלי על הורידים שלך. כשלעצמם, הם בצבע כחול. אם את רואה אותם דרך העור וצבעם אכן נראה כחול, אזי תת הגוון של עורך הוא נייטרלי (N). אם הורידים שלך נראים ירקרקים דווקא, סימן שתת הגוון שלך הוא חם, צהבהב (W). ואם הורידים שלך נראים סגלגלים, סימן שתת הגוון של עורך הוא ורדרד, קר (C). ואם את לא בטוחה, פשוט תשחקי עם כמה גוונים עד שתביני מה נראה הכי טוב על גוון העור שלך.

גווני טרו מאץ'
גווני טרו מאץ’

דרך נוספת – איזה תכשיטים נראים עליך הכי טוב? אם זהב יושב עליך אש – הגוון שלך חם (W). מעדיפה דווקא תכשיטי כסף? את קרה (C). הכל נראה עליך אותו דבר? ניחשת נכון, את נייטרלית.

האופציה הכי טובה – נסי על אמת

בנות – אין תחליף למראה עיניים! היכולת להזמין מוצרים באונליין זו ברכה, אבל במידה והמותג נמכר בארץ, ההמלצה הראשונה שלי תהיה ללכת לאחת מרשתות הפארם ולנסות את הגוון לפני שמזמינים ברשת. גם פה יש לי מספר חוקים:

  1. אל תקשיבי בהכרח לדיילת – לא אומרת שכל הדיילות הן קלולס. להפך, לכמה מהמוצרים האהובים עלי ביותר הגעתי דרך המלצה של דיילת. מצד שני, תמיד תזכרו שהדיילת רוצה ל-מ-כ-ו-ר, ולכן לא בהכרח תתאים לכם את הגוון המתאים אלא את מה שיש לה במלאי, חושבת שיהיה יותר משתלם למכור וכד’.
  2. במידה ומתאפשר, שימי את המייק אפ עליך, לכי להסתובב בקניון לעוד קצת זמן, ורק אז הגיעי למסקנות. חלק מהמייקאפים מתחמצנים ולכן משנים קצת את הגוון שלהם עם הזמן. במידה וזה קורה, בדקי גוון אחד פחות.
  3. איפה בודקים את ההתאמה? אך ורק מעל קו הלסת. לא על האף (הוא תמיד כהה יותר משאר הפנים), לא על הצוואר (תמיד יהיה בהיר יותר) ובטח שלא על היד, שברוב המקרים אין קשר בין הצבע שלה לבין גוון הפנים. במידה וגופכם כהה יותר מהפנים וברצונכם להתאים את גוון המייק אפ לגוף, ולא לגוון הפנים האמיתי שלכם, בדקו את התאמת הגוון על איזור המחשוף.
כל גוני העור השונים
אבל הרגע אמרתי שלא ככה בודקים את הגוון. אוף

מחשבונים להתאמת מייק אפ

קונה מוצר חדש ברשת ולא בטוחה מה הגוון שלו? מחשבונים כגון Temptalia ו-Foundation Matrix מאפשרים למצוא את הגוון המתאים לך ע”י הצלבה מול גוונים של מותגים ומוצרים אותם את כבר מכירה. נכון שתמיד יש את הסיכוי שתרצי לנסות מותג פחות נפוץ – שלא יהיה קיים במחשבון – או שהאלגוריתם יפספס, אבל מניסיון אישי שלי בכמה מקרים שניסיתי הוא פגע בול.

עוד המלצות

באותו הקשר – עוד כמה המלצות. אם את מחפשת את מראה ה-“איפור ללא איפור”, כדאי שתכירי את המייקאפ המינרלי, הידוע בתחושה הנושמת והטבעית שהוא מייצר על העור. אם את כבר לא ילדה, אולי כדאי שתלכי דווקא על מייק אפ מומלץ לעור בוגר.

למי שאוהבת מייק-אפ נוזלי, מומלץ לקרוא גם על דאבל וור של אסתי לאודר, שזכה למעמד על וכת מעריצים גדולה, או מייקאפ פוראבר אולטרה HD שהוא המומלץ על ידי מאפרות מקצועיות.

וזהו בגדול! יש לכן עצות נוספות? זרקו תגובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *