שגרת טיפוח בהריון: מה מומלץ וממה כדאי להימנע

שגרת טיפוח בהיריון

העובדה שאת מגדלת אדם חדש בתוך הבטן שלך היא הדבר הכי מדהים בעולם, אבל יחד עם זאת היא מגיעה עם לא מעט דאגות – כמו הצורך לעשות פיפי כל עשר דקות, אנשים שמרגישים שיש להם את הזכות למשש לך את הבטן באמצע החיים, וגם – המון שאלות לגבי שגרת הטיפוח שלך. הרי בשלב הזה, העובר שלך הוא ממש כמו ספוג לכל הדברים שאת שמה על ומכניסה לגופך, ולכן חשוב מאוד שתדעי אילו מוצרי טיפוח בטוחים לשימוש בהריון.

“אצל נשים רבות, הריון הוא הדחיפה הגדולה שמביאה אותן לחשוב על מוצרי יופי נקיים. אנחנו רוצים להתרחק מכל מה שעלול להזיק לעובר שלנו, אבל יש הרבה חוסר וודאות סביב שגרת טיפוח העור עבור נשים בהיריון”, כך אמרה טארה פולי, מייסדת מותג היופי הנקי Follain, בריאיון שעשתה למגזין Byrdie.

“אין כמעט מחקר רפואי אמיתי שנעשה בתחום הזה, כי איזה מדען או רופא ירצה לבצע מחקר על נשים בהריון? הסיכון פשוט גבוה מדי”, היא אמרה, וציינה כי רופאים רבים ממליצים להתנהל במשנה זהירות. “הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא על ידי מעבר למוצרים בריאים ולא רעילים”.

בנוסף לבחירת מוצרים הבטוחים לתינוקך המתפתח, מומלץ גם לשנות את שגרת הטיפוח שלך כדי לטפל בבעיות עור הנפוצות במהלך הריון. כדי לעזור, הבאנו פה כמה עצות של מומחים אשר הסבירו מהי שגרת טיפוח העור האידיאלית לנשים בהריון.

נתחיל.

בעיות עור נפוצות בהיריון

“זוהר הריון” הוא משהו לגמרי אמיתי, זה נכון, אבל לצערנו הריון יכול גם להביא עמו כמה בעיות עור. “עבור רבות מהמטופלות שלי, הן אינן זוכות לאותו זוהר היריון מפורסם”, אמרה קרי בנג’מין, קוסמטיקאית ומייסדת המותג StackedSkincare. “הריון יכול לגרום להרבה בעיות עור לא רצויות כמו מלזמה ואקנה הורמונלי, אבל החדשות הטובות הן שזה זמני!”

מלסמה היא סוג של היפר-פיגמנטציה המאופיינת בכתמים חומים או שזופים על הפנים. היא קשורה לעיתים קרובות לשינויים באיזון ההורמונלי, כך שאין לך כל כך מה לעשות כדי להימנע ממנה במהלך ההיריון עצמו – אך ברוב המקרים, היא עוברת בחודשים שלאחר הלידה.

סימני מתיחה הם עוד דאגה נפוצה אצל נשים בהריון. הם נגרמים על ידי מתיחה רבה של העור בתוך זמן קצר, בנג’מין הסבירה.

ואם כל זה לא מספיק, כשאת נמצאת בשליש הראשון והשני להריון, את עלולה לחוות גם אקנה הורמונלי. זה קורה כי רמות האנדרוגן שלך גבוהות מהרגיל, וייתכן כי תסבלי מעור יבש במיוחד, שוב, הודות להורמונים המשתנים שלך. “זה יכול להיות זמני, אבל הרבה נשים מבחינות בשינויים קבועים”, היא אמרה.

שגרת טיפוח בהיריון

מרכיבים שכדאי להימנע מהם בזמן היריון

יש הרבה מרכיבים נפוצים שמומלץ להימנע מהם בזמן הריון. בנג’מין פירטה את המרכיבים הבאים אשר יכולים להזיק לעובר המתפתח: חומצה סליצילית, רטינול ודומיו, וכמובן בנזואיל פראוקסיד, הידרוקינון ושאר תרופות המרשם נגד אקנה. בנוסף, היא אומרת שכדאי להימנע מטיפולי קוסמטיקה מקצועיים כמו פילינג כימי (עם חומצה סליצילית), בוטוקס וטיפולי לייזר.

בנוסף, יש עוד כמה דברים שכדאי לדעת:

בישום

גם מבישום מומלץ להימנע. בשמים מורכבים בדרך כלל מכימיקלים מזיקים אחרים, כמו פרבנים, נגזרות בנזן, אלדהידים ועוד כאלו שעשויים להשפיע על מערכת העצבים בטווח הארוך, ולגרום לגירוי ואדמומיות באזור המיושם בטווח הקצר. כדאי שתימנעי מבושם בתקופה הזו, או שתכיני לעצמך בושם ביתי וטבעי.

קרם הגנה

לגבי קרם הגנה – אין ספק שעם היריון או בלי, זה משהו שאסור לוותר עליו. אבל במיוחד במהלך ההריון, חשוב לשים לב לסוג מקדם ההגנה בו את משתמשת. בגדול, קיימים שני סוגים:

  • מקדם הגנה כימיקלי – מסנן אשר קולט את קרני השמש לתוך העור ומשנה אותן לאנרגיה. את תזהי מוצרים אלו לפי רכיבים הנגמרים בסיומת Zon. אלו בדיוק הרכיבים מהם את צריכה להימנע, מכיוון שהם מכילים כימיקלים רבים, שלמרות שאין באמת מניעה מוכחת לגמרי מלהשתמש בהם, למה לך להסתכן?
  • מקדם הגנה פיזיקלי – מסנן שחוסם את קרני האור מלחדור לעור ובעצם מחזיר אותן החוצה כמו מראה. החיסרון שלו זו העובדה שהוא ירגיש כבד יותר על העור וככל הנראה ייצר שכבה לבנה הנראית לעין. מצד שני, הוא מאד אפקטיבי, ולגמרי בטוח.

את יכולה לבדוק את הפוסט שלנו על מקדמי הגנה מומלצים אם את צריכה עזרה לבחור אחד שמתאים לך.

סולפטים

בדקי את תוויות השמפו והסבון שלך – יש סיכוי טוב שהמרכיב הזה נמצא בחדר האמבטיה שלך ברגע זה. “הכימיקל הזה משמש כחומר מקציף בהרבה סבונים ושמפואים”, אומרת בנג’מין. “באופן כללי המרכיב הזה לא בעייתי מדי, אבל כאשר הוא נמצא בכמות גדולה ומרוכזת מדי, הגוף שלנו אינו מסוגל לפרק את הכימיקל הזה, ובחשיפה ממושכת הוא עלול לגרום לבעיות במערכת העצבים ובתפקוד הכליות והכבד.

כדי להיות בטוחה, החליפי לשמפו ללא סולפט, לפחות לתקופת ההיריון.

שגרת טיפוח בהיריון

שגרת טיפוח בהיריון – מה מומלץ?

בכל מה שנוגע לשגרת טיפוח בהיריון – “עדין” זו מילת המפתח שאת צריכה לזכור.

“הדבר הטוב ביותר שאת יכולה לעשות הוא להשתמש במוצרים עדינים ולבצע טיפולים בטוחים”, פולי אמרה. “כל טיפול קוסמטי צריך להתבצע בהשגחת איש מקצוע מורשה ומיומן, והטיפול שלך צריך להיות מותאם למצב שלך ולהתבסס על מרכיבים הבטוחים עבורך ועבור תינוקך. ודאי שהם משתמשים במרכיבים צמחיים ובטוחים בלבד”.

מנגד, שגרת טיפוח מומלצת להריון היא משהו שצריך לבנות באופן ייחודי לכל אחת. ולא רק זה, גם אם היית בהריון בעבר, העור שלך יכול להגיב אחרת לגמרי בפעם הבאה!

עם זאת, זה זמן מושלם לטפל בעור שלך עם יותר קרם לחות ממה שהיית רגילה, על מנת להתמודד עם היובש הצפוי בעור. בנוסף, בנג’מין ממליצה על ביצוע פילינג עדין פעמיים-שלוש בשבוע. “זה מונע מזיהומים להצטבר על פני העור ולגרום להתפרצויות של פצעונים או אקנה”, היא אומרת. “זה גם מסייע בטיפול ביובש, שעלול להחמיר בגלל עור מת שאינו מאפשר למוצרים לחדור כראוי”. היא מסבירה.

לצורך כל, היא ממליצה להשתמש בסרום חומצה היאלורונית לבחירתך, ולבצע את הפליניג באמצעות מוצרים המבוססים על חומצה גליקולית.

בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם הרופא שלך לפני שימוש בכל מוצר טיפוח או תוסף תזונה, וגם להפקיד לבצע בדיקת אלרגיה לפני השימוש (קרי, למרוח קצת מהמוצר על אזור מצומצם, כמו הזרוע או מאחורי האוזן, על מנת לראות איך העור מגיב. אם עברו 24 שעות והכל בסדר, את יכולה למהמשיך לשאר הגוף).

וזהו לבנתיים

יש לך שאלות ספציפיות? אשמח לשמוע ממך – בתגובות פה בעמוד או בפייסבוק שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *